Jump to content
IGNORERAD

Vad en thaitjej verkligen vill ha!


Farang

Recommended Posts

Blommor verkar inte gå hem på samma sätt som hos damerna här hemma.

De verkar istället föredra något som är praktiskt, något som luktar gott eller något som glänser runt fingret, handleden eller nacken. whistle.gif

gå nu in på youtube o kolla 9999 roses, eftersom jag inte vet hur man bifogar den hit, 9999 st går säkert hem även i TL

och vet du hur man lägger in den så gör det, en romantisk och fin sång tycker jag!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    31

  • Sabura

    25

  • broder tuk tuk

    13

  • ronoh

    13

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Helst vill säkert damen ha en gubbe som litar på henne 100 %

Hur det ska gå till med den inbillningsjuke farang frågar man sig ju :whistle:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad Thailändska kvinnor vill ha, Är ärlighet, att man står för vad man säger. Ingen skillnad mellan man och kvinna, endast ärlighet.

Livet är kort, gör det bästa av det medan du lever, sedan är det försent.

Hälsar anders, som efter drygt ett år i Isaan är harmonisk och trivs med släkten och speciellt med Mitt Hjärta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Broder: Sedan lång tid har vi "känt" varandra, eller? Det började med snacket om Buriram, Bamboo Bar... Kommer du ihåg det? Din kompis anders

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Anders!!

Redan 2004 på gamla thaitjejer stötte vi ju på varandra första gången.

Jag får väl ta en sväng upp till bufflarna och tupparna i hembyn i Buriram.

Har man bara rejält med sangsom till hands ska man väl kunna stå ut några nätter däruppe.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Buriramtjejer går inte av för hackor :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

gå nu in på youtube o kolla 9999 roses, eftersom jag inte vet hur man bifogar den hit, 9999 st går säkert hem även i TL

och vet du hur man lägger in den så gör det, en romantisk och fin sång tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Måne!

En förutsättning för att trivas uppe i hembyn är givetvis att man har en darling och hennes familj att luta sig emot.

Funderade lite på hur det skulle vara att bo i en träkåk som singelgubbe i någon by när jag var hemma hos dåvarande flickvännen i Kaempaeng Phet och kom då till slutsatsen att man troligen skulle supit ihjäl sig ganska snabbt av ren leda.

Men har man en darling som lagar mat och sällskap i sängen kan ju livet på landsbygden vara ganska behagligt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne!

En förutsättning för att trivas uppe i hembyn är givetvis att man har en darling och hennes familj att luta sig emot.

Funderade lite på hur det skulle vara att bo i en träkåk som singelgubbe i någon by när jag var hemma hos dåvarande flickvännen i Kaempaeng Phet och kom då till slutsatsen att man troligen skulle supit ihjäl sig ganska snabbt av ren leda.

Men har man en darling som lagar mat och sällskap i sängen kan ju livet på landsbygden vara ganska behagligt.

BTT

Det är väl som att bo i Kiruna!! :crazy:

Och tro att man mår bra!!! :crazy:

Jag har varit ett par ggr till isam,too cool fore me!!! :whistle:

Sen handlar ju allt om vad man investment i BYN!!!

Turligt nog är jag bosatt i BKK med ganska fet släkt sen 11 år tillbaks!

Men jag ser ju tex nybyggen i byn har en stor pontenstial på MPR why,bankomater

från Svedala är ju en fråga??

Har en nära vän som bedriver seriös verksamhet i LOS,när bygget var klart kom

det förbi en GARDINFÖRSÄLJERSKA som ville STYLA villan för 30000 bath i tyg!ha ha ha :dance1:

Men allt är ju inte vad man tror dessa tyger håller hög kvalite!!! :crazy:

Så det behagliga livet på landet kan kosta BODA mer eller mindre,tänk efter Farang! :huh:

Mvh Swampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som bara den för den !! underbar låt!!!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Måne!

En förutsättning för att trivas uppe i hembyn är givetvis att man har en darling och hennes familj att luta sig emot.

Funderade lite på hur det skulle vara att bo i en träkåk som singelgubbe i någon by när jag var hemma hos dåvarande flickvännen i Kaempaeng Phet och kom då till slutsatsen att man troligen skulle supit ihjäl sig ganska snabbt av ren leda.

Men har man en darling som lagar mat och sällskap i sängen kan ju livet på landsbygden vara ganska behagligt.

BTT

Bra svar Broder nu börjar det äntligen med darlingar å sangsom igen mera sånt 5 :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En blomgåva från fel person är aldrig rätt. Men från den man håller kär är det aldrig fel.

Så om era flickvänner tycker att blomgåvan var onödig och hellre önskade något som går att omsätta i pengar så finns kanske anledning till viss oro. Bara en tanke som slår mig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

<BR><A class=bbc_url title="Extern länk" href="
rel="nofollow external">http://www.youtube.c...h?v=ymjRfnKdRto</A><BR>
<BR><BR><BR>Spelade upp låten på balkongen, det tog ej lång tid fören tjejen rusade ut (samtidigt i&nbsp;samtal med sin mor i mobilen) o fråga varför jag spelar denna låt o varför den finns i min dator..<BR><BR>Tydligen en bra känslig låt denna. <BR><BR>Skickade en stor bukett med rosor från svea riket innan resan tillbaka till los.<BR><BR>Min tjej fick&nbsp;vänta i fem veckor tills jag var tillbaka i Thailand,&nbsp;hon hade ej större krav än att få en stor kram o få&nbsp;se mig igen då.&nbsp; Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

Min lilla dam blir oerhört glad när jag skickar blommor till henne. Visar stolt upp blommorna för alla som vill se dom. Oerhört tacksam för detta.

Men hon är Philipinska och kanske dom ser annorlunda på blomstergåvor? För henne är blommorna en tecken på att jag verkligen bryr mig om henne. I varje fall är det intrycket jag får.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kvinnor oavsett nationalitet uppskattar väl det romantiska i att få blommor. Men för att svara på frågan vad en thaitjej verkligen vill ha så är det säkert en snäll, gärna lite äldre och naiv och nedkärad farangubbe med stålar på banken så att huset kan byggas uppe i hembyn och di 5-15000 bahten kan skickas hem varje månad.

Sedan om det verkligen är det tjejen vill ha kan ju diskuteras, men för mama och papa och övriga släktingar i byn är det absolut det hon ska ha om hon lyckas hitta det.

Man kan ju försöka föreställa sig om man själv drivit runt i Bangkok med 20 baht om dagen på fickan, då kanske 60 åriga Bettan från Vellinge varit ett riktigt kap.

Då hade man nog sett till så att damen blivit ordentligt nedkärad.

Även om hon nu inte varit direkt snutfager så hade det ju knappast gjort ont att ge henne en del ömhet och sex när så hade behövts.

I längden hade det

nog gjort mer ont att leva på 20 baht om dagen i någon het Bangkokförort.

Är väl ungefär så många bartjejer resonerar när di åker med gubbarna till deras hemländer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnor oavsett nationalitet uppskattar väl det romantiska i att få blommor. Men för att svara på frågan vad en thaitjej verkligen vill ha så är det säkert en snäll, gärna lite äldre och naiv och nedkärad farangubbe med stålar på banken så att huset kan byggas uppe i hembyn och di 5-15000 bahten kan skickas hem varje månad.

Sedan om det verkligen är det tjejen vill ha kan ju diskuteras, men för mama och papa och övriga släktingar i byn är det absolut det hon ska ha om hon lyckas hitta det.

Man kan ju försöka föreställa sig om man själv drivit runt i Bangkok med 20 baht om dagen på fickan, då kanske 60 åriga Bettan från Vellinge varit ett riktigt kap.

Då hade man nog sett till så att damen blivit ordentligt nedkärad.

Även om hon nu inte varit direkt snutfager så hade det ju knappast gjort ont att ge henne en del ömhet och sex när så hade behövts.

I längden hade det

nog gjort mer ont att leva på 20 baht om dagen i någon het Bangkokförort.

Är väl ungefär så många bartjejer resonerar när di åker med gubbarna till deras hemländer.

BTT

Hahaha, jag gillar dina inlägg BTT.

En fråga bara. Vad tror du min flickvän vill ha? Hon jobbade och tjänade ungefär 20000-30000 baht per månad när hon bodde i Bangkok.

Hon träffade mig en 20 åring som traska runt... Hon är 2 år äldre än mig...

Hur passar detta in i en äldre man som har mycket pengar och gärna pengar på banken.

Jag hade inte ett korvöre på banken när vi träffades(jag var skylding mina föräldrar 12000 SEK). Hon betalade notan för allt vi gjorde tillsammans när vi träffades..

Det var lite omvänt där... Hur passar detta in i ditt tankemönster BTT... Är vi den felande länken?

Vad vill hon verkligen ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, jag gillar dina inlägg BTT.

En fråga bara. Vad tror du min flickvän vill ha? Hon jobbade och tjänade ungefär 20000-30000 baht per månad när hon bodde i Bangkok.

Hon träffade mig en 20 åring som traska runt... Hon är 2 år äldre än mig...

Hur passar detta in i en äldre man som har mycket pengar och gärna pengar på banken.

Jag hade inte ett korvöre på banken när vi träffades(jag var skylding mina föräldrar 12000 SEK). Hon betalade notan för allt vi gjorde tillsammans när vi träffades..

Det var lite omvänt där... Hur passar detta in i ditt tankemönster BTT... Är vi den felande länken?

Vad vill hon verkligen ha?

Hmmm dej verkar det som...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ronoh!

Nog svårt att inbilla en thaitjej att man som farang i Thailand saknar stålar.

Jag påstår inte att kärlek inte kan uppstå mellan en farangkille och en thaitjej i ungefär samma ålder men i ett inledningsskede är det säkert den ekonomiska biten som är det viktiga för tjejen.

Att komma dragandes till mama och papa med en utfattig farang skulle ju göra att ansikten fullständigt tappades.

Jag tror inte någon thaidotter skulle våga riskera att göra sina släktingar till åtlöje i hela grannskapet.

Så er kärlek har nog smugits med i så fall.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina svärföräldrar har lagt den ekonomiska biten på is om jag så kan säga..

Dem bryr sig inte att få pengar av oss eftersom dem redan har, svärfadern är gammal rektor och lokal politiker i området, medans svärmor är pensionerad lärare med hyfsad pension, samt har även jobbat på bank med att sälja försäkringar.

Andra gången jag träffade dem så blev jag sjuk och missade flyget hem, jag hade inga pengar kvar så dem erbjöd att köpa en flygbiljett hem till sverige för mig. Fast jag hade som sagt en reseförsäkring.

Jag vet inte men det känns som att dem är mer villigare att ge än att ta...

Kanske för att dem har haft en ganska trygg tillvaro i Thailand, dem behöver inga farang pengar för att klara sig helt enkelt, varför skall dem jaga bort en trevlig farang för att få några extra bathingar på kontot.

Den enda pressen som jag har upplevt ifrån dem är att dem vill att jag skall plugga.

Ett tag var det snack om Sin Sod men det gick i stöpet eftersom både dem och jag insåg att dem pengarna skulle tagit åratal att få ihop. Dem nöjde sig med en cermoni till förlovning och lite spel för gallerian halva byn tror att jag har betalat Sin Sod, men jag har inte betalat någonting. Det är iofs bara jag och närmsta familjemedlemarna som verkligen vet hur det ligger till.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Rinoh!

Då får vi hoppas att sanningen om sinsoden inte kommer fram.

Har man lurat en halv by om sin ekonomiska status så lär man nog inte kunna vandra längs med gatorna med bibehållen respekt.

Den gamle rektorns rykte skulle nog få sig en bra törn.

Fast å andra sidan så tror ju alla thaiare mer eller mindre på myten om att alla faranger är rika.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

En blomgåva från fel person är aldrig rätt. Men från den man håller kär är det aldrig fel.

Hålla med Kim till 100%. Kan bara tala för mig men damen blir superglad när jag ger henne blommor. Går omkring med dem, luktar på dem och skiner som en sol. Ska tas massor med foton på blommorna, på henne med blommorna och på oss med blommorna. Sen ska de visas för kompisarna (som inte får några från sina thai pojkvänner). Slutligen så torkas och sparas de.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...