Jump to content
IGNORERAD

svin influensan!


Naam jai

Recommended Posts

Hej någon som vet om det går att vaccinera sig i Thailand nu...och iså fall vad kostar det? ... mvh Naam Jai

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Up2You

    8

  • BaBoo

    7

  • AnOnYm

    4

  • Jojje

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hej någon som vet om det går att vaccinera sig i Thailand nu...och iså fall vad kostar det? ... mvh Naam Jai

Dom börjar producera vaccinet allra tidigast i januari nästa år.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom börjar producera vaccinet allra tidigast i januari nästa år.

ไม่ระบุชื่อ

0

Ojdå????

Vad vad det för spruta vi fick då i Sverige dagen innan vi flög till LOS????

Mvh Basse

Link to comment
Dela på andra sajter

Skjutsade frun och svärmor till sjukhuset idag för magsjuka, såg där skyltar att dom hade 50 st influensavaxin kvar till ett pris av 700 bath, är dock tveksam om jag ska ta men frun tycker att jag bör eftersom " du är så jäkla gammal" mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Enligt svärmor har en gravid kvinna avlidit i byn, pga svininfluensan.

Och här hemma avled en avlägsen bekant i helgen, kanske skulle försöka få en spruta iaf.

walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Skjutsade frun och svärmor till sjukhuset idag för magsjuka, såg där skyltar att dom hade 50 st influensavaxin kvar till ett pris av 700 bath, är dock tveksam om jag ska ta men frun tycker att jag bör eftersom " du är så jäkla gammal" mvh. flor

Detta förekommer lite överallt, någon hittar på att det är ett verksamt vaccin, men det finns inte något i Thailand säger de som vanligtvis kan sånt här, alltså förmodligen som icke ovanligt, någon som skor sig på andras okunskap och lever lyckligt på det.

Flor, just för att Du är så "jäkla gammal" kan Du med fördel ge Din plats i kön till någon yngre eftersom läkarvetenskapen kommit fram till att äldre har betydligt bättre imunförsvar mot influensan än yngre, så fortsätt med Changen och må bra.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Basse, vad du fick för vaccin innan du åkte kan du nog se på ditt vaccinationskort. Om det är mot svininfluensan ska det då stå : A(H1N1)1. Efter ca 6 veckor ska man ta en påfyllnadsdos (så vitt de för nuvarande vet).

Man har just påbörjat vaccineringen i Sverige men då först till riskgrupper.

Det är riktigt att det mest smittar yngre men barn under 3 år vaccinerar man ogärna. När riskgrupperna fått sitt vaccin uppmanas allmänheten att vaccinera sig - INTE mest för sin egen skull, för de flesta friska klarar av att få svininfluensan utan större problem - utan för att inte sprida smittan och framför allt barn och yngre människor.

Så det är väl mest av medmäsklighet friska personer bör göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag tar nog det lugnt med vaxinet, pesimistiskt som jag är så vet jag att jag kommer att dö såsmåningom, det som är bra är att jag inte vet om det blir imorgon eller om en vecka det jag vet och är övertygad om är att den dagen kommer närmare för varje dag. Därför försöker jag att vara glad och njuta alla dagar jag vaknar. ha de bra önskar flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basse, vad du fick för vaccin innan du åkte kan du nog se på ditt vaccinationskort. Om det är mot svininfluensan ska det då stå : A(H1N1)1. Efter ca 6 veckor ska man ta en påfyllnadsdos (så vitt de för nuvarande vet).

Man har just påbörjat vaccineringen i Sverige men då först till riskgrupper.

Det är riktigt att det mest smittar yngre men barn under 3 år vaccinerar man ogärna. När riskgrupperna fått sitt vaccin uppmanas allmänheten att vaccinera sig - INTE mest för sin egen skull, för de flesta friska klarar av att få svininfluensan utan större problem - utan för att inte sprida smittan och framför allt barn och yngre människor.

Så det är väl mest av medmäsklighet friska personer bör göra det.

Och vilken riskgrupp tillhör Leksands ishockeylag, dom fick väl vaccinationerna först i Dalarna.

Rent ut sagt för jäkligt

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,jag kommer INTE att vaccinera mig i alla fall..Nu kommer det nyheter om att vaccinet kan ge stora nervskador längre fram i tiden och massa andra biverkningar..2 länder har tydligen förbjudit svinvaccinet just pga dessa biverkningar..

Verkar som vaccinet inte är 100 % säkert,så jag står över denna vaccin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan 5300!

Leksands ishockylag tillhör riskgruppen dom som kan ramla ur elitserien!

Born 41 som inte tar några risker och följaktligen inte kan tillhöra någon riskgrupp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,jag kommer INTE att vaccinera mig i alla fall..Nu kommer det nyheter om att vaccinet kan ge stora nervskador längre fram i tiden och massa andra biverkningar..2 länder har tydligen förbjudit svinvaccinet just pga dessa biverkningar..

Verkar som vaccinet inte är 100 % säkert,så jag står över denna vaccin.

Vad har du källor till dom har uppgifterna?

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du källor till dom har uppgifterna?

Nej,jag har väl inga direkta 100% källor förutom nyheterna från olika läkare i både Norge och Sverige och internet,men det mesta betyder att om du är normalt frisk i vanilga fall så säger dom att man inte ska behöva ta vaccinet utan att detta är lite starkare influensa än vanligare men inte mycket..Media blåser upp det mer värre än vad det är. Men dom experter från runtom i världen menar att detta kan ge allvarliga biverkningar längre fram i tiden samt nervskador.Och då tillhör jag den katerogi som inte ska ta vaccinet..Men men det är bara jag.. Tar inte den risken att bli kanske allvarligt sjuk längre fram i tiden...Bara tänk..Forskare har inte haft såååå mycket tid på sig i år att skapa detta vaccin..eller??? Så frågan är...är den ofarlig?? Tror nog inte att dom vet..Men som sagt,min åsikt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror...OBS...tror..att det är större risk att man avlider i en trafikolycka på väg till eller från vaccinationen än att man avlider av svininfluensa pga att man inte är vaccinerad.

Ungefär som att det är mycket troligare att man skadas allvarligt eller dör på väg till eller från flygplatsen än själva under flygresan.

Mvh Fritz.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror...OBS...tror..att det är större risk att man avlider i en trafikolycka på väg till eller från vaccinationen än att man avlider av svininfluensa pga att man inte är vaccinerad.

Ungefär som att det är mycket troligare att man skadas allvarligt eller dör på väg till eller från flygplatsen än själva under flygresan.

Mvh Fritz.

Man kan dels fundera pa den personliga risken och det gar mode i att vara ododlig i alla mojliga aldersgrupper just nu. Finns sakerligen bade en och tre forummedlemmar som tillhor riskgruppen dock. H1N1 i sig sjalv dodar ju faktiskt inte men trasar sonder immunforsvaret sa till den grad att tex. en vanlig lunginflammation blir livsfarlig. Att folk inte vill vaccinera sig och valjer bort det av olika skal ar ok sa lange de laser in sig i kallaren och inte vistas bland folk. I annat fall sa agerar de ju faktiskt smittspridare och deras bortvalda vaccination kan vara det som dodade stackaren med hjartbesvar som hade oturen att sitta brevid en smittad pa bussen. Harddrar man det sa ar det ju just av egoistisk radsla folk inte vaccinerar sig och nar manga manniskor i samhallet gor detta sa utsatter de ju faktiskt en hel massa individer for direkt fara - och det tycker jag personligen ar helt forkastligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att folk inte vill vaccinera sig och valjer bort det av olika skal ar ok sa lange de laser in sig i kallaren och inte vistas bland folk.

Ja, och du Wille, hur många känner du som borde låsa in sig i en källare? :whistle:

Här nere i Pattis skulle vi inte direkt lida av att vissa personer avstod från vaccinet och istället låste in sig själva. länge. :yes:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, det är för att minska spridningsrisken vi, som enda land i världen, beslutat att massvaccinera hela befolkningen? Och jag som hela tiden varit övertygad om att det var av samhällsekonomiska orsaker.

Man befarade ju ett tag att hela 40% kunde insjukna samtidigt på många samhällsviktiga funktioner, industrier osv.

Fast kulmen på influensavåg nr 1 var, om jag förstått tidningsartiklarna rätt, redan i mitten på september. Så jag antar att farhågorna inte slog in. Själv ställer jag mig ytterst tveksam till om den samhällsekonomiska nyttan av massvaccinationen var värd dom många miljarderna notan gick på?

I min familj blev vi förkylda och fick feber allihopa i början av september, om det var influensan eller inte har jag jag ingen aning om (?). Det kändes i så fall betydligt mildare än en vanlig influensa, fast det finns ju rapporter om att så kan vara fallet för många.

Någon vaccination hann vi dock aldrig vara med om och jag tycker inte den känns speciellt aktuell längre i slutet på feb då vi återkommer till Sverige.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Är själv vaccinerad sedan 14 dagar, fick feber och orolig mage som biverkningar, detta varade i några dagar efter

vaccinationen.

Frugan fick ont i armen efter några dagar och lite feber först efter en vecka.

Är själv inte speciellt orolig för influensan, men eftersom vaccinet finns så varför inte använda det.

Vår son vill dom inte ge vaccin eftersom han är under tre år.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är själv vaccinerad sedan 14 dagar, fick feber och orolig mage som biverkningar, detta varade i några dagar efter

vaccinationen.

Frugan fick ont i armen efter några dagar och lite feber först efter en vecka.

Är själv inte speciellt orolig för influensan, men eftersom vaccinet finns så varför inte använda det.

Vår son vill dom inte ge vaccin eftersom han är under tre år.

Mvh Isan Lover

Glöm ej att vaccinera dig även mot H1N1 när den kommer ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,jag har väl inga direkta 100% källor förutom nyheterna från olika läkare i både Norge och Sverige och internet,men det mesta betyder att om du är normalt frisk i vanilga fall så säger dom att man inte ska behöva ta vaccinet utan att detta är lite starkare influensa än vanligare men inte mycket..Media blåser upp det mer värre än vad det är. Men dom experter från runtom i världen menar att detta kan ge allvarliga biverkningar längre fram i tiden samt nervskador.Och då tillhör jag den katerogi som inte ska ta vaccinet..Men men det är bara jag.. Tar inte den risken att bli kanske allvarligt sjuk längre fram i tiden...Bara tänk..Forskare har inte haft såååå mycket tid på sig i år att skapa detta vaccin..eller??? Så frågan är...är den ofarlig?? Tror nog inte att dom vet..Men som sagt,min åsikt..

Det handlar ju faktisk inte bara om själv utan du kan smitta folk dör av det.

Experter på internet ska man inte lita på så mycket.

Se vad som händer alla tänker lika som du http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6071819.ab

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Även dom som vaccinerat sig kan åka på svininfluensan,så den är ju inte 100% skyddande heller. Sen tänk varje år som det dör folk utav infuenser,men detta har dom aldrig skrivit om,jag tror helt enkelt att detta har blåst upp lite väääl mycket.Men som frisk människa så tror jag inte man behöver springa till läkaren för att få vaccin,det är inte Ebola vi pratar om utan en något hårdare vinterinfluensa.Men sen dom som är sjuka sen innan och har dåligt immunförsvar kan jag förstå att dom vaccinerar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även dom som vaccinerat sig kan åka på svininfluensan,så den är ju inte 100% skyddande heller. Sen tänk varje år som det dör folk utav infuenser,men detta har dom aldrig skrivit om,jag tror helt enkelt att detta har blåst upp lite väääl mycket.Men som frisk människa så tror jag inte man behöver springa till läkaren för att få vaccin,det är inte Ebola vi pratar om utan en något hårdare vinterinfluensa.Men sen dom som är sjuka sen innan och har dåligt immunförsvar kan jag förstå att dom vaccinerar sig.

Så du vill hjälpa till att sprida infuensan genom att inte vaccinera dig ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...