Jump to content
IGNORERAD

svin influensan!


Naam jai

Recommended Posts

Så du vill hjälpa till att sprida infuensan genom att inte vaccinera dig ?

Nej,det är inte det jag menar men jag tänker inte riskera att få massa biverkningar o ev andra men efter ett vaccin som knappt testats som säkert,utan jag tar smällen om jag blir sjuk och även mitt ansvar då att inte vistas bland andra människor om jag blir sjuk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Up2You

    8

  • BaBoo

    7

  • AnOnYm

    4

  • Jojje

    3

Mest aktiva i denna tråd

Nej,det är inte det jag menar men jag tänker inte riskera att få massa biverkningar o ev andra men efter ett vaccin som knappt testats som säkert,utan jag tar smällen om jag blir sjuk och även mitt ansvar då att inte vistas bland andra människor om jag blir sjuk

Bara att hoppas att du har turen att klara dig och inte får sjukdomen då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att hoppas att du har turen att klara dig och inte får sjukdomen då!

Ja det hoppas jag ochså att jag inte får,och speciellt inte nu innan man åker till LOS

Link to comment
Dela på andra sajter

ja,jag har hört att det är ganska mycket där,men här i norge har det blossat upp som fan ochså..alla gubbar på jobbet går lite halvsjuka o hostar o har sig,men om det är svin influensa eller ej det vet jag inte..jag bara hoppas på att jag inte åker på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja,jag har hört att det är ganska mycket där,men här i norge har det blossat upp som fan ochså..alla gubbar på jobbet går lite halvsjuka o hostar o har sig,men om det är svin influensa eller ej det vet jag inte..jag bara hoppas på att jag inte åker på det.

Se där!!

Jag jobbar oxå i Norge och brukar åka till Phuket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,jag har väl inga direkta 100% källor förutom nyheterna från olika läkare i både Norge och Sverige och internet,men det mesta betyder att om du är normalt frisk i vanilga fall så säger dom att man inte ska behöva ta vaccinet utan att detta är lite starkare influensa än vanligare men inte mycket..Media blåser upp det mer värre än vad det är. Men dom experter från runtom i världen menar att detta kan ge allvarliga biverkningar längre fram i tiden samt nervskador.Och då tillhör jag den katerogi som inte ska ta vaccinet..Men men det är bara jag.. Tar inte den risken att bli kanske allvarligt sjuk längre fram i tiden...Bara tänk..Forskare har inte haft såååå mycket tid på sig i år att skapa detta vaccin..eller??? Så frågan är...är den ofarlig?? Tror nog inte att dom vet..Men som sagt,min åsikt..

Detta tycker jag är lite intressant...

experter från runtom i världen menar att detta kan ge allvarliga biverkningar längre fram i tiden samt nervskador

och

Forskare har inte haft såååå mycket tid på sig i år att skapa detta vaccin..eller???

Är inte det lite motsägelsefullt???

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksands ishockylag tillhör riskgruppen dom som kan ramla ur elitserien!

Leksand spelar inte ens i Elitserien. Det de skulle behöva är en spruta talang...

Link to comment
Dela på andra sajter

Står inget i artikeln om svenskar så det är nog lugnt. :whistle:

Nu sprutade jojje :suicide:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

hej..Angående vaccinering så vägrar jag att låta vaccinera min 5månaders dotter.

Litar inte ett skit på att det blir bättre vid vaccinering..

Det finns så många bevisade biverkningar och problem skapade av olika typer av vaccin...

Min gamla mor vaccinerade sig och hade ont i flera dagar.

Jag själv hade influensan förra veckan och var relativt febrig yr och trött och ont i hals och täppt i bihålor.

Inga problem för mig men 2 av mina kompisar har nu insjuknat och verkar må sämre än vad jag gjorde och en kompis till dom har hamnat på sjukhus för influensan.

NU verkar det som att min fru troligtvis blivit sjuk idag så vi får se hur dålig hon blir.

Min lilla dotter visar inga tendenser till att blir sjuk.Hon har än så länge aldrig varit sjuk även om hon varit i Bangkok 2ggr och även flugit till Sverige.

mvh Stefan...

Link to comment
Dela på andra sajter

hej..Angående vaccinering så vägrar jag att låta vaccinera min 5månaders dotter.

Litar inte ett skit på att det blir bättre vid vaccinering..

Det finns så många bevisade biverkningar och problem skapade av olika typer av vaccin...

Min gamla mor vaccinerade sig och hade ont i flera dagar.

Jag själv hade influensan förra veckan och var relativt febrig yr och trött och ont i hals och täppt i bihålor.

Inga problem för mig men 2 av mina kompisar har nu insjuknat och verkar må sämre än vad jag gjorde och en kompis till dom har hamnat på sjukhus för influensan.

NU verkar det som att min fru troligtvis blivit sjuk idag så vi får se hur dålig hon blir.

Min lilla dotter visar inga tendenser till att blir sjuk.Hon har än så länge aldrig varit sjuk även om hon varit i Bangkok 2ggr och även flugit till Sverige.

mvh Stefan...

Alla lakare och organisationer varnar mot att vaccinera barn under 6 manader sa det ar val inget alternativ en sa lange eller?

Resonerar du likadant med andra barnvaccinationer typ masslingen, polio, TBC osv? Med tanke pa hur underutvecklade sma bebisars lungor och hjartan ar sa far vi hoppas att din dotter inte blir drabbad for hur som helst sa lar det ju vara jobbigt for henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen känner jag mig ganska trygg. :o

Som svensk vet man ju från barnsben att vi har världens bästa sjukvård, i varjefall har detta varit ett stort argument för ett ganska högt skattetryck. :mellow:

Om jag skulle bli allvarligt sjuk i influensa så är jag säker på att sjukvården snabbt och smidigt plockar in mig så jag slipper dö hemma i vardagsrummet genom lungkollaps.

Det är tryggt och bra att vara svensk! :rolleyes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

nej.Det är klart att jag inte resonerar likadant angående dom vanliga vaccinerna som barn ska ha..Hon har fått alla sprutor hittils..Jag hoppas också att hon inte blir sjuk och håller stenkoll på henne..Hon har i varjefall inte smittats ännu..

Stefan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där!!

Jag jobbar oxå i Norge och brukar åka till Phuket!

Ja,se där ja hehe..Var och vad jobbar du med? Vart i Phuket brukar du hålla till??

Link to comment
Dela på andra sajter

Nähä??

Och varför inte det då (det är ju samma sak)?

Dom vanliga vaccinerna är väl för jösse namn utprovade i en herrans massa år, detta vaccin är ju framtaget i rekordfart.

Men själv har jag blivit erbjuden att spruta på jobbet(nej jag jobbar inte i knäckebrödshockeylaget) och det lutar trots allt åt jag tar en spruta, med tanke på diabetes och oviljan att ligga sjuk.

jag förstår stefans ovilja till att vaccinera barnet men som läget är för honom( 5-mån gammalt faller ju det ändå).

mvh Walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom vanliga vaccinerna är väl för jösse namn utprovade i en herrans massa år, detta vaccin är ju framtaget i rekordfart.

Men själv har jag blivit erbjuden att spruta på jobbet(nej jag jobbar inte i knäckebrödshockeylaget) och det lutar trots allt åt jag tar en spruta, med tanke på diabetes och oviljan att ligga sjuk.

jag förstår stefans ovilja till att vaccinera barnet men som läget är för honom( 5-mån gammalt faller ju det ändå).

mvh Walle

Förstå stefan om du vill, det gör inte jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt vad många det är som tror sig veta bättre än den samlade läkarexpertisen..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt vad många det är som tror sig veta bättre än den samlade läkarexpertisen..

Lustigt hur den samlade läkarexpertisen tror sig veta så mycket om detta nya fenomen. Och om vaccinet...

Herr Chang har talat

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem skall man tro och lita pa? Det ar lurigt och massmedias, sa ofta, forenklade analyser gor det inte lattare. Om jag hade mojlighet att vaccinera min dotter skulle jag gora det (18 manader) av det enkla skalet att enligt en mkt god van som ar infektionslakare i Sthlm sa valjer samtliga av klinikens lakare att vaccinera sina barn. Nagon gang maste jag inse att jag inte har en susning eller tillraklig kunskap och darmed lita pa de som ar utbildade och betalda for att gora dessa bedomningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vem ska man lita på?

Det enkla faktum att svenska myndigheter beställt dubbla doser vaccin för varje invånare i Sverige får mig att tveka.

Dom har i praktiken bestämt hur jag ska göra. Å andra sidan hade jag väl gnällt om dom beställt ett mindre antal doser.

Hur som helst har varken jag eller fru Chang tänkt färdigt vad gäller denna vaccination. Vad jag förstår finns den ännu icke tillgänglig för oss.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det 4:e dödsfallet i Sverige igår, 50 årig man på Tjörn. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1771245/man-dod-av-svininfluensa

Här i Dalarna verkar det vara kaos med vaccinet som tar slut,

och som inte kommer som lovat.

Fortfarande pågår vacc. av "Riskgruppen"...Min åldriga mamma fick

1:a sprutan igår...hon var tidigare lovad för 2 veckor sedan.

Jag och sambo har beslutat att ta sprutan.så fort det finns

vaccin för oss också, som inte är i riskgruppen. Dels för att

skydda oss själva, men också för att inte vara smittbärare till

andra.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...