Jump to content
IGNORERAD

Gps


MathiasHbg

Recommended Posts

Jag tänkte köpa en Garmin gps innan jag åker till bkk,

är det någon som vet om man kan köpa thaikarta till garmin i bkk

Tack på förhans  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Rekomenderar inte denna karta, jag körde nästan 1000 mil nu i Juli och den har åtskilliga buggar, speciellt när du lägger in en route.

Köp istället Thailand Street Map V.8. Du kan hitta denna karta på MBK eller här:

http://www.gadgetren...hailandinst.php

Skickar med en logg på min körning.  :) Ha en bra dag!

thailand_w828_2gb_002_medium_175.jpg

Track.JPG

totallt_allt_medium_553.jpg

thailand_w828_2gb_002_medium_175.jpg

Track.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Någon som vet om navigon eller tomtom fungerar i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

mitt första inlägg här

vill fråga om nån har en thaikarta till mio 220.

det finns en torrent men den verkar va stendöd.

ha det/Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en HTC med Garmin Mobile XT programvara och Garmin Thailandkarta och är extremt nöjd med den så särskilt kass har jag väldigt svårt att tro den är

Körde också en hiskeligt massa mil när jag var där sist och var extremt glad varje dag för den

Hade aldrig några problem och hittade inga buggar i den

Det alternativ som hänvisas till ser ju grafiskt ut som rena stenåldern på hemsidan. Får hoppas den är bättre i verkligheten.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

lostinisaan

stjp8729

bild 2:

max speed 234 km/h?

är det en gammal rostig pickup?  :P

Tack för tipset vilken bästa GPS-kartan för Thailand är.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har en HTC med Garmin Mobile XT programvara och Garmin Thailandkarta och är extremt nöjd med den så särskilt kass har jag väldigt svårt att tro den är

Körde också en hiskeligt massa mil när jag var där sist och var extremt glad varje dag för den

Hade aldrig några problem och hittade inga buggar i den

Det alternativ som hänvisas till ser ju grafiskt ut som rena stenåldern på hemsidan. Får hoppas den är bättre i verkligheten.

Om du bara har Thailand i kartan så har du Thailand Street Map (av någon version) vilken fungerar MYCKET bra, däremot så tror jag inte att du har Garmin citynavnt Southeast Asia installerad.

En nyfiken fråga, har du problem med att lägga in lägga rutter i din HTC som tex Phuket till Bangkok? Själv har jag en SonyEricsson 960i och det verkar som att RAM minnet inte räcker till då den hänger sig efter ca 30 - 40 mil. Däremot på den fasta GPS:en (monterad i bilen) samt Garmin 60CX är det inga problem att lägga in en rutt från Phuker till tex. Chang Mai.

PS! Grafiken kommer från Mapsource som är installerat på datorn..  :sneaky:

Ha en bra dag! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Rekomenderar inte denna karta, jag körde nästan 1000 mil nu i Juli och den har åtskilliga buggar, speciellt när du lägger in en route.

Köp istället Thailand Street Map V.8. Du kan hitta denna karta på MBK eller här:

http://www.gadgetren...hailandinst.php

Skickar med en logg på min körning.  :) Ha en bra dag!

[attachment=1]

Även jag har en HTC TYTN ll med mobile XT. Är extremt nöjd och har inga som helst problem.

Misstänker att du har problem med hårdvaran i din Ericsson.

Då ericsson dessutom inte använder samma OS som HTC (WM6) så kan ju även det vara avgörande.

Har du uppdaterat din MobileXT till senaste version?

Mvh Janne

www.thaitruelove.se

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Någon som vet om navigon eller tomtom fungerar i Thailand?

ESIR har "ensamrätt" till att ge ut kartdata i Thailand, och Garmin har ett "tätt samanarbete" med ESIR vilket gör att dom får snabbare tillgång till uppdateringar. TeleAtlas kommer i slutet av året att också ge ut en kartdata dock är dom i just i uppstartsfas, även om dom hävdar att i senaste versionen (July 2008) täcker allt.

Så om du vill ha den bästa kartan så är det Garmin som gäller även om TomTom (använder data från tex. TeleAtlas) också har GPS kartor.

Navigon, har jag ingen erfarenhet. Och därför ingen kommentar.

Ha en bra dag!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Även jag har en HTC TYTN ll med mobile XT. Är extremt nöjd och har inga som helst problem.

Misstänker att du har problem med hårdvaran i din Ericsson.

Då ericsson dessutom inte använder samma OS som HTC (WM6) så kan ju även det vara avgörande.

Har du uppdaterat din MobileXT till senaste version?

Mvh Janne

www.thaitruelove.se

Hej Janne,

Stämmer som du misstänker, det finns inte tillräckligt med RAM minne alt. för långsam processor. Om man tex. lägger in en rutt från Bangkok Soi 4 till Beach Road i Pattaya är det inga problem. Däremot om du försöker med en lång rutt så hänger sig SonyEricsson 960i pga av för mycket data att behandla. Jag har även provat att uppdatera till senaste mjukvaran men det hjälper ej.

Nu gör detta inget eftersom det finns redan navigering i bilen, samt att jag har en lös Garmin för att logga GPS tracks med. Så telefonen används bara för att kunna krypa hem med från någon bar i Pattaya.. Efter för många...

:54:

Ha en bra dag!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag hade senaste en HTP P3600 och den funkade utan minsta problem med Garmin och Thailand-kartan . Numera har jag TYTN II vilket lär gå minst lika bra

Grafiken jag klagade på var den som ligger på den hemsida du länkade till och inte dina egna inlagda bilder.

Var kan man få tag på Thailandskarta till en TomTom och finns det till version 6 eller 7 av TomTom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...