Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisum från Thailand


Holst

Recommended Posts

Är det möjligt idag att en person i Thailand kan söka Besöksvisum Turistvisa  till Sverige ?

tycker mig ha hört att Thai kan komma till sverige

Och om det går att söka , går det några plan?

 

Mvh Holst 

 

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Går tydligen jättebra...

 

Mycket folk som kommit till mina trakter ... påpekar min fru med svart blick.

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

okey då ska jag kolla upp det lite bättre 

tackar 

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vilka flyg som går då,, söker man finns det ju massor,

 

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Enis:

Går tydligen jättebra...

 

Mycket folk som kommit till mina trakter ... påpekar min fru med svart blick.

 

Enis

Antar att de han frågar om inte ska hit för att jobba! Det är väl det som din fru får svart blick för, alla thailändska jobbare ute i bärskogen.

Min frus bror har fått turistvisum för att komma hit, hans son fick avslag så det är ganska som vanligt. De är kvar hemma i Thailand och överklagar. 

Vi skulle inte ta emot dom eftersom de riskerar karantän när de kommer tillbaka, med naturliga efterdiskusioner om vem som ska betala dom kostnaderna.

 

När det gäller flyg är det väl att välja av de som finns! Det har alltid varit så, tycker jag. Arabflygen är nog de stabilaste för närvarande. Thai vet man nog inte om de går i kk. Kanske inte direkt men ligger det längre fram i tiden så kan man ej vara säker på någon.  

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Antar att de han frågar om inte ska hit för att jobba! Det är väl det som din fru får svart blick för, alla thailändska jobbare ute i bärskogen.

Min frus bror har fått turistvisum för att komma hit, hans son fick avslag så det är ganska som vanligt. De är kvar hemma i Thailand och överklagar. 

Vi skulle inte ta emot dom eftersom de riskerar karantän när de kommer tillbaka, med naturliga efterdiskusioner om vem som ska betala dom kostnaderna.

 

När det gäller flyg är det väl att välja av de som finns! Det har alltid varit så, tycker jag. Arabflygen är nog de stabilaste för närvarande. Thai vet man nog inte om de går i kk. Kanske inte direkt men ligger det längre fram i tiden så kan man ej vara säker på någon.  

om man garanterar nån kan man väl inte få avslag? eller kan man det?

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Holst:

om man garanterar nån kan man väl inte få avslag? eller kan man det?

Jodå, om de tycker att ni inte känner varandra tillräckligt, eller om de misstänker att personen inte ska återvända

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Holst:

om man garanterar nån kan man väl inte få avslag? eller kan man det?

Går fin fint de, vi har haft garant så man kunnat föda upp halva Thailand och ändock fått avslag (Vår dotters kusiner).... ej nära realtion etc bla bla.....och allt vad det kan hitta på...

 

Så det gäller att lägga ner en stund på att fylla i blanketter eller lämna iväg till någon som kan... om man ledsnat själv.

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök visa på att det finns stor anledning att återvända, mark, hus, bra jobb eller liknande. Det underlättar.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Holst:

om man garanterar nån kan man väl inte få avslag? eller kan man det?

Förutom det som tidigare sagts är också att de misstänker att de ska hit och plocka bär vanligt. Det räknas som att komma hit och arbeta vilket också är anledning för avslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk bara på hur ni skriver. Jag har haft både syskonbarn med fru, och svåger och vänner till min fru på besök. Har aldrig varit nåt problem, men som sagts tidigare, var noga med att skriva att de har orsak att åka tillbaka. Har hört av andra att 20-åriga tjejer har haft svårt att få visum. Däremot har alla mina besök varit över bärsäsongen, så där är de nog ganska luttrade :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...