Jump to content

Flyga utan biljett ?

Fritz

Recommended Posts

Fritz

Hej, kan man flyga med Qatar om man tappat bort biljetten men har bokningsnumret uppskrivet ?  Snabbt säkert svar önskas.

Det är aldrig försent att ge upp.

Soengsang
3 minuter sedan, skrev Fritz:

Hej, kan man flyga med Qatar om man tappat bort biljetten men har bokningsnumret uppskrivet ?  Snabbt säkert svar önskas.

Ja inga problem.

Har inte haft en pappersbiljett på flera år, var av de 3 senaste med Qatar, förvisso mailet i telefonen....men behöver inte uppvisas.

• Ge karma 4

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

born41

När jag flugit dom sista gångerna har jag bara lämnat fram passet och bokningsnumret.

Gå in på Qatar:s hemsida och skriv in ditt bokningsnummer så tror jag att din biljett kommer upp så du kan skriva ut den.

Born41

• Ge karma 8
frogfish
4 minuter sedan, skrev Fritz:

Har inte visat biljett på många år. Visar bara passet. Biljetten finns i deras system.

Så svaret är ja, om de inte ändrat senaste halvåret.

• Ge karma 7
rolba

Frugan visade bara passet när hon reste för ett par veckor sedan. 

Hade dock biljetten i telefonen utifall, men den behövdes ej. 

• Ge karma 3
gst

Brukar alltid bara visa fram passet.

Såvida vi inte checkat in onine då, i så fall brukar jag även lägga fram boarding pass, men dör får jag i alla fall nya.

Edited by gst
  • Ge karma 2
Herr Chang

Online checkin med mobilen 24 timmar i förväg har fungerat fint för mig runt om i världen. Ibland kan det vara nödvändigt att gå till checkindisken på flygplatsen och visa passet om deras app inte fungerar. Jag har ytterst sällan någon fysisk biljett.

Herr Chang har talat.

• Ge karma 3