lars60 Inlagd Oktober 18, 2009 Dela Inlagd Oktober 18, 2009 (ändrad) Årets resa för sambon och mig började med två veckor i Bang Sare i ett hus vi hyrde från en svensk kille, allra först vid ankomsten blev det några dagar i Bangkok. Huset vi hyrde kan ses här: Klicka på "Uthyrning Bang Sare" Från vistelsen i huset gjorde vi en del utflykter, när vi inte vistades vid beachen i Bang Sare eller Jomtien. Beachbilder har ni säkert de allra flesta sett så mycket av, så det kanske kan vara intressantare med lite andra motiv.som också kan gälla som tips för andra. Börjar med en kortis till ett ställe några km utanför Pattaya centrum som heter Silverlake Vineyard. Strax före Silverlake reser sig en enormt stor målad Buddhafigur på en bergvägg. Den är 109 m hög och sägs vara den största/högsta i hela världen. http://thailandlandofsmiles.com/2008/10/07/khao-chee-chan-buddha-mountain/ Enligt anslaget är Buddhafiguren gjord till kungens 50-års jubileum. Några 100 m längre bort öppnar sig landskapet i odlingar av vindruvor och vackra planteringar av parkblommor. http://www.thairelaxtour.com/index.php/Pattaya-travel-spot/27-silverlake-Pattaya På bilden skymtar klippväggen i bakgrunden. Damerna poserar mer än gärna..här två kompisar från Bangkok. Silverlake i bakgrunden.och även vindruvsodlingar. Forts kommer. Ändrades Oktober 18, 2009 av lars60 Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 18, 2009 Dela Inlagd Oktober 18, 2009 toppen Lars60 När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolton Inlagd Oktober 18, 2009 Dela Inlagd Oktober 18, 2009 Fina bilder Snart dags för TG961 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Oktober 18, 2009 Dela Inlagd Oktober 18, 2009 Trevliga bilder Lars, men beachbilder får man väl aldrig nog av , eller.. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 18, 2009 Dela Inlagd Oktober 18, 2009 Härligt att se att Du håller stilen, sköna semesterbilder. MVH Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 18, 2009 Dela Inlagd Oktober 18, 2009 (ändrad) Där ser man.Det finns en del trevliga saker å se i hemtrakterna tack för tippsen.en annan får ju flänga mellan Bangsare å Naklua (familjen)så det har blivit lite tunnsått med sevärdheter Ändrades Oktober 18, 2009 av clion När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Tjänare Lars Kanon bilder hoppas det kommer fler Mvh maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Så äckligt ni verkar ha haft det "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Trevlig och val timad reserapport - alltid uppskattat med bilder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Oktober 19, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Tack alla MPR:are för alla omnämnanden! Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Oktober 19, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2009 (ändrad) Då det är "Buddha Day" idag så vill damerna göra ett besök i ett tempel..självklart blir det så. Från vårt hyrda hus i Bang Sare styr vi söderut till Sattahip och strax utaför centrum åker vi till en liten fiskeby. Notera berget med hus i bakgrunden..återkommer om detta. Några ungdomar besöker templet och slår på klockorna och önskar att deras tankar slår in. Hyfsad utsikt.här också. Det ska börjas i tid... Gott om fiskebåtar... Lite godis på färden över till berget.grillad banan. Forts kommer.. Ändrades Oktober 19, 2009 av lars60 Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Oktober 19, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Efter tempelbesöket åkte vi en kort bit tvärs över sundet, landvägen, till den här platsen och museet. http://www.tis-museum.org/english/english_index.html Som relativt nyligen invigts av Her Royal Highness Princess Maha Chakri Sirindhorn 2007. Museet är byggt i våningar/etage på berget och det enda tillåtna sättet att ta sig dit är med hjälp av apostlahästarna. Det är brant.verkligen brant, speciellt i värmen känns det hur högt det är. Museet är uppdelat på tre byggnader.på olika nivåer. När du kommer fram till en byggnad finns det en guide som tar hand om dig och informerar om utställningen. När man klappar den här, ger den från sig ett högt ljud.som iaf skrämde dom här två damerna. Sen är det bara att fortsätta till nästa nivå och hus.pust! Även här en guide.titta på ryggen på damen i mitten.jo, det är svett. Let´s go...till nästa nivå! Här måste det vilas en stund. Äntligen på toppen..och vem är det som är där? Jo, killen träffade vi på parkeringen innan vi startade. Har då åkt moppe upp? frågar farangen. Nej, jag gick upp en annan väg, det finns inga körvägar upp hit.alla måste gå, berättar han. Det gjorde även drottningen vid invigningen fick vi reda på. I den här "toppstugan" är det mest info om det marina och även om kungligheterna. Först beundrar vi utsikten, medan vi vilar ut med kall dryck.som finns att köpa på toppen. Långt där borta finns templet som vi besökte tidigare på dagen. Det marina ja... Damen föll nog mer av trötthet. .blandat med kungligheter. Nuvarande kungen. En välkänd hög militär.nu död. Efter att fått lite svalka i toppstugan..bär det iväg neråt med trötta besökare. Äntligen nere på plan mark igen. Tillbaka till huset i Bang Sare, så smakar det gott med lite thaimat! Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Trevliga bilder...tackar... CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Underbart med folk som sätter lite text till bilderna Lars60 member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Trevligt Lars60, att se bilder från Samesan. Där har jag varit många gånger då jag har en god vän som har hus där. (En farrang från Stockholm). Dock har jag missat muséet. Kan rekommendera ett par förträffliga fiskrestuaranger som finns i byn. Utsökta skaldjur och fisk förstås. Men den stora varan i byn är bläckfisk. Doften känns i luften..... Gärna mer bilder. /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ubon-robbe Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Hej Lars! Tack för dina bilder och berättelse, alltid kul att se och läsa. Mvh Robbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Det är änna konstikt varför har inte thaiarna någon kännedom om sevärdheterna (familjen )utan jag ska få reda på det genom mprs medlemmar som tex nongnut garden med en svensk trädgårdsmästare 8enl Tallviking) åså nu genom Lasse Tack lasse för infon När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Oktober 19, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Det är änna konstikt varför har inte thaiarna någon kännedom om sevärdheterna (familjen )utan jag ska få reda på det genom mprs medlemmar som tex nongnut garden med en svensk trädgårdsmästare 8enl Tallviking) åså nu genom Lasse Tack lasse för infon Thaiarna tänker ju bara på nästa måltid...(skojar bara) Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Thaiarna tänker ju bara på nästa måltid... Eller, hur? Nice pix Lars60! Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Härliga bilder , nu blev man sugen ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 Det är änna konstikt varför har inte thaiarna någon kännedom om sevärdheterna (familjen )utan jag ska få reda på det genom mprs medlemmar som tex nongnut garden med en svensk trädgårdsmästare 8enl Tallviking) åså nu genom Lasse Tack lasse för infon Ja, det där fenomenet känner man igen. Första gången jag var i Ubon Ratchathani med fru Chang väntade jag mig en guidning av alla sevärdheter. Det visade sig att hon just inte kände till någonting... hon hade växt upp i en by en timme bilväg utanför och mycket sällan besökt själva staden Ubon. De senaste besöken har det dock blivit mycket bättre. Släkten i hembyn har uppenbarligen funderat lite på vad som kan vara intressant för mig att besöka på dagsutflykter. Men det är klart att man blir lite hemmablind. Jag är övertygad om att många turister har sett mer "sevärdheter" i Göteborg än vad jag har, fast jag bor här. Jag känner kanske till deras existens, men har aldrig brytt mig om att åka dit. Ta till exempel Universeum, har aldrig varit där. Men någon dag kanske... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Buttan Inlagd Oktober 19, 2009 Dela Inlagd Oktober 19, 2009 mycket fina bilder Lars, väntar på fler, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Oktober 20, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2009 (ändrad) Trevligt med respons! De två första nätterna i det hyrda huset i Bang Sare (omr. Baan Koonsuk 2) var det ganska trångt i stugan.totalt 11 st sovande..jo, fotografen var även med. Två av sambons systrar med barn och killar och tre kompisar från Bangkok. "Finns det hjärterum, så finns det stjärterum" Som sagt det var bara under helgen, därefter tillbaka till jobb i Bangkok.som bekant gäller inte lika semesterförmåner i Thailand som i Svedala. Fyra trogna kompisar! Bilen vi hyrde från Sawasdee Rent a Car i Bangkok... En tidig morgon i Bang Sare och de två damerna diskuterar dagens utflyktsmål.över en kopp fika. Forts kommer. Ändrades Oktober 20, 2009 av lars60 Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Oktober 20, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2009 (ändrad) Den gentleman som man är så fick damerna bestämma att vi skulle åka till kungens tilltänkta sommarresidens, utanför Pattaya. Nu blev det inte riktigt det.utan han valde Hua Hin istället som sommarort. Varför? Ingen aning.om det nu är riktiga uppgifter jag fått. Det här stället skulle då duga till mig iaf! Som ni säkert vet så vill thaidamerna gärna agera modell, när det finns en fin bakgrund.ska försöka bespara er för alltför många upprepningar. Visst är du duktiga på att bygga i Thailand? Här har andra besökare börjat att komma, bl a en buss med skolbarn. Ganska stiligt! Flera bilder senare. Ändrades Oktober 20, 2009 av lars60 Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolton Inlagd Oktober 20, 2009 Dela Inlagd Oktober 20, 2009 Härliga bilder väntar på mera Snart dags för TG961 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu