Jump to content
IGNORERAD

MPR-corona v36


Surin P3

Covid 19  

108 röster

  1. 1. Corona

    • Jag har eller har haft Coronan
      9
    • Någon i min familj har eller har haft corona
      13
    • Någon i min bekantskapskrets har eller har haft corona
      45
    • Känner ingen som haft corona
      48
  2. 2. #Känslig fråga# Känner du personligen något fall där någon avlidit av covid 19?

    • Ja
      17
    • Nej
      91
  3. 3. Bär du mask på publika platser?

    • Ja
      16
    • Nej
      92
  4. 4. Var befinner du dig?

    • Sverige
      88
    • Thailand
      13
    • Annat land
      7

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2020-09-29 at 18:43

Recommended Posts

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Jive:

Undrar,hur det egentligen,står till med Covid i Thailand.

Min fru uppsökte Pattaya City hospital idag, för en undersökning, men blev inte insläppt i sjukhusbyggnaden utan fick vänta på läkaren utanför.

Skälet de angav var rädslan att få in Covid,19. De släpper bara in vårdsökande, som har genomgått ett covid-test.

Då den är obefintlig i Thailand, så kan man släppa in vem som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    43

  • andrejsdenruskige

    20

  • Soengsang

    19

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då den är obefintlig i Thailand, så kan man släppa in vem som helst.

Tydligen inte.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Jive:

Undrar,hur det egentligen,står till med Covid i Thailand.

Min fru uppsökte Pattaya City hospital idag, för en undersökning, men blev inte insläppt i sjukhusbyggnaden utan fick vänta på läkaren utanför.

Skälet de angav var rädslan att få in Covid,19. De släpper bara in vårdsökande, som har genomgått ett covid-test.

En överdrift år ena hållet anser jag,  i Sverige har inte ens vårdpersonalen/Läkare  munskydd när de träffar patienter på sjukhus, mao helt åt andra hållet 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

En överdrift år ena hållet anser jag,  i Sverige har inte ens vårdpersonalen/Läkare  munskydd när de träffar patienter på sjukhus, mao helt åt andra hållet 

För 2-3 veckor sedan var det inga problem att komma in på sjukan. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

En överdrift år ena hållet anser jag,  i Sverige har inte ens vårdpersonalen/Läkare  munskydd när de träffar patienter på sjukhus, mao helt åt andra hållet 

Ja munskydd is da shit, världens räddning!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja munskydd is da shit, världens räddning!

Om inget annat, så påminner munskydden oss om att vi har ett virus att förhålla oss till.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

Om inget annat, så påminner munskydden oss om att vi har ett virus att förhålla oss till.

Som att hysterin skulle ha undgått någon.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

Om inget annat, så påminner munskydden oss om att vi har ett virus att förhålla oss till.

Ja, ett relativt ofarligt virus som med medias hjälp en masspsykos har skapats, men sant det man inte har i hjärnan får väl folk ha i munskydden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Som att hysterin skulle ha undgått någon.

Det verkar iaf som det är stor skillnad på hur det hanteras i Thailand och i Sverige. 

Vilket som är bäst och mest rätt får "experterna" avgöra.

 

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, ett relativt ofarligt virus som med medias hjälp en masspsykos har skapats, men sant det man inte har i hjärnan får väl folk ha i munskydden.

Varför har sjukhusen i Sverige haft särskilda coronaavdelningar om det är så ofarligt?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Jive:

Varför har sjukhusen i Sverige haft särskilda coronaavdelningar om det är så ofarligt?

Frågan är ju varför inte Coronaavdelningarna är fyllda med folk trots att vi kör ”gasen i botten” så gott det går. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Frågan är ju varför inte Coronaavdelningarna är fyllda med folk trots att vi kör ”gasen i botten” så gott det går. 

De var väl fyllda av folk, när det var som värst, eller...?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Jive:

De var väl fyllda av folk, när det var som värst, eller...?

Jag trodde det var värre nu, då vi egentligen inte har gjort så mycket åt problemet och fler bör vara smittade i dagsläget. 
Men jag vet faktiskt inte

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja munskydd is da shit, världens räddning!

Nej inte alls, men det verkar nästan dom att man har gått åt andra hållet inom Svenska öppna vården ,dvs förr hade rätt många munskydd, nu ingen alls, iofs en Grekisk läkare jag och gumman träffade, han hade , men han har nog det i kulturen från Grekland  Lol . Min fru gillade det, hon vill inte att folk skall andas rätt i ansiktet på henne, han kan ju inte veta om han är smittad som hon sade, hon har helt rätt anser jag👍 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag trodde det var värre nu, då vi egentligen inte har gjort så mycket åt problemet och fler bör vara smittade i dagsläget. 
Men jag vet faktiskt inte

Kanske är det ingen större skillnad mot förut , själv tror jag det är mindre smitta i Sverige nu, mer tester men nu färre  smittade, Egentligen skulle  ju myndigheter kunna mörka precis som de vill , inga tester = inga smittade 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det som att, länder som tidigare kritiserat Sverige. Antar Sveriges strategi. 

Lock down står tydligen inte på Schemat. 

Kan även konstatera att en av 22 forskare gör avbön, nu när det visar sig internationellt, att Sveriges strategi var riktig. 

 

Vändning: ”I dag följer alla den svenska modellen” https://www.aftonbladet.se/a/kJ45jQ

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Nu verkar det som att, länder som tidigare kritiserat Sverige. Antar Sveriges strategi. 

Lock down står tydligen inte på Schemat. 

Kan även konstatera att en av 22 forskare gör avbön, nu när det visar sig internationellt, att Sveriges strategi var riktig. 

 

Vändning: ”I dag följer alla den svenska modellen” https://www.aftonbladet.se/a/kJ45jQ

 

Äntligen börjar dom fatta 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Varför har sjukhusen i Sverige haft särskilda coronaavdelningar om det är så ofarligt?

För att begränsa smittan.

För äldre multisjuka naturligtvis farligt, men det är även en vanlig influensa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Varför har sjukhusen i Sverige haft särskilda coronaavdelningar om det är så ofarligt?

På sjukhus så är det väl extra viktigt att isolera smittsamma från folk som är inlagda med nedsatt immunförsvar. 

Om du har en annan allvarlig sjukdom, och på det får corona, så är ju det naturligtvis potentiellt dödligt. Precis som en influensa kan vara. Har man inga andra underliggande sjukdomar, så är ju corona ungefär lika dödligt som influensa. Det vill säga inte dödligt alls. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Jive:

De var väl fyllda av folk, när det var som värst, eller...?

Verkligen inte. Sverige byggde upp massor av extra kapacitet för att ta hand om boomen som aldrig kom.

 

Älvsjömässan byggdes om till Coronasjukhus med 1000 sängplatser. Ingen tog emot utan de kunde hanteras på de vanliga sjukhusen. 

 

På östra i Göteborg byggde militären upp fältsjukhus av tält. Det blev ett test med några patienter för att kolla att allt funkade, inte mer. 

 

Så är det runtom i Sverige, massor av extra kapacitet skapades som aldrig blev nytjad. Vilket är bra. 

 

Hela budskapet från Tegnell och kompani handlade om att inte vården skulle bli överbelastad och full. 

 

Visst har vården slitit, men det blev aldrig fullt.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Jive:

Det verkar iaf som det är stor skillnad på hur det hanteras i Thailand och i Sverige. 

Vilket som är bäst och mest rätt får "experterna" avgöra.

 

 

Ja, men tyvärr så kommer nog inte "sanningen" fram i länder styrda av militär eller fattiga länder,

I fattiga länder så testas naturligtvis ingen i onödan, vem betalar en månadslön/veckolön för ett test, men lätt att hålla låga siffror då, det är ju rätt givet att dess då fler man testar, dess då fler smittade hittas,

Militärt styrda länder eller länder med bristande demokrati har ju inte direkt svart bälte i att vara transparenta.

 

Just därför så kan dessa länder redovisa låga siffror, och vi lär nog aldrig få veta sanningen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja, men tyvärr så kommer nog inte "sanningen" fram i länder styrda av militär eller fattiga länder,

I fattiga länder så testas naturligtvis ingen i onödan, vem betalar en månadslön/veckolön för ett test, men lätt att hålla låga siffror då, det är ju rätt givet att dess då fler man testar, dess då fler smittade hittas,

Militärt styrda länder eller länder med bristande demokrati har ju inte direkt svart bälte i att vara transparenta.

 

Just därför så kan dessa länder redovisa låga siffror, och vi lär nog aldrig få veta sanningen.

Statistiken på årsbasis kommer säga oss en del. 

 

Dödsfallen fördelning över året, dödligheten samt andra dödsminskande åtgärder bör kunna sammanräknas och ge ett vettigt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev samet:

Verkligen inte. Sverige byggde upp massor av extra kapacitet för att ta hand om boomen som aldrig kom.

 

Älvsjömässan byggdes om till Coronasjukhus med 1000 sängplatser. Ingen tog emot utan de kunde hanteras på de vanliga sjukhusen. 

 

På östra i Göteborg byggde militären upp fältsjukhus av tält. Det blev ett test med några patienter för att kolla att allt funkade, inte mer. 

 

Så är det runtom i Sverige, massor av extra kapacitet skapades som aldrig blev nytjad. Vilket är bra. 

 

Hela budskapet från Tegnell och kompani handlade om att inte vården skulle bli överbelastad och full. 

 

Visst har vården slitit, men det blev aldrig fullt.

Eller så handlade allt om att tjäna pengar.

Sjukhuset i Älvsjö byggdes av bolag som ägs av en herre med namn Giesecke.

Många av polacker som jobbade att bygga sjukhuset förfarande inte fick fult ersättning för arbetet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Mankan:

Som att hysterin skulle ha undgått någon.

I Thailand kan man nog kalla det för hysteri, men av vad jag har sett i tidningar, så tar man det lite mer med ro i Sverige.

Idag var jag ute på stan i Pattis och hade munskyddet hängande på ena örat. Det dröjde inte länge förrän en thaikärring kom fram och påpekade min nonchalans.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...