Jump to content
IGNORERAD

Turistvisa för fruns barn klart.


Pontus

Recommended Posts

Trodde inte det skulle gå men efter lite mailande med ambassaden fick vi idag passen med visum stämplarna. Barnen var på intervju i måndags och allt gick som smort nästan.

Gjorde ett misstag och tecknade bara en månad med europeiska försäkringar. Det löste jag genom att sticka ner till S*Born på våning 19. Fick en 3 månaders försäkring för mindre änn vad 1 månads kostar hos europeiska. Har begärt att pengarna ska tillbaka till mig omgående. Får väl se hur gärna dom vill göra det :P

Bokade tiden för intervju med barnen den 21 Maj fick tid 21 Juli. Blev sur eftersom vi redan bokat biljetter och semester fram till den 23 Juli. Mailade lite med ambassaden och lät dom veta mitt missnöje. Fick ett bra brev tillbaka där jag bara behövde säga till så skulle visumhanteringen gå snabbare. Mitt starkaste argument var just att barnen (son 9 år, dotter 8 år) inte kan resa själva och vi måste åka hem den 23e. Sen bokade jag om till den 26e för att vara på den säkra sidan.

Men nu är det alltså klart och vi åker hem på lördag natt med Thai. Känns riktigt bra.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick mail ifrån europeiska att dom annulerat försäkringen och skickar ett utbetalningskort. Jävligt proffsigt!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...