Jump to content
IGNORERAD

Vad en thaitjej verkligen vill ha!


Farang

Recommended Posts

Kan det vara så att thaitjejer är som alla andra människor, dvs olika?

En del gillar blommor, en del gillar pengar och en del söker helt enkelt bara trygghet.

Tycker en del skribenter på det här forumet har en tendens att generalisera i överkant :huh:

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    31

  • Sabura

    25

  • broder tuk tuk

    13

  • ronoh

    13

Mest aktiva i denna tråd

Bäste herr Rinoh!

Då får vi hoppas att sanningen om sinsoden inte kommer fram.

Har man lurat en halv by om sin ekonomiska status så lär man nog inte kunna vandra längs med gatorna med bibehållen respekt.

Den gamle rektorns rykte skulle nog få sig en bra törn.

Fast å andra sidan så tror ju alla thaiare mer eller mindre på myten om att alla faranger är rika.

BTT

Det är inga problem, som vi brukar säga här på forumet mai pen rai...

Det får bära eller brista ifall jag eller min flickväns familj skulle bli på kommen så visst är det en tappa ansikte situation, men det är ganska lätt att hålla saker inom familjen här ute. Det går alltid att komma med en snygg bortförklaring, det är inte bara faranger som är lättlurade BTT...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga problem, som vi brukar säga här på forumet mai pen rai...

Det får bära eller brista ifall jag eller min flickväns familj skulle bli på kommen så visst är det en tappa ansikte situation, men det är ganska lätt att hålla saker inom familjen här ute. Det går alltid att komma med en snygg bortförklaring, det är inte bara faranger som är lättlurade BTT...

För dig kan skammen försvinna på en kvart..för andra kan det ta en hel generation.

För övrigt vill jag säga. Respekt, förståelse, kärlek och acceptans för den andres svagheter samt god status/ekonomi är något som alla kvinnor vill ha, oavsett nationalitet eller religion.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

För dig kan skammen försvinna på en kvart..för andra kan det ta en hel generation.

förstora inte upp saker, vad är det man skulle skämmas över i en hel generation??????????

Link to comment
Dela på andra sajter

förstora inte upp saker, vad är det man skulle skämmas över i en hel generation??????????

Att förlora ansiktet är stor skillnad om du är svensk eller om du är thai. Förstår man inte det så har man missat en stor del av den thailändska kulturen och traditionen. Faranger tar ofta saker väldigt lätt, för vi har ofta ett helt annat liv att leva med andra värderingar. Det handlar inte alls om att förstora upp saker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Att förlora ansiktet är stor skillnad om du är svensk eller om du är thai. Förstår man inte det så har man missat en stor del av den thailändska kulturen och traditionen. Faranger tar ofta saker väldigt lätt, för vi har ofta ett helt annat liv att leva med andra värderingar. Det handlar inte alls om att förstora upp saker...

Jo det tycker jag! om han inte hade tillräckligt för stunden så kan väl det ändra i nästa stund!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som ente haft pengar sedan 1978 när jag mönstrade av i Panama :( undrar just vad Hon ser hos maj? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som ente haft pengar sedan 1978 när jag mönstrade av i Panama sad.gif undrar just vad Hon ser hos maj? whistle.gif

hon har säkert fått mycket röda rosor av dig genom åren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det tycker jag! om han inte hade tillräckligt för stunden så kan väl det ändra i nästa stund!

Hänger inte riktigt med här..vad menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

precis vad "ronoh" skrev och du kommenterade

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

precis vad "ronoh" skrev och du kommenterade

Inte direkt...

Ronoh skrev att det inte skulle göra så mycket om han eller hans tjej skulle bli påkomna om verkligheten...och min kommentar är att det är inte alls säkert att det är så. I vissa fall kan skam följa en hel generation, medans vi svenskar snabbt skakar av oss skammen pga att vi är mer frigjorda och lever i ett helt annat samhälle. Nu pratar jag generellt och inte direkt om Ronoh som jag inte känner. Situationer som dessa kan upplevas olika och slå olika hårt beroende på kultur, plats, konservatism och tradition.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Stefan och BTT kraftigt overdriver. I Bkk och kringliggande provinser ar det redan kutym att sinsod bara visas upp och det ar snarare brudens foraldrar som far skammas om de inte skulle betala tillbaka pengarna. Jag skulle tro att aven foraldrar i Isaan, som har lite pengar, inte propsar pa att behalla pengarna.

Det ar sjalvklart att ekonomi ar viktigt i ett land dar det skiljer en tiopotens i lon mellan en arbetare och medelklass och ytterligare minst en tiopotens upp till overklassen. BTT's gaggande galler dock en del av en liten minoritet. Ungefar som om en thailandare skulle tro att alla svenskar sitter utanfor 7/11 och dricker Singha och skralar pa skanska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skånska är et fint språk!

Sveriges absolut fulaste dialekt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Stefan och BTT kraftigt overdriver. I Bkk och kringliggande provinser ar det redan kutym att sinsod bara visas upp och det ar snarare brudens foraldrar som far skammas om de inte skulle betala tillbaka pengarna. Jag skulle tro att aven foraldrar i Isaan, som har lite pengar, inte propsar pa att behalla pengarna.

Det ar sjalvklart att ekonomi ar viktigt i ett land dar det skiljer en tiopotens i lon mellan en arbetare och medelklass och ytterligare minst en tiopotens upp till overklassen. BTT's gaggande galler dock en del av en liten minoritet. Ungefar som om en thailandare skulle tro att alla svenskar sitter utanfor 7/11 och dricker Singha och skralar pa skanska.

Jag kom ihåg den gången jag var med om en tappa ansikte situation som liknar den som BTT domedags profeterar över.

En släkting till min flickvän har en son som var runt 20 år då detta hände. Han var riktigt kär i en flicka som dock var 16 år. Mamman till sonen gjorde det hon kunde för att avärja situationen så hon skickade ner sonen till Bangkok. Tyvärr så hade den 16 åriga flickans mamma en plan, hon skickade ner sin dotter ensam till Bangkok. Kläde på henne lite utmanande och sedan föste hon ihop henne med Sonen som hon var så förälskad i.

Detta slutade med det som inte får hända för en dotter innan bröllopsnatten.

Polisen blandade sig i och sonen kom undan med 150000 baht i böter.

Kontentan av det hela är att familjen mår bra idag drygt 2 år senare. Det tog inte en hel generation för dem att släppa denna händelse.

Visst som farang har man en del ögon på sig. Men jag är fortfarande ung och dem flesta i byn tar sig an mig annorlunda. För mig har jag blivit som en son för dem.

Det kanske är svårt för en gammal gubbe att förstå, men det är skillnad.

Ändrades av ronoh
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Stefan och BTT kraftigt overdriver. I Bkk och kringliggande provinser ar det redan kutym att sinsod bara visas upp och det ar snarare brudens foraldrar som far skammas om de inte skulle betala tillbaka pengarna. Jag skulle tro att aven foraldrar i Isaan, som har lite pengar, inte propsar pa att behalla pengarna.

Det ar sjalvklart att ekonomi ar viktigt i ett land dar det skiljer en tiopotens i lon mellan en arbetare och medelklass och ytterligare minst en tiopotens upp till overklassen. BTT's gaggande galler dock en del av en liten minoritet. Ungefar som om en thailandare skulle tro att alla svenskar sitter utanfor 7/11 och dricker Singha och skralar pa skanska.

Vart skulle min "kraftiga" överdrift ligga?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag tror ju inte att man i längden kan lura en halv by att man har gott om stålar. Givetvis vet hela byn att lilla Noi på soi x har en farang som make och därmed har säkert familjen ögonen på sig.

Bland annat så avslöjas ju det hela i kvaliten på huset och den omkringliggande marken.

Ifall den gamla träkåken fortfarande står kvar efter ett antal år så kommer det naturligtvis att viskas i byn om farangen verkligen är så tät som sinsoden visade.

Jag tror det skulle kännas svårt för lilla Noi att komma hem med farangen till en hemby där rykten om fattiglappsfarangen har börjat sprida sig.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom jobbat som rektor och lärare så betvivlar jag att dom bor i "gammal träkåk" dom bor nog ståndsmässigt.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Skånska är en avart av språk, varken danskar, svenskar eller norrmän förstår skånska i oral version...

Det är bara att suga i sig, vi skulle ha skänkt skåne till Danmark när vi hade chansen.

är det så, att danskar inte förstår skånska?

Nytt för mig i så fall som har 8 min till Dk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...