Jump to content
IGNORERAD

Vad en thaitjej verkligen vill ha!


Farang

Recommended Posts

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    31

  • Sabura

    25

  • broder tuk tuk

    13

  • ronoh

    13

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Ronoh!

Angående min smak så föredrar jag lite mulligare kvinnor.

Trådsmala och fattighäckade kinesiskor eller japanskor är inte min stil.

Å andra sidan ska man vara tillsammans med tjejen under längre tid så är det ju andra kvaliter som är viktigare.

Svartsjuka och paranoida kvinnor är inte så trevliga att leva med. Lite humörsvängningar har ju de flesta kvinnor men svartsjuka är ett elände.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ronoh!

Angående min smak så föredrar jag lite mulligare kvinnor.

Trådsmala och fattighäckade kinesiskor eller japanskor är inte min stil.

Å andra sidan ska man vara tillsammans med tjejen under längre tid så är det ju andra kvaliter som är viktigare.

Svartsjuka och paranoida kvinnor är inte så trevliga att leva med. Lite humörsvängningar har ju de flesta kvinnor men svartsjuka är ett elände.

BTT

Håller med att svartsjuka är ett riktigt elände, men så är det ju också upp till mannen att få kvinnan att känna sig säker i förhållandet och med sin man. Agerar mannen på flera sätt som en "butterfly" man så får man nog stå ut med svartsjukan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med att svartsjuka är ett riktigt elände, men så är det ju också upp till mannen att få kvinnan att känna sig säker i förhållandet och med sin man. Agerar mannen på flera sätt som en "butterfly" man så får man nog stå ut med svartsjukan.

Låter som att du aldrig har drabbats av riktig svartsjuka.. Finns både män och kvinnor som borde spärras in pga sin svartsjuka. Har i många fall inte så mycket med huruvida partnern agerar som en "butterfly" eller ej att göra, utan i många fall handlar det om hjärnspöken hos den svartsjuke..

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att du har tappat ansiktet fullständigt, även om du inte själv förstår det! men det är du som skall leva med det!

Detta var ju en intressant kommentar.

Jag kan möjligen hålla med om att Ronoh tappar ansiktet i thailändsk mening. Dock knappast i västerländsk mening, vilket jag antar de flesta av oss på detta forum fäster störst vikt vid.

Vore ju spännande om conservator kunde utveckla exakt hur Ronoh tappat ansiktet?

Vad jag vet anser thailändare i gemen inte att faranger tappar ansikte om dom inte agerar som en thailändare skulle gjort. Vi har våra seder, och det är inte mycket att göra åt. Däremot kan förstås thaidamen tappa ansikte om hon förespeglat för mycket.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet genom erfarenhet och diskussioner med thaitjejer att så är fallet på vissa områden i Thailand.

Jag har faktiskt aldrig träffat en thai som varit så välbeställda som din svärmor och Ronoh´s svärföräldrar.

Det blir tydligt hur galet det blir nar folk tar sina personliga samt begransade och hogst subjektiva erfarenhet och forsoker generalisera. Nar man dessutom ger sig pa att raljera kan det inte bli mer an fel.

Tycker att du har tappat ansiktet fullständigt, även om du inte själv förstår det! men det är du som skall leva med det!

Avd: Sten i glashus

Stralande ironi eller total brist pa sjalvinsikt.

tro nu inte att Ronoho är ett undantag, möjligtvis i sin egen värld men okunskapen lyser ju igenom, låter direkt löjligt många gånger!

Japp, det som inte stammer in med din lilla "verklighet" ar lojligt och ignorant.

Gallande hela diskussionen sa har jag svart att forsta behovet av att identifiera generella "regler" for thailandskt socio-kulturellt beteende. Det ar val fullkomligt naturligt att vi alla har olika och skiftande erfarenheter och perspektiv. Visst, det finns massor av slutsatser som kan dras av att manga har upplevt liknande reaktioner, asikter, osv. Men, detta innebar inte att varje person som kan tankas ha en annorlunda erfarenhet maste ifragasattas, misstankliggoras och forlojligas.

Thailand maste vara ett av varldens mest heterogena lander dar det finns alla ytterligheter samt lite till. Det ar spannande och charmigt och en av de saker som lockar mig till att vilja utforska landet mer. Att forsoka skapa en konform verklighet dar saker beskrivs i svart-vita bilder med avsaknad av varje liten nyans ar val inte sarskillt intressant eller? I alla fall inte om man verkligen vill forsoka borja forsta ett Thailand som ar saval komplext som mangfacetterat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille har förstås rätt i det han skriver. I den mening att det är olämpligt att uttrycka starka, självsäkra åsikter om hur det går till i Thailand. Ingen har total överblick över det.

Det är klädsamt att krydda sina påståenden om hur det är i Thailand och med thailändare med "tror jag", "tycker jag mig ha sett", "enligt mina erfarenheter" etc...

Enligt min mening!

Det är givetvis inget fel att ha bestämda åsikter om Thailand och thailändare, men mindre konfrontationer om man i inlägget medger att de i stort sett bara baseras på ens egna observationer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående skånskan så tycker jag med att dialekten söder om Landskrona låter förfärlig.

BTT

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir tydligt hur galet det blir nar folk tar sina personliga samt begransade och hogst subjektiva erfarenhet och forsoker generalisera. Nar man dessutom ger sig pa att raljera kan det inte bli mer an fel.

Förvånansvärd kommentar för att inte ha en susning om vem jag är och vilka mina erfarenheter är. Du bara gissar...

Hur jag har erfarenhet behöver jag absolut inte redovisa för dig men jag sitter inte här och fantiserar ihop saker för ett bättre liv än så har jag faktiskt utanför surfandet på nätet. Jag delar med mig av mina erfarenheter på det sätt jag kan här och om det inte smakar bra så får du läsa någon annanstans. Vi har säkert alla olika erfarenheter av Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som att du aldrig har drabbats av riktig svartsjuka.. Finns både män och kvinnor som borde spärras in pga sin svartsjuka. Har i många fall inte så mycket med huruvida partnern agerar som en "butterfly" eller ej att göra, utan i många fall handlar det om hjärnspöken hos den svartsjuke..

Jo jag har varit med om svartsjukan. Det sitter givetvis mest hos personen som är svartsjuk då det är en osäkerhetskänsla och kontrollkänsla hos den avundsjuke. Det hjälper dock inte att agera "butterfly" och det var också min lilla mening i det jag skrev. Jag ska inte döma någon men BTT verkar inte vara den sortens kille som gärna stannar hos en tjej eller binder sig i ett förhållande. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvånansvärd kommentar för att inte ha en susning om vem jag är och vilka mina erfarenheter är. Du bara gissar...

Hur jag har erfarenhet behöver jag absolut inte redovisa för dig men jag sitter inte här och fantiserar ihop saker för ett bättre liv än så har jag faktiskt utanför surfandet på nätet. Jag delar med mig av mina erfarenheter på det sätt jag kan här och om det inte smakar bra så får du läsa någon annanstans. Vi har säkert alla olika erfarenheter av Thailand.

Alla har vi begransade erfarenheter - det ter sig ganska sjalvklart. Du skrev sjalv att du aldrig hade traffat en valbestalld Thai med mer an en miljon baht pa banken. Detta i sig visar med all tydlig onskvardhet att dina erfarenheter ar begransade. I och med att du skriver "jag vet enligt erfarenhet att X forfaller sig sa" tex sa blir det garna lite fel. Sjalvklart skall man dela med sig med sina erfarnheter men att ge sig pa att forsoka beratta "hur det ar" for andra utifran dessa blir sallan bra. Du verkar ha svart att relatera till Ronoh's situation men skall anda beratta hur landet ligger.

Tror nog att den storsta insikten mina samlade erfarenheter gett mig fram tills nu ar att vara lite odmjuk infor begransningen av just dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har vi begransade erfarenheter - det ter sig ganska sjalvklart. Du skrev sjalv att du aldrig hade traffat en valbestalld Thai med mer an en miljon baht pa banken. Detta i sig visar med all tydlig onskvardhet att dina erfarenheter ar begransade. I och med att du skriver "jag vet enligt erfarenhet att X forfaller sig sa" tex sa blir det garna lite fel. Sjalvklart skall man dela med sig med sina erfarnheter men att ge sig pa att forsoka beratta "hur det ar" for andra utifran dessa blir sallan bra. Du verkar ha svart att relatera till Ronoh's situation men skall anda beratta hur landet ligger.

Tror nog att den storsta insikten mina samlade erfarenheter gett mig fram tills nu ar att vara lite odmjuk infor begransningen av just dessa.

Nu utgår jag ifrån vad jag vet om det Thailand jag känner igen. Inte någonstans har jag skrivit att Ronoh ljuger, utan det enda som jag har skrivit är att det han beskriver känns mer som undantag än en regel om hur det är i Thailand. Jag vet inte hur många bekanta thaitjejer jag har här i Sverige, men det är ett hundratal minst..och ingen av de jag känner har liknande ekonomiska situation som den Ronoh beskriver att hans svärföräldrar har. Med bakgrund av detta får man sedan förstå att det handlar om smått olika världar som man har erfarenhet av och det är ju pga detta som diskussionen uppkommit från första början.

Jag har inte i någon text prackat på någon att min erfarenhet är den enda som stämmer och att alla andra är felaktiga, så ditt försök att få det att se ut så faller platt.

Link to comment
Dela på andra sajter

<BR>Detta var ju en intressant kommentar.<BR><BR>Jag kan möjligen hålla med om att Ronoh tappar ansiktet i thailändsk mening. Dock knappast i västerländsk mening, vilket jag antar de flesta av oss på detta forum fäster störst vikt vid.<BR><BR>Vore ju spännande om conservator kunde utveckla exakt hur Ronoh tappat ansiktet?<BR><BR>Vad jag vet anser thailändare i gemen inte att faranger tappar ansikte om dom inte agerar som en thailändare skulle gjort. Vi har våra seder, och det är inte mycket att göra åt. Däremot kan förstås thaidamen tappa ansikte om hon förespeglat för mycket.<BR><BR>Herr Chang har talat.<BR>
<BR>Han skrev att skånska inte är fint! 555 resten får han sköta själv, men där måste jag blanda mig! Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

På förekommen anledning vill jag här påminna om vad som gäller för en redig svensk. Var god fall in i ledet!

1. Du skall inte tro att du är något.

2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.

3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.

4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.

5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.

6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.

7. Du skall inte tro att du duger till något.

8. Du skall inte skratta åt oss.

9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.

10.Du skall inte tro att du kan lära oss något.

11.Tror du inte att vi vet något om dig?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ifall nu farangs donna använder salamikorv som en omskrivning för kuken så tycker man kanske att det finns sexigare korvsorter att välja mellan.

Möjligen syftar hon på farangs egen salami. Ifall det nu är lukten eller storleken hon tänker på låter jag vara osagt, men falukorven i fäbojäntan är väl annars den korv som först kommer i minnet.

Fast en hel falukorv är väl lite i mastigaste laget för en smal thaitjej.

Salamin är väl mer då som en thaipitt, liten och hård.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall nu farangs donna använder salamikorv som en omskrivning för kuken så tycker man kanske att det finns sexigare korvsorter att välja mellan.

Möjligen syftar hon på farangs egen salami. Ifall det nu är lukten eller storleken hon tänker på låter jag vara osagt, men falukorven i fäbojäntan är väl annars den korv som först kommer i minnet.

Fast en hel falukorv är väl lite i mastigaste laget för en smal thaitjej.

Salamin är väl mer då som en thaipitt, liten och hård.

BTT

Hm..vänta nu...

:whistle:

:surprised:

:spiteful:

Hm..äh... :lol:

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm..vänta nu...

whistle.gif

surprised.gif

spiteful.gif

Hm..äh... lol.gif

Ja vad skall man säga! kan säkert provocera fram något av någon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att cirka 10% av alla thailändare lever på en standard som motsvarar eller overstiger medelsvenssons. Därtill borde

komma ytterligare cirka 10% som har det klart bra. Att några på MPR träffat en tjej som kommer från dessa 20% borde inte vara

helt osannolikt. På många sätt är det ju faktiskt sannolikare att någon av dessa tjejer träffar en utlänning. De har ofta pluggat

utomlands, pratar oftast bra engelska, jobbar ofta for utländska foretag mm. Det är ju därfor konstigt att så fort någon nämner

att deras tjej inte är en utblottad risplockerska från Nakorn Småby så dyker BTT och ett par till upp och närmast påstår att

vederborande ljuger. Många på MPR blir upprorda over skriverier i pressen om importerade thaitjejer och svenska torskar mm

men att säga att man är gift med en medelklass eller huva, overklasstjej, verkar väcka ännu mera anstot.

Kan jag dra slutsatsen att lite nedvärderande fordomar kan vi i värsta fall ta men kom inte och säg att din fru har rikare foräldrar

än min fru?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad skall man säga! kan säkert provocera fram något av någon!

Bara på skoj och absolut inte för att provocera. Tagga ned lite nu...behöver inte måla fan på väggen bara för att du inte håller med i varje mening. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara på skoj och absolut inte för att provocera. Tagga ned lite nu...behöver inte måla fan på väggen bara för att du inte håller med i varje mening. biggrin.gif

kommentaren var riktad till inlägget innan ditt, jag är lugn o fin! jag bara fällde en suck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att cirka 10% av alla thailändare lever på en standard som motsvarar eller overstiger medelsvenssons. Därtill borde

komma ytterligare cirka 10% som har det klart bra. Att några på MPR träffat en tjej som kommer från dessa 20% borde inte vara

helt osannolikt. På många sätt är det ju faktiskt sannolikare att någon av dessa tjejer träffar en utlänning. De har ofta pluggat

utomlands, pratar oftast bra engelska, jobbar ofta for utländska foretag mm. Det är ju därfor konstigt att så fort någon nämner

att deras tjej inte är en utblottad risplockerska från Nakorn Småby så dyker BTT och ett par till upp och närmast påstår att

vederborande ljuger. Många på MPR blir upprorda over skriverier i pressen om importerade thaitjejer och svenska torskar mm

men att säga att man är gift med en medelklass eller huva, overklasstjej, verkar väcka ännu mera anstot.

Kan jag dra slutsatsen att lite nedvärderande fordomar kan vi i värsta fall ta men kom inte och säg att din fru har rikare foräldrar

än min fru?

Vart har jag sagt att Ronoh ljuger? Visa det istället för att skriva en massa onödiga anklagelser.

Jag är inte det minsta upprörd utan gratulerar Ronoh till situationen. Det enda jag sagt är att hans situation får nog ses som undantag mer än regel och det kan man lätt se enbart i detta forumet så vad är det som är så fantastiskt fel i det jag skrivit?

Avundsjuk? Snälla Måne..den kommentaren är larvig. Finns absolut ingen avundsjuka, men det är ju förbannat att man alltid ska behöva ställa sig i ledet för vissa på forumet inte klarar av diskussioner utan att växla till påhopp och feltolkningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

kommentaren var riktad till inlägget innan ditt, jag är lugn o fin! jag bara fällde en suck!

Ok. My mistake. Ursäkta för det. :wai:

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...