Jump to content
IGNORERAD

Resfebern stiger!


Marlon

Recommended Posts

Jag valde oxå thaitjej efter ekonomisk status :whistle: så nu sitter jag här som hemmaman och rullar tummarna medans hon är på jobbet :great: Ps nu är tvätten klar,måste hänga den Ds Mvh Måne :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Marlon

    11

  • broder tuk tuk

    8

  • Avregistrerad clion

    6

  • Herr Chang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Jag valde Thaitjej för att jag är 50+ och har ölmage...

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Å ja valde Thai för jag når inte upp till truten på svenskorna (clions 154cm)5 :o:o

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Marlon

Några tipps, försök vara bara ni två så mycket som möjligt.

Visa henne att du vågar prova saker, ät ute.

Försök ta reda på vad som finns i närheten där du skall bo.

Tvinga även henne att bestämma, köp inte "up to you".

Ät mat på något disco med hennes vänner, så hon får visa upp dig.

Så du får se henne bland vänner och avslappnad.

Lycka till WOFFE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Go´kväll,

Dax för lite mer terapi :rolleyes:. Fast ikväll känner jag mig faktiskt ganska lugn. Har pratat länge med damen ikväll och det känns väldigt bra. Vi har pratat om mitt besök och lite grann vad vi ska göra. Hon har föreslagit några saker som vi ska göra och som innebär att vi är tillsammans mycket. Ska bli kul, men vi bestämmer när jag är på plats. Har ju en känsla av att jag kommer att ha jetlag de första dagarna och troligen kommer att vilja ta det ganska lungt. Och jo, hon vill "visa upp mig" för sina kompisar, men det blir nog i ett ganska lugnt sammanhang typ beach party.

Idag har det tydligen varit någon helgdag i Thailand (dödsdagen av någon tidigare kung vad jag förstår) och hon har varit ledig från jobbet. Någon som vet något mer om denna helgdag? Antar att man sörjer och går till templet?

Håller med om att ekonomi, trygghet och stabilitet är viktigt. Men det gäller alla förhållanden jag har haft, oavsett vilken tjej det har varit. Håller med BTT om att är man snäll och trevlig samt har skaplig ekonomi (=trygghet) så finns det förutsättningar för en relation. Sen så måste det ju finnas kärlek också för att det ska bli en lycklig relation. Vi har faktiskt pratat lite ekonomi då det ju är en del i ett ev. framtida förhållande. Är inte orolig, hon har ett bra jobb och bra lön. Tror faktiskt hon är intresserad och vill träffa mig för att jag är trevlig, snäll och ärlig (jo de e jag faktiskt :preved: ). Vi är dessutom nästan jämnåriga och hon vet att jag inte är direkt rik. Kommer att veta om några veckor.

Dax att lägga sig, har en MSN "dejt" med en trevlig dam tidigt imorgon bitti.

Sov gott all Maipenrai-medlemmar!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Jag håller inte med om att svenska kvinnor och thailändska kvinnor på nätet har samma kriterier på männen.

Sannolikheten att du som fet 50+are ska attrahera blonda 25-30 åriga Anna är i stort sett obefintlig.Möjligen om du är mångmiljonär och kan erbjuda ett liv i lyx, men knappast ens då.

Thaitjejer på nätet fikar i första hand efter män med bra ekonomi och efter ett liv i trygghet.

Svenska kvinnor i olika åldrar fikar efter bra sex och kärlek och bra utseende hos mannen plus en man i ungefär samma ålder.

Jag har varit på en del svenska kontaktsajter i ganska många år nu så jag vet vad jag pratar om.

Går man in på en thaikontaktsajt kan man ju med lätthet vältra sig i kontakter med söta tjejer i 20-25 års åldern. På svenska kontaktsajter är man chanslös på ens kontakt med tjejer i den åldern.

Trots att jag inte kan betraktas som någon fet och ful 50+are så har jag aldrig fått någon kontakt med tjejer under 30.

Däremot har jag vältrat mig i kontakter med kvinnor över 40.

Sedan tror jag inte kärlek är huvudmotivet för de flesta thaitjejer utan ett liv med god ekonomi är viktigare.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim!

Jag håller inte med om att svenska kvinnor och thailändska kvinnor på nätet har samma kriterier på männen.

Sannolikheten att du som fet 50+are ska attrahera blonda 25-30 åriga Anna är i stort sett obefintlig.Möjligen om du är mångmiljonär och kan erbjuda ett liv i lyx, men knappast ens då.

Thaitjejer på nätet fikar i första hand efter män med bra ekonomi och efter ett liv i trygghet.

Svenska kvinnor i olika åldrar fikar efter bra sex och kärlek och bra utseende hos mannen plus en man i ungefär samma ålder.

Jag har varit på en del svenska kontaktsajter i ganska många år nu så jag vet vad jag pratar om.

Går man in på en thaikontaktsajt kan man ju med lätthet vältra sig i kontakter med söta tjejer i 20-25 års åldern. På svenska kontaktsajter är man chanslös på ens kontakt med tjejer i den åldern.

Trots att jag inte kan betraktas som någon fet och ful 50+are så har jag aldrig fått någon kontakt med tjejer under 30.

Däremot har jag vältrat mig i kontakter med kvinnor över 40.

Sedan tror jag inte kärlek är huvudmotivet för de flesta thaitjejer utan ett liv med god ekonomi är viktigare.

BTT

Är inte den här skivan sönderspelad eller slutsåld snart? :whistle:

Hoppas det går bra för dig Marlon :great:

Följ ditt sunda förnuft och ditt hjärta bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

vadå Lappen :blink:

Sen är BTTs svar väldigt sant :o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå Lappen :blink:

Sen är BTTs svar väldigt sant :o

Har jag påstått motsatsen?

Jag tycker om Ac/Dc men spelar jag den för mycket blir den tjatig.

Samma är det med BTT...samma tjat hela tiden.

Kanske vi ska döpa om BTT till Evangelisten efter hans "predikningar" :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Marlon.

Kul med "nytt blod" på forumet, det ska bli spännande att följa hur du upplever dina första intryck av Thailand i "realtid" :great:

Ett litet tips för att ge ett gott intryck på damen i fråga som jag tror många förglömmer, men som förmodligen är nog så viktigt är din klädsel.

En Thaiare är sällan "slaffsigt" klädd i sociala sammanhang. Det gäller även då de är på resande fot. Många av dem rynkar nog i smyg på snoken åt västerlänningars synsätt på komfortabel semesterklädsel, vilket handen på hjärtat kan vara av rätt så anskrämlig natur: Tofflor, linne, mysbyxor alternativt avklippta jeansshorts a`la Mallorca 80-tal. Visst, det fungerar nog bra på charterorten där de är vana med västerlänningar, men det är ingen rekommendation i övrigt om man vill tas seriöst.

Jag hoppas jag inte spädde på din resefeber nu ;) Lycka till och ha det så trevligt i LOS!

Mvh/ www.mangeudon.se (som själv ska ner snart för att tampas med illmariga insekter och gladlynta Thaiare)

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba,

Ny kväll och ännu en dag närmare äventyret. Idag har jag beställt mitt internationella körkort samt beställt extra inbetalningskort för hyran. Så nu är jag i stort sätt klar med allt som ska fixas och inhandlas innan resan. Pratade förresten med damens kompis på telefon idag. Hon ville försäkra sig om att jag var en normal snubbe (och ingen galning) med seriösa avsikter. Jo sa jag, jag är en trevlig prick som verkligen vill åka och dejta damen. Jo, jag är singel. Ja, jag är seriös. Efter en stund så var hon nöjd och önskade mig trevlig resa och välkommen till Thailand.

Tack MangeUdon för klädseltipset. Tar med vårdad klädsel iform av skjortor, långbyxor och skor (slipsarna stannar allt hemma, de får inte åka med på semester). Blir att använda vid mer formella och sociala tillfällen. Frågade damen vilken typ av klädsel som är lämplig, shorts och t-shirt funkar bra när vi är på utflyckt. Kommer att välja en vårdad linje även för dessa plagg dvs. inga avklippta jeans eller urtvättade tröjor. Sen om man saknar något så kan man ju alltid handla på plats.

Dax att gå och lägga sig, ska upp tidigt och ombesiktiga bilen. Vill ju inte ha en bil med körförbud när jag kommer hem.

Godnatt och sov gott alla Maipenrai-medlemmar!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lappen!

Är jag evangelisten så är du moralisten.

Evangelium betyder för övrigt glatt budskap på grekiska och glatt är det för det mesta bland barerna om man använder sitt sunda förnuft och inte tänker för mycket med herr snoppe.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag evangelisten så är du moralisten.

Ja nån måste väl ha en hög moral bland alla förtappade själar som härjar här så varför inte jag. :dance1:

En jämvikt som Ying och Yang,gott och ont om du förstår?

Evangelium betyder för övrigt glatt budskap på grekiska och glatt är det för det mesta bland barerna om man använder sitt sunda förnuft och inte tänker för mycket med herr snoppe.

Okej dåligt ordval av mig får då stämmer inte evangelium in på dig :blink:

Men det sista håller jag med dig om men det som är sunt förnuft för dig kanske inte stämmer för andra.

Alla har olika och vissa har inget alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT... När jag skrev att om man bara är socialt kompetent (dvs trevlig, rolig, mysig att umgås med) så har man goda chanser hos kvinnor över hela världen, inte bara i Thailand. Oavsett man är 50+ och småfet, så tänkte jag inte på kontaktannonser utan i allmänhet. Dessutom gjorde jag inga av dom specifikationerna du tilla efteråt (dvs 25 årig tjej etc). Du konstaterade först att är man bara trevlig så har man goda chanser hos kvinnor i Thailand och jag påpekade då att är man trevlig så har man faktiskt goda utsikter hos kvinnor i Sverige också.

Avstår att kommentera dina andra upprepanden mer eftersom detta är Marlons läsvärda tråd som jag inte önskar spåra ur.

Tilll Marlon vill jag dock säga att jag är övertygad om att det går bra med din date eftersom det lyser igenom dina texter att du faktiskt är en man med goda egenskaper. Sånt gillar kvinnor oavsett nationalitet. great.gif

Förstår att det är lite nervöst med tvivlet att kanske inte leva upp till dom förväntningar tjejen ställt på dig. Det är ju en lite ovanlig situation att lära känna någon virtuellt först, men kom ihåg att hon förmodligen är än nervösare för att inte leva upp till dina.

Lycka till, ska bli spännande att läsa, och kanske även i bild (?) få se delar av hur det gick senare. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Marlon!

Angående klädsel i Thailand så är singhalinne och flipp-flopps och kortbyxor absolut att rekommendera. Då smälter man ganska bra in bland övriga faranger.

Inga thaiare som reagerar över den klädseln.

En thaitjej som propsar att man ska gå klädd i kavaj är inget att ha.

En av de bästa sidorna med just Thailand är ju att man i stort sett kan gå klädd hur som helst utan att någon reagerar över det.

Så länge man inte visar röven eller pillesnoppen är allt ok.

Sen att stripteasande aspackade gubbar ibland kastar kalsingarna i barerna är en annan historia.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Marlon

Du kommer garanterat få en riktigt bra resa och med massa nya upplevelser m.m Mitt stora misstag var första gången jag reste till Thailand var att ta med mig allt för mycket kläder och packning så som 2-3 par jeans,munkjacka,3 par skor m.m detta använde jag inte en ända gång haha..det blev bara tungt o släpa på,så mitt råd är och resa lätt,och skulle du behöva nånting så finns ALLT och köpa på plats och billigt är det ochså.

Har bara varit i Phuket "tyvärr! men i år ska jag resa runt och se lite mera som Bangkok,Ubon,Pattaya m.m så det ska bli riktigt kul och spännande för mig ochså.Men tipsa gärna om det är nåt ställe som du tyckte var bra och värt ett besök när du kommer hem,och gärna massa foton skulle vara kul o se :great:

Ha nu en riktigt trevlig resa och lycka till med dejten :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

så mitt råd är och resa lätt,och skulle du behöva nånting så finns ALLT och köpa på plats och billigt är det ochså.

Resa lätt är väl bra men har man stora fötter är det bättre att ta med sig skor hemifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marlon!

Angående klädsel i Thailand så är singhalinne och flipp-flopps och kortbyxor absolut att rekommendera. Då smälter man ganska bra in bland övriga faranger.

Inga thaiare som reagerar över den klädseln.

En thaitjej som propsar att man ska gå klädd i kavaj är inget att ha.

BTT

Underbart verklighetsfranvant!

Forstar man lite thai sa forstar man aven kommentarerna som laggs om just vissa turisters kladval och da ar man nog av en annan uppfattning. Sen ar det dock forstaerligt att du inte vill ha/kan fa en tjej som staller krav.

Marlon,

Vill du bli uppfattad som en loser i paritet med snubben fran Svedala som gar pa krogen i traskor sa ar Singha-linne ett bra alternativ. I annat fall sa sa tar du BTT s:k rad med den ocean av salt de behover och anvander det fornuft du visat att du besitter.

Lycka till - du far nog dig en hojdartripp!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja ..

Håller med om både råden om att resa lätt och att vara lagom uppklädd.

BTT drar allt till sin spets och talar om antingen kavaj eller singa-linne som enda alternativen.

Som sagt var allt finns allt att köpa och tunna linne/bomullsbyxor (dock ej thailändska fiskarbyxor eller dylikt) och en kortärmad skjorta uppfyller praxis i dom flesta situationer.

Inom parentes så har jag själv inget problem med att gå omkring med ett par snyggare kortbyxor och kortärmad skjorta om jag ska gå runt på Bangkok dagtid, ska jag möta ngn okänd person eller annat viktigt drar jag på mig långbyxor.

Så mitt tips är packa tunt, handla mycket.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Wille!

Om man som Marlon kommer till Thailands extrema hetta första gången så tror jag nog att flipp flopps och linne är att rekommendera.

Att vandra omkring i svettiga jeans som klibbar i röven och i skor som ger tåbier så man kan spy är ingen höjdare.

Den bästa klädseln är egentligen enbart badbyxor fast det kan man ju inte vandra in på Big C med.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Resa lätt är väl bra men har man stora fötter är det bättre att ta med sig skor hemifrån.

När var du i LOS senast ???, jag var där i Aug. och då fanns även skor i storlek 45 som jag med glädje inhandlade.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lappen!

Storlek 48!!

Är du lika vällutrustad vad gäller övriga kroppsdelar så förstår jag om du inte haft någon framgång bland barerna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

När var du i LOS senast ???, jag var där i Aug. och då fanns även skor i storlek 45 som jag med glädje inhandlade.

Jag har större fötter än så men visst, många skor jag prövat har bara varit lite för små. Men sedan x antal år tar jag det säkra före det osäkra. Det var nog en del år sedan jag provade. Det kanske har ändrats men faktum är att jag har problem att hitta rätt storlekar även i farangland och då har jag inte så stora förväntningar på Thailand.

När det gäller klädmode så har väl det ändrats en del under åren. Som naiv yngling irrade jag runt i BKK för snart 20 år sedan endast iklädd hawaiiskjorta och knälånga kortbrallor. Var ganska ensam om det märkte jag fort. Nu har väl ganska många thailändare kortbyxor även i staden och går man runt bland de mindre soierna ser man ju gubbar med bar överkropp. Dock inget att rekommendera om man ska imponera på en brud samt röra sig i centrum.

Har en kompis som med bestämdhet hävdar att vit skjorta är det bästa när man ska flörta för då kan man visa att man är ren och fin. Vet inte hur viktigt det är för han är fortfarande singel.

Vilken skjorta Marlon än bär önskar jag honom lycka till och hoppas vi får lite rapporter när det blir spännande.

Joints

Ändrades av Joints
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...