Jump to content
IGNORERAD

Resfebern stiger!


Marlon

Recommended Posts

God morgon,

Får nog förtydliga att jag inte "klär upp mig" på min resan. Tar med det som hänger i garderoben och som jag använder här hemma. Vill se vårdad ut men det är min egen stil. Blir bara fel om man försöker vara någon man inte är. Jag skulle i alla fall känna mig väldigt obekväm.

Sen funderar jag som sagt på att sy upp några skjortor. Är ganska lång och smal så köper jag en skjorta i Sverige så ser de ut som ett tält på mig.

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marlon

    11

  • broder tuk tuk

    8

  • Avregistrerad clion

    6

  • Herr Chang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Go'kväll

Så då sitter man äntligen på flygplatsen, nervös som f_n. Nu bär det av på det stora äventyret.

So long Svedala!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig resa!

Vi väntar med spänning på dina rapporter från resan, för den första är det något speciellt med.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hoppas på en del fortlöpande rapporter. Alltid intressant att följa hur nätkontakter funkar i verkliga livet.

Skulle det skita sig med donnan så är ju barerna i Pattaya aldrig långt borta.

Har man en gång fått smak på Thailand och thaikvinnor så sitter det ju i.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Så då är man äntligen på plats. +5 och regn när man åkte, +30 och sol nu. Fantastiskt!

Har inte hunnit se så mycket ännu men det jag har sett är kanon. Dock är jag lite ovan med trafiken här. Hade fler incidenter mellan flyplatsen och hotellet än jag haft under hela min tid med körkort i Sverige :rolleyes: . Och det gäller att kolla åt "fel håll" när man går över gatan, annars blir man lätt mos av en buss som håller stumt på gasen :dance1: .

Damen är lika charmerande i verkligheten som på telefon/msn. Nu är hon på jobbet så jag ska glida iväg och käka lunch och sen kolla in byn. Sen har jag date ikväll :preved: .

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Marlon,

Inte nog med att dom kör på "fel" sida i Thailand, när man korsar en enkelriktad gata är det lämpligt att titta åt båda hållen ;)

Hoppas du får en trevlig date i kväll!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Herr Chang, är säker på att vi får en trevlig kväll.

Jo, har noterat att de kör mot trafiken på enkelriktadade gator också. Men endel motorcyklister kör även på fel sida av motorvägen dvs. de kör på väggrenen mot trafiken. Detta även då det är mörkt och även om de inte har något eget lyse på hojen :suicide:. Läste för ett tag sedan en tråd där någon på forumet hade varit med/sett en tragisk dödsolycka. Förstår nu själv varför det händer... Måste vara 10,000-tals som dör här varje år.

Ha det gött!

Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, har noterat att de kör mot trafiken på enkelriktadade gator också. Men endel motorcyklister kör även på fel sida av motorvägen dvs. de kör på väggrenen mot trafiken. Detta även då det är mörkt och även om de inte har något eget lyse på hojen

Så sant, så sant. Följande citat från boken Money Number One: "Motorcyklar kan komma från alla håll, på trottoarer, på stranden, upp och nedför trappor, genom restauranger, ingenting är omöjligt för en motorcyklist"

/Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...