Jump to content
IGNORERAD

Zurich airport


C-dude

Recommended Posts

Någon som har åkt med Swiss från Arn och bytt plan i zurich för vidare transport till Bkk??

Frugan börjar bli nervös över att det är mkt krångligt och faktiskt rädd över att fastna på flygplatsen ( 45min mellan bytena )

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

det är swiss problem, dom har gett dig biljetten och dom ansvarar för att du kommer fram, dom skulle inte boka orimliga biljetter,.

dom gångerna jag har bytt där har det inte varit långt mellan gaterna, men en öl hinner du nog inte med :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte ner med swiss och byte i Zurich, det är lätt att ta sig mellan terminalerna så det bör inte vara några problem för henne. :-)

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag reser till Bangkok med Swiss den 27 okt jag har också bara 45 min.

Jag mailade Swiss airline och de sa att man skulle hinna och skulle man missa det så bokar de ett ny biljett utan kostnad det är deras ansvar att du kommer med.

Men det kan kanske bli lite stressigt men jag tror det är lungt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag flygit med Swiss tre ggr vid det här laget (med byte i Zurich), alla ggr utan några problem.

Många är nervösa för planbyten och krånglar ofta till det helt i onödan. Det fungerar likadant på alla storflygplatser över hela världen och när man kliver av planet så är det bara att följa "Transfer passengers/Connecting flights" skyltarna tills det dyker upp någon teveskärm, det gör det alltid, där man kan se vilken gate man ska till. Och heter gaten t ex B24 så följer man sedan bara dom skyltar som pekar mot B. Det kan leda via tåg/bussar/rulltrappor/säkerhetskontroller etc men fram kommer man alltid till slut och tilll slut börjar se skyltar med gate-nr. Sedan är det bara att stanna vid nr 24.

Fungerar likadant överallt på flygplatser och är hur enkelt som helst, vilket barn som helst som kan läsa en skylt klarar av ett planbyte själv.

Senast bytte vi i Frankfurt och när vi nått fram till dom första teveskärmarna och jag just kollat vilken gate vi skulle till kom det fram en svensk "dam" och frågade mig om vi också skulle till "asien". -Jajamen svarade jag, Bangkok.

- Åh tusan sade hon, jag ska till Singapore.

- Men det var värst vad dom har krånglat till det här på flygplatsen, jag ska ju till en annan teminal osv och jag vet inte var, fortsatte hon. - Kan dom inte göra det lättare än så här.

- Det är bara att följa skyltarna svarade jag.

- Vilka skyltar? sade hon uppgivet, det finns ju inga.

- Vilken gate ska du till frågade jag.

- Gate? sade hon, det vet jag inte.

- Suck tänkte jag, hur kan du då veta att du ska till en annan terminal. ;)

Sedan förklarade jag för henne vad jag skev ovan, kolla på skärmarna vilken gate du ska till och följ sedan skyltarna DÄR samtidigt som jag pekade på dom.

Samtidigt som hon lite irriterat småstött gick bort mot skärmarna för att kolla gatenr så sa hon i förbifarten - Jaha, då har dom ändrat system sen jag sist var här.

- Pyttsan, tänkte jag och kilade i väg mot Bangkokgaten.

Som sagt, det är hur lätt som helst, inte minst i Zurich som inte har speciellt stor flygplats i jämförelse.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ni bara mellanlanda i Zurich så får ni ett boardingkort till Bangkok i incheckningen på Arlanda och då lyfter inte planet från Zurich utan att ni finns med på planet.

:great:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anfahrtsplan_en_gr.jpg

Här är en karta över flygplats området. Det finns tre olika "pirar" B, A, E.

Kolla tabell skärmen som är stor som en vägg och inte går att missa om man inte är . Gå därefter till den pir som står där alltså vilken bokstav gaten börjar.

Det skall inte vara så svårt. Gate E hamnar inte din transfer kärra på. Det är troligtvis en gammal "remote" parkering för flygplans som dem gjort om till terminal.

När det är short connection inblandat så ligger flygplanet ni ska med i närheten. oftast i samma terminal.

Ska det vara så krångligt att flyga? Jag har aldrig varit på zurich airport, men det är inte heatrow klass på den flygplatsen, det kan jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609
  1. Hej
  2. Jag åker den vägen 16/1 och har kollat lite Det finns både film och fotos på fpl.s hemmsida. Som ovanstånde påpekade så skall man åka tåg emellan terminalerna I Helsinki hann jag köpa både finskt bröd o öl på 45 min så det går nog bra här oxå
  3. jap.gif Boffe
  4. Ps Zürich kom väldigt bra till på en undersökning i jag tror det var Dn/E 24 bland de 10 bästa
  5. Lycklig resa o vi ser fram emot en rapport efteråt
  6. Ds
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all info.

Vet faktiskt inte varför tösen skulle behöva vara orolig men det är/var hon iaf.

Men men,,,,,

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Tänkte höra ni som har åkt med Swiss airline till Thailand.

Hur resan har varit? bra service? Film osv? Bra mat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Komer ihåg ett svar från någon..

Bra Sevice Åker Thai airways från Zürich Airbuss 350 Egen skärm i stolen osv.detta plan lär vara det nyaste de har "Det tystaste plan jag någonsin har åkkt med "

Boffedrinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...