Jump to content
IGNORED

Ett tack till...

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Soengsang

Idag kan det bli lite gratis, och tro mig....det är gratis :)

Edited by Soengsang
  • Ge karma 7

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

• Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

81

• Nicholas

20

• Soengsang

13

• Mankan

10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dags för en ny tråd.    Härmed vill jag tacka @Nicholas för skattekronorna som han öser in i SAS.    Ett ”gratis” loungebesök efter en hård skattefinansierad flygning.    Det kans

Wolfgang och Henrisch bjöd på mat också. Att ätas masklös... aldrig käkat så långsamt tidigare i mitt liv 😊  

Skall jag vara helt uppriktig, så är jag grymt tacksam för vad diverse skattemedel gett vår familj, sedan vi flyttade till Sverige!   Andrejs, ligger nog inte i topp bland medlemmar på MPR s

Posted Images

andrejsdenruskige
20 minuter sedan, skrev Alarik:

Gråt ut lite på Facebook.

Får man råd till en kurs då?

• Haha 2
Alarik
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Får man råd till en kurs då?

Ja, det är många som har startat en insamling på Facebook.

Alarik

För att relatera till Thailand.

Sydsvenskan 16 februari 2016.

Dottern startade insamling på Facebook när hennes pappa fick en stroke i Thailand

När Sandra Perssons pappa fick en stroke i Thailand bad hon om hjälp på Facebook för att kunna betala hans vård och resan hem.
Hundratals personer hörde av sig och nu är familjen hemma i Sverige igen.

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Alarik:

För att relatera till Thailand.

Sydsvenskan 16 februari 2016.

Dottern startade insamling på Facebook när hennes pappa fick en stroke i Thailand

När Sandra Perssons pappa fick en stroke i Thailand bad hon om hjälp på Facebook för att kunna betala hans vård och resan hem.
Hundratals personer hörde av sig och nu är familjen hemma i Sverige igen.

Fan vad bra. Nu går hela familjen på ABF

Ett stort tack till FB

Jag tror nog att bidragsgivaren @apknug har varit medsponsor till den insamlingen. 
Han är allt en riktig hedersknyffel

• Fint 1
  • Haha 3
andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Gratisstänkare på menyn idag...

09F31806-59B4-492E-98C4-D34A6ED58BE7.thumb.jpeg.68b5caaf677166f939f243dc14aeb0aa.jpeg

Skönt med sponsorer. 

• Ge karma 1
Soengsang
Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Skönt med sponsorer. 

Svenska skattebetalare sponsrar det mesta, funderar på att skicka hem grabben på universitetet sen......

• Ge karma 1
  • Haha 6

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dolle
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Svenska skattebetalare sponsrar det mesta, funderar på att skicka hem grabben på universitetet sen......

Sen är det bara synd Sverige är en återvinningscentral för sådana som övriga världen int vill ha, men det skapar jobb åt polisen 

• Ge karma 2
  • Haha 1
Tommy
24 minuter sedan, skrev Dolle:

Sen är det bara synd Sverige är en återvinningscentral för sådana som övriga världen int vill ha, men det skapar jobb åt polisen 

Du glömmer fångvården, Domstolsväsendet, socialarbetarna, tolkar, och naturligtvis advokaterna som skrattar hela vägen till banken...

En mikroskopisk del går väl till brottsofferjouren och annat...

Bra för BNP!?

• Ge karma 5

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Nicholas
2 hours ago, Tommy said:

Du glömmer fångvården, Domstolsväsendet, socialarbetarna, tolkar, och naturligtvis advokaterna som skrattar hela vägen till banken...

En mikroskopisk del går väl till brottsofferjouren och annat...

Bra för BNP!?

ICA och IKEA är nöja också, för alla behöver möbler och mat, och IKEA och ICA betalar ju ändå ingen skatt så dom är mest bara intresserade av mera innevånare i allmänhet, oavsett på vilket sätt det sker.

• Ge karma 3
Tommy
1 timme sedan, skrev Nicholas:

ICA och IKEA är nöja också, för alla behöver möbler och mat, och IKEA och ICA betalar ju ändå ingen skatt så dom är mest bara intresserade av mera innevånare i allmänhet, oavsett på vilket sätt det sker.

Har nyligen träffat en del mycket intressanta killar och en tjej, som försöker leva utan att skaffa "extra" pengar på diverse brott...

En av dom sa "Jag har inte ens råd med snus, och jag vet att om jag bara snor en cykel och säljer den, så har jag en hyfsad ekonomi, denna månaden", men det vill jag inte, om jag åker fast är jag tillbaks på noll igen...

De kämpar mot frestelsen att skaffa lätta pengar, för att kunna få ett vettigt liv igen...

Tuffa medmänniskor! Jag skulle kunna ge dem hjälp, med pengar men det känns som att de skall klara detta själva!

Hårt läge...

MVH

• Ge karma 3

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Tekkor
On 2020-09-17 at 21:05, skrev Tommy:

Har nyligen träffat en del mycket intressanta killar och en tjej, som försöker leva utan att skaffa "extra" pengar på diverse brott...

En av dom sa "Jag har inte ens råd med snus, och jag vet att om jag bara snor en cykel och säljer den, så har jag en hyfsad ekonomi, denna månaden", men det vill jag inte, om jag åker fast är jag tillbaks på noll igen...

De kämpar mot frestelsen att skaffa lätta pengar, för att kunna få ett vettigt liv igen...

Tuffa medmänniskor! Jag skulle kunna ge dem hjälp, med pengar men det känns som att de skall klara detta själva!

Hårt läge...

MVH

Var det efter mpr träffen frågas????

• Snurrigt 1
  • Haha 1
Tekkor

"Mankan" du verkar inte förstå frågan i inlägget ovan... Tips att du går några klasser i SFI. Efter det så kanske du kan läsas inlägg på mpr och förstå dem.

Lycka till.

Mankan
12 minuter sedan, skrev Tekkor:

"Mankan" du verkar inte förstå frågan i inlägget ovan... Tips att du går några klasser i SFI. Efter det så kanske du kan läsas inlägg på mpr och förstå dem.

Lycka till.

Du har inte funderat på vad förkortningen SFI står för? För övrigt tror jag inte det går att hitta nån "klasser" som gör det enklare att förstå hur du tänker.  Vad har Tommys inlägg för koppling till "mpr träffen"?

• Ge karma 3

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

samet
4 timmar sedan, skrev Mankan:

Du har inte funderat på vad förkortningen SFI står för? För övrigt tror jag inte det går att hitta nån "klasser" som gör det enklare att förstå hur du tänker.  Vad har Tommys inlägg för koppling till "mpr träffen"?

Har inte hittat kursen ännu men såg kurslitteraturen. Köpte en direkt för att lära mig...

omgiven-av-idioter-hur-man-forstar-dem-som-inte-gar-att-forsta.jpg

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 6
Mankan
10 minuter sedan, skrev samet:

Har inte hittat kursen ännu men såg kurslitteraturen. Köpte en direkt för att lära mig...

omgiven-av-idioter-hur-man-forstar-dem-som-inte-gar-att-forsta.jpg

Tekkor har nog bara lite otur när han tänker.

• Ge karma 1
  • Haha 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Tekkor har nog bara lite otur när han tänker.

Lite 😱😱

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Tommy
13 timmar sedan, skrev Tekkor:

Var det efter mpr träffen frågas????

Jo, långt efter!

MVH

Soengsang
1 minut sedan, skrev Atom:

Jag skulle tro att det är färre än 10% av alla biz biljetter som köps av privatpersoner som betalar med sina egna pengar; majoriteten är företag som betalar eller privatpersoner som använder de poäng som huvudsakligen deras företag betalat för.

För en gångs skull tror jag du har delvis fel där.

Många om inte de flesta har ju policy nu för det, däremot tror tror jag många själv uppgraderar med egna pengar eller poäng som är intjänade på tjänsteresor.

Satt för en tid sedan med en trevlig svensk på väg norrut från Doha, hörde inte initialt vad han var, men stationerad i Manilla nu för Saab, tidigare Bkk, Saab betalade bara eko för han, och han lade till för biz själv.

Han talade om chaufför i Manilla och mycket mer som gjorde att jag tänkte lite, sen när vi steg av så hade jag nämnt att jag har plan på att besöka PH och en av mina styrmän....då gav han mig sitt kort och sa att jag kunde ringa så kan han guida lite.

Senare tittade jag på kortet, Saab:s asienpresident.

Och det säger lite hur restriktiva företagen är med biz numera.

Upplever att de flesta är turister som mig som sitter där.

• Ge karma 6

Soengsang

Hm

Edited by Soengsang
  • Ge karma 1

Atom
2 minutes ago, Soengsang said:

Många om inte de flesta har ju policy nu för det, däremot tror tror jag många själv uppgraderar med egna pengar eller poäng som är intjänade på tjänsteresor.

Satt för en tid sedan med en trevlig svensk på väg norrut från Doha, hörde inte initialt vad han var, men stationerad i Manilla nu för Saab, tidigare Bkk, Saab betalade bara eko för han, och han lade till för biz själv.

Han talade om chaufför i Manilla och mycket mer som gjorde att jag tänkte lite, sen när vi steg av så hade jag nämnt att jag har plan på att besöka PH och en av mina styrmän....då gav han mig sitt kort och sa att jag kunde ringa så kan han guida lite.

Att många som sitter i biz gör det på poäng de intjänat på företagsbetalda resor skrev ju jag också; så gör jag numera.

Jag tror dock många företag har som policy att man får flyga biz när man flyger interkontinentalt. Vi har inte det längre men framförallt bland mina tyska, amerikanska och japanska kollegor är det 100% som har den förmånen. På Thai har vi ju dessutom alla de som känner någon vars kusin har jobbat på Thai som lyckas uppgradera sig.......

Tror fortfarande att färre än 10% betalat sin egen biz biljett.

• Ge karma 5

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

Captain Morgan
6 minutes ago, Soengsang said:

Stämmer, det har varit restriktivt i företagsvärlden i över 20 år eftersom de sparar enormt mycket pengar på att endast erbjuda ekonomi, även för cheferna.

Vi som reste mycket kunde ofta uppdatera på poäng men annars blev det att åka i ljudämparklassen för ingen ville någonsin betala extra ur egen ficka för Biz.

En gång, för kanske 15 år sedan, satt jag ihop med svenska ambassadören för Pakistan i ekonomi på väg till Karachi.

Han berättade att alla svenska ambassadörer alltid flyger ekonomi utom när de åker ihop med en svensk minister, det var ju schysst med tanke på de svenska skattebetalarna.

Visste ni att Kampard alltid flög ekonomi? Han sa att om han gjorde det så gjorde alla hans anställda det per automatik.

• Ge karma 4
Soengsang
10 minuter sedan, skrev Atom:

Tror fortfarande att färre än 10% betalat sin egen biz biljett.

Jag sa du hade delvis rätt.

Men du ska ha klart för dig att man inte får tro............det har Boa sagt!

• Ge karma 1
  • Haha 2