Jump to content
IGNORERAD

Flera UT frågor


allanyork

Recommended Posts

Nu har jag setat i en timme utan att hitta svaren på mina frågor som jag antar andra borde haft men ursäkta om det redan är diskuterat (ja jag provade sökfunktionen)

Hur som, tjejen har varit här i 6 månader nu på turistvisa 3 mån samt 3 mån UT för besök eller vad det kallas.

Vi åker tillbaka till Thailand nästa vecka och tänkte lämna in ansökan om UT och detta gör mig lite förvirrad.

1. Vilket personbevis ska jag som referens skriva ut och skicka med i ansökan?

2. Behöver hon ha ett papper som säger att hon är ogift (har hört att det bara behövs om hon har barn vilket inte är fallet)

3. På blankett 115021 längst upp, visst är det Residence permit jag ska bocka i? Och visst är det rätt blankett jag fyller i?

Tackar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag setat i en timme utan att hitta svaren på mina frågor som jag antar andra borde haft men ursäkta om det redan är diskuterat (ja jag provade sökfunktionen)

Hur som, tjejen har varit här i 6 månader nu på turistvisa 3 mån samt 3 mån UT för besök eller vad det kallas.

Vi åker tillbaka till Thailand nästa vecka och tänkte lämna in ansökan om UT och detta gör mig lite förvirrad.

1. Vilket personbevis ska jag som referens skriva ut och skicka med i ansökan?

2. Behöver hon ha ett papper som säger att hon är ogift (har hört att det bara behövs om hon har barn vilket inte är fallet)

3. På blankett 115021 längst upp, visst är det Residence permit jag ska bocka i? Och visst är det rätt blankett jag fyller i?

Tackar...

ja,ja,jaMandatory documents:

  • Application form (completed in English or Swedish).
  • Two colour photos not more than six months old, passport-seized (45 mm x 35 mm), full face and taken against a light background.
  • Valid passport and copies of the following pages:

    – First page

    – Extension of validity

    – Amendments to name

    – Stamps in and out

    – Old visas or extensions to Sweden.

  • Id-card.
  • House Register (a list of all persons registered on a certain address). Only information about close family members have to be translated (the applicant, his/her spouse, parents, siblings and children).
  • Personbevis from the Reference Person (an extract from the Swedish Population Register).

Documents required if relevant

(Documents in thai must be translated to English or Swedish by an authorized translator and submitted in two copies):

  • Certificate of Name Change.
  • Marriage Certificate.
  • Divorce Certificate.
  • Civil Status Certificate.
  • Childrens Birth Certificate.
  • Applicant (female) should provide court order certifying paternity of applicants children.
  • Medical Certificate, in case of pregnancy.
An application for children under the age of 18 year should contain the following documents in two sets, both in Thai and translated to English by an authorized translator/translation office:

  • Application Form for children under 18 year (completed in English or Swedish).
  • Two colour photos not more than six months old, passport-seized (45 mm x 35 mm), full face and taken against a light background.
  • Valid passport and copies of the following pages:

    – First page

    – Extension of validity

    – Amendments to name

    – Stamps in and out

    – Old visas or extensions to Swedish.

  • Birth Certificate.
  • Guardianship document (Custody paper).

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allanyork

Personbeviset från dig heter familjebevis och beställs hos Skatteverket

Tjejen ska alltid ha ett singelintyg (เดียวใบรับรอง) från sin hemkommun i Thailand som visar att hon är ogift om hon inte är gift med dig.

Du ska använda blankett 115021 (engelska( eller 114021 (svenska). Vilken avgör du själv. Du ska kryssa i Residence permit och New relationships.

Alla thaihandlingar ska översättas till svenska eller engelska.

Om övriga handlingar har tidigare inlägg beskrivit.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...