Jump to content
IGNORERAD

Resfebern stiger!


Marlon

Recommended Posts

Lappen!

Storlek 48!!

Är du lika vällutrustad vad gäller övriga kroppsdelar så förstår jag om du inte haft någon framgång bland barerna.

BTT

Haha...ja det är då ingen som har klagat hittils.

Men jag känner inget behov som vissa andra att gå omkring och skryta om det :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marlon

    11

  • broder tuk tuk

    8

  • Avregistrerad clion

    6

  • Herr Chang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Marlon,

Om målet med din Thairesa vore att åka ner till Pattaya, bo i en sunkig lägenhet, käka khaopadgai utanfor 7/11 och kopa sex av de allra billigaste flickorna så kan du lägga BTTs välmenande råd på minnet. For att riktigt trivas bor du också forsäkra dig om att inte lära dig ett ord thailändska eller forstå ett dyft av thailändsk kultur, då kan du till och med inbilla dig att thailändarna tycker att du är helt normal. Om du dessutom intalar dig att resten av Thailand och dess invånare är exakt som i Pattaya och alla västerlänningar beter sig som de gor på Soi 6-8 så inser du snart att det inte finns någon anledning att lämna Pattis, finns inget att se och inget att uppleva eller lära eftersom Pattis är for Thailand ungefär vad Skovde är for Sverige, dvs grå vardag.

Om däremot målet med din Thairesa är, vilket det verkar som, att uppleva Thailand utanfor hardcore områdena i Pattaya och utan en hardcore bartjej vid din sida så gor du nog bäst i att ta BTTs råd och vända på dem 180 grader. Men det sunda fornuft du verkar inneha så kommer du snart märka att de enorma skillnader du ser de forsta dagarna bara är yta och att thailändare och Thailand inte är så annorlunda svenskar och Sverige (stannar du dock 1 år så är du tillbaka på ruta 1 och fattar ingenting och så håller det på att växla i all evighet).

Ta det for vad det är, ett kul äventyr. Trots allt har hundratusentals svenskar redan varit här och flertalet var betydligt mindre forberedda än vad du verkar vara vid forsta resan. På många sätt är stora delar av Thailand verkligen Asien-light, betydligt enklare än de flesta andra länder i området och det är väl egentligen bara BTT som totalt har lyckats missuppfatta allt smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Malon

För att yterligare understryka det Atom, Wille med flera som bor här nere har skrivet.

Även i Pattaya ser Thaifolket ner på de Faranger som klär sig som de anser det, opassande.

Btt säger att ingen bryr sig, men detta är bara vad Faranger i badshorts och Singhalinne tror.

Dessa kläder passar kanske bra på stranden, men i övrigt är detta helt fel.

Halvpackade sexköpare fattar ju inte detta och bryr sig heller inte om det, men Thaiare talar om och undrar varför som de ser det, "rika" Faranger måste klä sig så opassande.

Fattar de inte bättre eller är de bara av naturen oartiga och utan etikett?

En frågeställning jag hört från Thailändare vid flertalet tillfällen.

BTT:s råd i denna tråd visar så oerhört tydligt att han inte vet ett skit om Thailand och han har inte ens fattat Pattaya. Samtliga som bor här nere vet att han är så mycket ute och cyklar att det är pinsamt.

När du kommer ner hit Marlon, så är du hjärtligt välkommen att höra av dig, det vore trevligt att träffa en så väl förberedd "nybörjare". Och ha en trevlig resa!

Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Resfeber igen, om 2 timmar går bussen mot Arlanda. Dags för 5:e resan, tiraken väntar i Pattaya.

Nu måste jag packa det sista. Dvs. anständiga kläder för det blir ytterliggare besök hos släkten och det stämmer att till släkten måste man komma välklädd. Första gången så fick jag o tiracen gå och köpa nya byxor åt mig o en snygg skjorta. Hon ville att jag skulle ge ett gott intryck och inte se ut som de flesta falanger.

Link to comment
Dela på andra sajter

dom har ingen dress-code själva titta på personalen på en bank

snyggt klädda JA men vad har dom på fötterna Flip-flopp :kort:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vaxet!

Med att ingen bryr sig menar jag givetvis i områden som flitigt frekventeras av faranger. Typ Pattaya eller Phuket med omnejd.

Även jag vet väl att klädsel och klädval i allra högsta grad speglar en persons inkomst och status.

Bla måste ju alla lärare bära skjorta och slips. Åtminstone på de statliga och privata skolorna för barn i Bangkok.

Rätt klädsel är mycket viktigare i ett land som Thailand än i ett land som ex Sverige.

Men vandrar man runt på gatorna i Pattaya i singhalinne och flipp flopps är det knappast någon som höjer på ögonbrynen, på samma sätt som ingen direkt reagerar ifall faranggubben kommer vandrande hand i hand med lilla Noi.

Däremot så kanske man bör använda en annan klädsel när man spankulerar runt i Bangkoks affärsditrikt, även om jag själv vid åtskilliga tillfällen vandrat i flipp flopps och kortbyxor längs Silom Road.

Finns väl för övrigt inga sexigare damer än de som spankulerar runt där i kortkorta kjolar och högklackat.

Sedan vet jag inte vad du babblar om att vi som bor där? Jag har själv bott i Bangkok så lite vet jag nog vad jag skriver om.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

vill du ha respekt och gillande från damerna så klä dig snyggt duscha två till tre ggr dagen har du skägg så ta bort det :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Malon

Fattar de inte bättre eller är de bara av naturen oartiga och utan etikett?

En frågeställning jag hört från Thailändare vid flertalet tillfällen.

Vaxet

Vad heter hon?;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

Vill man se ut som torsk plus hora så är väl det OK med din rekommenderade klädsel. Om man nu är torsk plus hora. Visst, varför försöka dölja vem man egentligen är?

Men om man nu inte är det så kan det väl vara klokt att ta på sig lite prydligare kläder, både farang och thaidam? Eller anser du det eftersträvansvärt att framstå som torsk plus hora?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser till Thailand idag ej modevisningsresa, iklädd gymnastikskor, strumpor, shorts, t-shirt och väst. Tycker om att resa bekvämt och vad folk tycker om min klädsel skiter jag fullständigt i

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser till Thailand idag ej modevisningsresa, iklädd gymnastikskor, strumpor, shorts, t-shirt och väst. Tycker om att resa bekvämt och vad folk tycker om min klädsel skiter jag fullständigt i

Ja, för all del. Men frågan var väl vad thailändare tycker om hur faranger klär sig. Vad du själv tycker torde vara ointressant i detta sammanhang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser till Thailand idag ej modevisningsresa, iklädd gymnastikskor, strumpor, shorts, t-shirt och väst. Tycker om att resa bekvämt och vad folk tycker om min klädsel skiter jag fullständigt i

Stefan, nu var det BTTs råd att bara kora t-shirt och shorts, utan att veta vad Marlon skulle gora, jag tror de flesta vände sig emot. Precis som BTT själv senare tillade, klädsel är nog viktigare i Thailand än i Sverige.

Att klä sig som man vill och skita i vad andra tycker är väl egentligen oftast ganska sunt. Hemma i byn och även runt sin bostad i Bkk eller på turistorterna är väl dessutom shorts och t-shirt helt OK, det enda som egentligen alltid är tabu är väl singha-linnet då det sänder mycket starka torsk-signaler men skiter man i det också så varfor inte.

Att gå till ett kopcenter, gå ut och äta eller hämta dottern på dagis i annat än långbyxor och kortärmad skjorta / bättre t-shirt skulle kännas märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för all del. Men frågan var väl vad thailändare tycker om hur faranger klär sig. Vad du själv tycker torde vara ointressant i detta sammanhang.

Herr Chang har talat.

Jag är ju farang i Thailändarnas ögon, jag flyger med Thai air, där arbetar Thailändare, dom är väl ett folk som tycker eller är dom inget folk

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan, nu var det BTTs råd att bara kora t-shirt och shorts, utan att veta vad Marlon skulle gora, jag tror de flesta vände sig emot. Precis som BTT själv senare tillade, klädsel är nog viktigare i Thailand än i Sverige.

Att klä sig som man vill och skita i vad andra tycker är väl egentligen oftast ganska sunt. Hemma i byn och även runt sin bostad i Bkk eller på turistorterna är väl dessutom shorts och t-shirt helt OK, det enda som egentligen alltid är tabu är väl singha-linnet då det sänder mycket starka torsk-signaler men skiter man i det också så varfor inte.

Att gå till ett kopcenter, gå ut och äta eller hämta dottern på dagis i annat än långbyxor och kortärmad skjorta / bättre t-shirt skulle kännas märkligt.

Hejsan Atom, Så du menar att det ser illa ut när jag hämtar svägerskans son i byn dagis iklädd Nike-linne och shorts.

Då får jag sluta med detta för jag tänker ju inte ta på mig långbyxor och skjorta för att göra detta

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser till Thailand idag ej modevisningsresa, iklädd gymnastikskor, strumpor, shorts, t-shirt och väst. Tycker om att resa bekvämt och vad folk tycker om min klädsel skiter jag fullständigt i

Är du Ronny eller Ragge? :whistle:

Marlon,

första resan... Vilka minnen. Jag var på väg till Turkiet men hamnade i Thailand för en herrans massa år sedan. En lång och invecklad story som vi kan ta en annan dag.

Ytan och utseende är viktigt för de flesta thai, är du klädd som en luffare blir du betraktad som en luffare. Men planerar du att spendera dagarna utanför en 7/11 i Pattaya så är det BTT`s dresscode som gäller.

Det går utmärkt att klä sig i ett par snygga bomullsbyxor och en kortärmad skjorta. Du imponerar mer på tjejerna om du är snyggt och propert klädd samt har ett välansat yttre.

Att vara "Jaidee" det vill säga ha ett gott hjärta imponerar mer än hur pass många gånger du ringer i klockan på baren. Thailand är så oerhört mycket mer än bargatorna i Pattaya, kom ihåg det.

Var lite försiktig med maten till en början, det är en helt ny bakteriekultur att vänja sig vid. Men passa på att prova på thaimat för när du väl fastnat för det så älskar man det simpla och enkla med matkulturen här.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Atom, Så du menar att det ser illa ut när jag hämtar svägerskans son i byn dagis iklädd Nike-linne och shorts.

Då får jag sluta med detta för jag tänker ju inte ta på mig långbyxor och skjorta för att göra detta

Tjena Stefan,

Jag kanske uttryckte mig oklart; sista inlägget gäller alltså hur jag personligen skulle känna och min dotter går på ett dagis i Bkk och där skulle ett Nike-linne och shorts kännas väldigt fel. Jag var däremot i byskolan hemma i Chachoengsao med min dotter flera gånger innan hon var gammal nog att borja i Bkk och då hade jag min vanliga "by-klädsel", dvs t-shirt och shorts, och jag kan inte tänka mig att någon tyckte att det var konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Stefan,

Jag kanske uttryckte mig oklart; sista inlägget gäller alltså hur jag personligen skulle känna och min dotter går på ett dagis i Bkk och där skulle ett Nike-linne och shorts kännas väldigt fel. Jag var däremot i byskolan hemma i Chachoengsao med min dotter flera gånger innan hon var gammal nog att borja i Bkk och då hade jag min vanliga "by-klädsel", dvs t-shirt och shorts, och jag kan inte tänka mig att någon tyckte att det var konstigt.

Bra då är vi överens, så då fortsätter jag att hämta grabben i skolan, vilket han tycker är roligt

Ha en bra dag och inom ett dygn är även jag i den Thailändska sköna värmen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan5300,

Vi missunnar dig inte nöjet att klä dig hur du vill i Thailand. Fungerar det för dig är det förstås alldeles utmärkt.

Jag kan dock bara konstatera att för fru Chang är det ibland väldigt viktigt hur jag klär mig. Inte nog med det, frisyren ska vara nyansad, näshår och örhår bortttagna, ögonbrynen ansade, naglarna klippta, välrakad behöver man väl knappt skriva... Det är för övrigt löjligt billigt att få allt detta åtgärdat i Thailand.

Dessa krav kan man förstås ignorera, men jag har valt att följa fru Changs önskningar de gånger hon uttryckt dem. För de kan definitivt spela roll...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marlon, jag var i din situation för 4 år sedan. Reste till bkk den sista september och träffade blivande (nuvarande) hustrun den 1 oktober på flygplatsen. Hon tog min hand och sen var det kört. :P

Min klädsel kan bäst beskrivas i ett ord som jag såg i en annan tråd här: T-Shorts :P

(eller shorts och kortärmad skjorta)

Sen finns det ju fina t-shorts som jag tycker är trevliga :D

Planera inte sönder tiden utan stanna på hotellet minst halva dagen och ha det trevligt. Hoppas det säger klick!

Pele

Ändrades av Pele

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Proper klädsel, absolut. Dock, igår så drog jag till en läkarmottagning för att få ett intyg för förnyandet av mina körkort. Där kliver ortens chef för Bangkok Bank in, normalt en mycket välklädd karl, klädd i linne och korta Adidas gymnastikbrallor. Men då de flesta i byn vet vem han är så visas det nog respekt oavsett hans klädsel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Go´kväll,

Tack för alla tips och goda råd! Vid den här tiden om en vecka sitter jag på planet. Börjar blir mycket rastlös och nervös. Dels för att jag ska träffa damen för första gången men också för att jag inte direkt njuter av att sitta i en flygmaskin :bag: . Men det är värt att plågas lite då resan med all säkerhet blir ett äventyr. Funderar på att ta med mig sömntabletter så att jag kan sova på planet. Har frågat damen om hon är nervös, jodå även hon är lite nervös men tycker det ska bli kul att träffas. Har fått förhållningsregler vad som gäller när jag kommer till flygplatsen i BKK. "Prata inte med någon, svara ingen på tilltal, hjälp ingen, gå inte in i några butiker, utan gå direkt till utgången så väntar jag där". Har ju läst en del inlägg här på forumet och det verkar som hennes oro kanske är befogad.

Jo, vårdad klädsel blir det absolut. Tar med bomullsbyxor och några snygga skjortor. Sen är planen att passa på att sy upp några skjortor på plats. Tar med snygga shorts och kortärmade tröjor också, tänkte ha dem när jag är själv på hotellet de dagar damen jobbar. Då har jag ju dessutom möjligheten att välja om jag vill relaxar vid poolen eller köra lite i gymmet :rolleyes:. Blir nog båda delarna, tänkte även se om det finns möjlighet att köra lite jogging tidigt på morgonen innan det blir allt för varmt. Blir man helt idi*tförklarad om man drar ut och joggar eller?

Trimning av håret gör jag innan jag åker. Men när det gäller rakning så är jag just nu lite kluven. Damen vill att jag ska se äldre ut än henne dvs. gärna ha lite stubb. För hon tycker jag ser ut som en "high-school boy" när jag är nyrakad :P . Tycker själv att hon ser ut som en skoltjej dvs. att jag alltid ser betydligt äldre ut än henne. Jag kommer att kör nyrakat vid första mötet och sen får jag se vad hon säger. Växer ju ut på några dagar om hon vill det.

Har idag fått mitt internationella körkort, så nu är alla stora saker som skulle avklaras innan avresan fixade. Några mindre saker som ska ordnas men det tar jag någon dag innan avresan.

Ha det bra alla Maipenrai medlemmar!

Go´natt

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

tro inte att det finns någon här som avundas dig ;)

strunta i att sy upp skjortor, de går att köpa :D

ta med kameran och fota mycket.

titta inte på andra tjejer

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ha ett par snygga jeans skjorta å kavaj+ lackskor så är dagen räddad :dance1::preved: då kommer damen att :girl_wacko:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående att ta till sig thailändska klädkoder som svensk så vill jag även tipsa om attt låta ena lillfingernageln växa ut ordentligt till en riktig klo eftersom det (åtminstone bland alla villvararika) är ett tecken på att man är så fin att man inte behöver hålla på med kroppsarbete (som förstås är väldigt fult).

Dessutom, om du råkar ha en vårta i skäggdelen av ansiktet så bör du inte heller raka skägget just på denna utan låta det växa ut till en riktigt lång svans. Det har alla gamla rika thaikineser så det måste vara väldigt fint.

Nu har du ju bara en vecka kvar så det lär väl sluta med ett tillväxtproblem där gissar jag, men till nästa gång i alla fall. Allt för att följa koderna och smälta in. ;)

I övrigt lycka till, det kommer säkert bli störtkul. great.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

5555 den va bra kim

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...