Jump to content
IGNORERAD

Glasögon


Magnus-Chumphae

Recommended Posts

Magnus-Chumphae

Hej är lite nyfiken är det några här som köpt glasögon i Thailand? Ni som köpt glasögon är ni nöjda med resultatet? har ni köpt lågpris alternativen när det gäller glas och bågar eller de dyrare varianterna på glas och bågar.

Har själv köpt glasögon vid ett par tillfällen det har varit solglasögon med styrka var nöjd med dessa men nu är det dags för progressiva glasögon när jag kommer ner nästa gång där för undrar jag lite över kvaliten på den typen av glasögon.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

köper man lågpris så får man som sagt lågpris produkter :)

men riktiga bågar etc. är ju fortfarande så mycket billigare i Thailand än hemma så finns ingen anledning att snåla, bara köpt vanliga och det håller samma kvalitet som hemma och har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad på progressiva, ja så länge du går till en riktig affär och inte bara stirrar dig blind på priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Jag är kund hos Siam optics? Lite osäker på namnet, men dom ligger vid siam square.

Där har jag köpt både linser och glasögon (progressiva).

Jag är nöjd med resultatet. Optiken har alltid funkat bra. Angående bågar tycker jag dom har lite för mycket helbilliga och lite för många heldyra och lite för få i mellanprissegmentet.

Den tjejen jag brukar prova ut linser med har en amerikansk doktorsexamen och är mycket duktig.

Dom progressiva glasögonen gick väl på ca 1100 kronor, då fick jag bra optik (progressiva, tonar sig vid solsken ) och ett par "jean pucci Titanium(made in japan) " bågar.

mvh

Edit: Kollade på bågarna efter namnet smile.gif edit-end

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Har använt Thaiglas dom senaste åren.Är super nöjd med dom. Dom är bättre än dom flesta fina du kan köpa här hemma.

Både bågar och glas är av bästa kvalitet om du vänder dig till en bra optiker.Då menar jag en väl etablerad.Det finns i dag en massa lycksökare i Thai som jobbar med glasögon

Har alltid köpt av P&P Optik i Phuket, dom finns 50 meter in på Bangla road, höger sida om du kommer från stranden.Denna butik är gammal och välbesökt av faranger.

Gå alltid dit på morgonen så får du bästa resultat för då har dina ögon vilat från solen över natten och det är lättare att prova.

Skadade mina glas en gång här hemma och gick till en optiker här och dom undrade var jag köpt dessa fina glasögon, både bågar och glas var av absolut högsta kvalitet sa dom.Mina kostade 12000tbh, dom nya glasen som jag fick via min försäkring kostade bara dom 8500sv kr.

Det säger en del om hur bra dom var.Bågarna är Seico från Japan.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tackar för alla Svaren tänkte fixa glasögonen när jag är i BKK, det låter som att det är helt ok med progressiva med om man går till en bra optiker och väljer glas av högkvalitet. Låter utmärkt tar gärna emot tips på optiker i Bkk om någo har varit hos någon bra där!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla Svaren tänkte fixa glasögonen när jag är i BKK, det låter som att det är helt ok med progressiva med om man går till en bra optiker och väljer glas av högkvalitet. Låter utmärkt tar gärna emot tips på optiker i Bkk om någo har varit hos någon bra där!

Mvh

Magnus-Chumphae

Hej.

Om Du skall vara i ChumPhae så skall Du förmodligen till KhonKhaen några ggr, där finns ett otal BRA optiker, priserna är förmodligen i paritet med BKK, kan tänka mig att det går att förhanda fram någon form av "promotion" typ solglasögon el. dyl. Lite svårare i BKK. (tror jag)

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tack Baa

Ja jag skall vara i Chumphae samt även i KhonKean så det är ett bra tips ska nog gör så att jag fixar det i Khonkean istället smartare borde vara bättre pris där!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla Svaren tänkte fixa glasögonen när jag är i BKK, det låter som att det är helt ok med progressiva med om man går till en bra optiker och väljer glas av högkvalitet. Låter utmärkt tar gärna emot tips på optiker i Bkk om någo har varit hos någon bra där!

Mvh

Magnus-Chumphae

Hej..Jag har köpt glasögon i Thailand två ggr. Dessa var både sk progressiva och kromatiska ( mörknar vid solljus). Jag har länge undrat varför bara glasen bara blir lätt gråa här i Thailand men helsvarta i Sverige när man vistas ute och tar en jäkla tid på sig innan dom ljusnar när man kommer inomhus igen. Det borde ju vara tvärt om med tanke på den starka solen här kan man ju tycka. En fysiker har förklarat detta fenomen för mig på följande sätt.

Kromatiska glas är ganska lika vi människor, vi blir båda latare i värme. Alltså dessa glas "orkar" inte bli lika mörka när det är varmt. Så min rekommendetaion är att inte köpa kromatiska glas om du vistas mycket i Sverige. I övrigt har jag bara gott att säga om thailändska optiker.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 8 år sedan skulle jag köpa glasögon på Phukett. Gick först till Bangla road och kollade, åkte sedan in till Phukett town och kollade på några ställen.

På identiska glas och bågar( samma fabrikat och styrka) skilde det 1000 sv.kronor. jag köpte i staden och glasögonen funkade bra i flera år tills det var dags att byta styrka.

Billigaste glasen jag köppt var i Indien för 4 år sedan. 450 sv. kr. för dubbelslipade glas med titanbågar. glas fabrikat Hoa påstod dom.priset var inklusive synundersökning.

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanten ville ha nya, jag betalade 1,300 bath, för två nya

glas, utan bågar, bågarna gammla från svedala

Link to comment
Dela på andra sajter

Både jag, tanten och min mor har köpt en hel del glasögon i Thai. Både i Huahin och Pattis. Har alltid fungerat fantastiskt, även med linser. Är föresten dags för mig igen nu när vi kommer ner till vintern. Rycker nog 2 par denna gången.

// Baan cool.gif

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...