Jump to content
IGNORERAD

Thailandsrelaterade böcker


Changnoi

Recommended Posts

Hitta

En farang slår tillbaka, Bara 13 och Flykten, på DCO Books from Thailand och beställde dessa för leverans till

svärmor adress i byn för 279 spänn.

Hinner nästan aldrig att läsa här i sverige men i byn slukar jag böcker när man har semester, härligt

+att det är inte fel att bygga upp ett litet bibliotek för framtiden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Changnoi

    17

  • Kenneth4618

    5

  • jannegbg

    3

  • Olinen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

Beskrivning:

En politisk skandal hotar när Norges ambassadör i Thailand hittas mördad på ett motellrum. Att statsministerns nära vän har foton på nakna småpojkar i sin portfölj får inte komma till allmän kännedom. På UD i Oslo vill man snabbt tysta ner mordet och i samråd med polisen skickas Harry Hole till Bangkok för att på ett diskret sätt hitta den skyldige. Väl på plats i den myllrande storstaden kämpar Harry för att vänja sig vid hettan, trafiken och ett liv utan alkohol.

För varje dag klarnar mystiken kring mordet allt mer det är något oroväckande som pågår i den norska kolonin i landet. Ljusskygga personer vill hindra att sanningen ska komma fram och Harry förstår att han måste vara allt annat än diplomatisk för att lösa fallet.

Tja. Nu ska jag gå på dass och klämma sista kapitlet i denna bok. Har läst en del av Nesbös senare böcker men visste inte att en av hans lite äldre böcker utspelade sig i Thailand. Tack för tipset! Bra läsning. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

De böcker jag beställde till svärmors adress anlände efter 4 dagar! Tack thaiposten!!!!!!!!!!!!!!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

The king never smiles - Paul M Handley

Phra Farang - Peter Pannapadipo

Patpong Sisters - Cleo Odzer

Thai Ways - Dennis Segaller

Thaksin - Pasuk & Baker

Resa i Thailand - Britt-Marie Bergman

Little Angels - Peter Pannapadipo

Working with the thais- Holmes and Tangtongtavy

Travel in the skin trade - Jeremy Seabrook

Kingdom of make-believe - Dean Barrett

Lady of isan- Michael Schemmann

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hej

håller på att läsa private dancer nu, en salig blandning avlögner,dumma falanger,slipade bardamer. denna bok borde alla läsa.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga att private dancer är en riktigt bra bok. Hoppas bara den inte stämmer in på alla bardamer, eller så är det vi som är riktigt lurade :blink:

Sen är alla John Burdetts böcker också rikitgt läsvärda. Vore roligt att veta om det finns nån sanning bakom det han skriver, med alla korrumperade poliser och militärer.

Eller klart kanske lika bra att inte veta för mycket, bara vara en blond turist som ler och dricker öl...

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

har nu läst färdigt boken privat dancer.

detta måste vara den perfekta boken ,för att bota alla dessa bartorskar som sponsar detta fördärv av unga flickor.

om det inte räckar att läsa den en gång, så läs den två ggr.

jannegbg som inte tycker om brudbarer

nu får nog en del hjältar kaffet i fel strupe

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

har nu läst färdigt boken privat dancer.

detta måste vara den perfekta boken ,för att bota alla dessa bartorskar som sponsar detta fördärv av unga flickor.

om det inte räckar att läsa den en gång, så läs den två ggr.

jannegbg som inte tycker om brudbarer

nu får nog en del hjältar kaffet i fel strupe

Varför så bitter mot barbrudar. Har de blåst dig många gånger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jannegbg, inte för att jag vill kalla mig hjälte eller sponsor, går dock förhållandevis ofta på "bar" och därifrån utan att ha dåligt samvete, åker hem till frun och mår bra. :preved:

Gör detta med mycket större glädje än att besöka kvarterspuben i Stockholm, eller för den skull i Göteborg. Varför? Jo, därför att det är så inih-vete mycket trevligare att bli servad av en oftast snygg och charmig tjej som om det är lite att göra slår sig ner och bryr sig lite, även om hon vet att det är meningslöst som nattsällskap betraktat, så, snälla, dra inte alla över samma kam.

Betr. Privat Danncer, tragiskt exempel som har många många likadana händelser i dagliga livet, men som så många gånger tidigare uttryckts "myten om den lyckliga ho-an är betydligt överdriven", men om man behandlar dem med människorespekt får Du det tillbaka som Du är förtjänt av.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Varför så bitter mot barbrudar. Har de blåst dig många gånger?

Tjena Joints.

Böcker om barbrudar och de fallgropar som lite godtrogna sexturister kan trilla ner i har naturligtvis ett berättigat värde för de som vill roa sig i de Thailändska glädjekvarteren. Och som bekant finns det ju en hel del som vill det.

Men det finns ju andra typer av intressanta böcker som också relaterar till Thailand.

Jag läser för närvarande en i mitt tycke intressant bok av miljardären William E. Heinecke.

Snubben har verkligen lyckats bra med sina affärer i Thailand och han är en av de få faranger som har fått ett thailändskt medborgarskap. Han har även skrapat ihop en förmögenhet som berättigar honom till en 40e plats på listan över de rikaste personerna i Thailand. Det är lite annat det än att hjälpligt hanka sig fram som salongsberusad krögare i Pattaya eller Phuket.

Här nedan är ett par länkar till sidor som beskriver denne William E. Heinecke.

http://www.escapeartist.com/efam18/Expats_In_Asia.html

http://www.forbes.com/global/2009/1005/Thailand-richest-09-william-heinecke-excellent-adventure.html

post-5068-125880282905_thumb.jpg

post-5068-125880282905_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en till hemma.

post-4278-125881617889_thumb.jpg

post-4278-125881619667_thumb.jpg

post-4278-125881617889_thumb.jpg

post-4278-125881619667_thumb.jpg

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Här ytterligare ett boktips åt dem som tycker att de läst nog med skönlitteratur som innefattar falska barbrudar

och blåsta faranger."Very Thai" är ett måste för den thailandsfrälste resenären eller expaten som råkar vara bosatt

i landet. Kanske har du någon gång frågat dig vad grejen är med de där små rosa servetterna vilka verkar finnas på

vareviga restaurang som besöks och som näppeligen räcker till om man känner sig nödgad att snyta sig efter en het måltid.

Eller undrat över de i bland lustiga smeknamn man begagnar sig av samt reflekterat över en rad andra observationer i Siam

som för västerlänningen kan te sig annorlunda och märkliga. Boken är dessutom dj-vligt snygg att titta på, såväl

som i, tack vare alla fina bilder. Köpte den för 700 baht på Jatujak på senaste resan men har även sett att den

ska gå att beställa från bl a adlibris.se.

Very_Thai_Book01.jpg

För övrigt väntar jag tålmodigt på att Rattawut Lapcharoensap ska komma med efterföljaren snart till sitt alldeles

ypperliga förstlingsverk "Sightseeing". Hoppas verkligen inte att Joints slagit ihjäl honom ;)

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför så bitter mot barbrudar. Har de blåst dig många gånger?

hej joints

dom pengar som jag blivgt blåst på är småpengar, inget att gnälla över.

det som jag inte tycker om är denna utslagning,droger,psykiska problem som en del får.

jag dömmer ingen, jag vill inte förbjuda något, men jag tycker inte om det.

mvh janne

hej baa

jag tycker det är roligt att gå på lokal o dricka malt, men att jämföra nana plaza med min favoritkrog här i gbg är fel tycker jag.

läs boken o lägg ett inlägg igen, minns ej men någon här på mpr har lagt in en länk.

hej edvardpop

skall genast beställa denna bok

janne

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Den här är också en bra bok om Thailänsk kultur. /mvh

post-5592-12588268629_thumb.jpg

post-5592-125882688568_thumb.jpg

post-5592-12588268629_thumb.jpg

post-5592-125882688568_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
NiceBeaver

En kompis hittade boken "Bara 13" (finns avbildad i meddelande #8 på sidan 1) på svenska i en bokhandel i Thailand.

Han är ingen bokmal men han sträckläste den. Han sa att det var den värsta bok han har läst. Rekommenderas verkligen om man vill ha en insikt i hur det är att vara flicka och växa upp i en fattig familj i Isaan. Mamman kräver att flicka, som inte har någon utbildning, ska försörja familjen.

Mer info om man vill beställa finns HÄR

En svensk tjej skriver om boken på sin BLOGG.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenis Changnoi

Priset på ett barn ruggigt bra (om man nu kan säga bra om en sån sak), fan tårarna trillade ibland .

Lånade den av min syster men skulle vilja ha ett eget ex , vet du var man kan få tag i den.

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Sek Losos uncle

Jag fick tips om den här sidan

http://www.thaibooks.net/svenska/bara13.php

av en thaikvinna, som jobbar med fastigheter, och säljer lite böcker som extraknäck till faranger, som hon träffar ändå.

(Det finns fler än den boken, om ni kollar andra subsidor där, men jag la den här som länk, för fastighetskvinnan träffade Folke Rydén, då han var på gång att göra en dokumentär om hon, som boken handlar om. Det var i slutet på förra året. Vet inte hur det gick med dokumentären.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att ingen tidigare nämt Christpher G Moore. Han har skrivit mycket där handlingen utspelas i Bangkok / Thailand.

Kan varmt rekommenderas, men finns nog inte på svenska.

post-3139-045710800 1280082862_thumb.jpg

post-3139-045710800 1280082862_thumb.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...