Jump to content
IGNORERAD

Budget semester i Thailand 1 månad


Torres

Recommended Posts

broder tuk tuk

Galten!

Visst är det så att det är dem falanggubbar som strör pengar omkring sig som trissar upp priserna och gör thaiarna bortskämda.

Inte minst bland barerna märker man snabbt detta fenomen där rykten om di rika farangerna sprider sig som ringar på vattnet.

När jag bodde hos min dåvarande flickvän och bartjej Gee fanns det gott om tjejer som skröt om hur mycket deras arabiska pojkvänner skickade till dem i månaden.

Summor som 50.000 baht i månaden var inget ovanligt.

Och 2-3000 baht för shorttime var inte heller nåt märkligt.

Har aldrig förstått vitsen med att betala överpriser.Till lappen vill jag skriva att vanligt sunt ekonomiskt förnuft säger väl att kan man spara en 10.000 baht så kan man ju istället möjligen komma lite snabbare till Thailand nästa gång eller ha dessa pengar till reserv ifall något oförutsett skulle inträffa.

Fast frugan har väl tagit över ditt ekonomiska förstånd.

Inget ovanligt fenomen ju. Och de flesta av oss vet ju att thailändskor inte direkt tänker långsiktigt.

Vissa gör det, men knappast majoriteten.

Sedan kan man ju inte gå omkring och vara någon sorts hjälpare av di fattiga thailändarna. Många av de thaiare som är inblandade i turistindustrin är inte så himla fattiga.

Finns gott om bartjejer och taxiförare som har bra med stålar på sina bankkonton.

En bartjej Toi som jag var med ganska lång tid visade upp sitt bankkonto för mig. Hon hade haft ett antal gubbar som skickade pengar till henne varje månad.

500.000 baht ca visade kontoutdraget.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    16

  • måne

    8

  • Singha711

    6

  • Up2You

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker att du ska lägga ner din överlägsna attityd, folk avgör väl själva hur mycket dom gör av med på semestern... Som vanligt så har folk fel på hjärnan om man inte följer dina normer.. Skärp dig för f-n...

Det var som fan att få höra ifrån någon som gärna oprovocerat hoppar på folk med klumpiga fördomar och annan skit.

Om du känner dig personligen förföljt eller på något sätt förhindrat i att leva på din semester efter eget huvud, finns det professionell hjälp att tillgå.

Du tillmäter mig då alldeles för stor betydelse om du tror att jag skriver inlägg med ambitionen att dessa ska utgöra en norm för övriga.

Självfallet lever alla andra på sin semester som det själv finner för gott, precis som jag förbihåller mig rätten att både leva och skriva efter eget bevåg utan att inkräkta på andras rättigheter eller att överskrida vedertagna anständighetsgränser.

Kan vi enas om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och 2-3000 baht för shorttime var inte heller nåt märkligt.

Det kan ju faktiskt vara så att de personer som betalar 3,000 Baht for en short-time gor det for att de tycker att det var värt det och for att de känner sig lite mindre utnyttjande om de åtminstonde betalar själigt for de tjänster de får. Knappast korkat utan snarare humant, om det sedan innebär att några svenska sexturister uppfattas som snåla när de insisterar på sina 1,000 Baht så kan det forhoppningsvis innebära att de slutar komma hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ovanligt fenomen ju. Och de flesta av oss vet ju att thailändskor inte direkt tänker långsiktigt.

Vissa gör det, men knappast majoriteten.

Sedan kan man ju inte gå omkring och vara någon sorts hjälpare av di fattiga thailändarna. Många av de thaiare som är inblandade i turistindustrin är inte så himla fattiga.

Finns gott om bartjejer och taxiförare som har bra med stålar på sina bankkonton.

En bartjej Toi som jag var med ganska lång tid visade upp sitt bankkonto för mig. Hon hade haft ett antal gubbar som skickade pengar till henne varje månad.

500.000 baht ca visade kontoutdraget.

Så.. om jag fattat det hela rätt så tänker Noi kortsiktigt men har ett bankkonto som stadigt växer.

Medans BTT tänker långsiktigt och snart knappt har råd att hyra korttidskärlek.

Häftigt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nobuzz!

Nu har väl thailändskan i allmänhet inte ett antal faranggubbar som skickar pengar till henne?

Vad gäller bartjejernas ekonomiska tänkande så funkar de ju ofta så att de tänker kortsiktigt när de går med gubbarna longtime på plats i Thailand.

Det gäller ju att pumpa så mycket stålar man kan innan gubben försvinner och nästa dyker upp.

Däremot kan de tydligen spara en del av vad gubbarna skickar varje månad.

Och det är klart har man andra gybbar som sköter försörjningen på plats kan man ju unna sig att låta de pengar som ev kommer in på olika konton stå kvar där.

Atom!

Om man lider av dåligt samvete av att "utnyttja" de stackars bartjejerna kanske man helt ska avstå ifrån att plocka ut någon?

Annars luktar det ganska mycket hyckleri tycker jag.

Sedan om man begandlar en bartjej schysst och är snäll och vänlig mot henne så tycker jag väl inte att några enstaka nyp handlar om utnyttjande.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom!

Om man lider av dåligt samvete av att "utnyttja" de stackars bartjejerna kanske man helt ska avstå ifrån att plocka ut någon?

Annars luktar det ganska mycket hyckleri tycker jag.

Sedan om man begandlar en bartjej schysst och är snäll och vänlig mot henne så tycker jag väl inte att några enstaka nyp handlar om utnyttjande.

BTT

Att avstå helt från att plocka ut en prostituerad är ju trots allt vad de flesta gor och det är givetvis det bästa.

Personligen har jag en ganska liberal syn på det mesta och jag ser inte nodvändigtvis prostitution som utnyttjande. Betalar man själigt så glider utnyttjandet mer och mer over i en rimlig transaktion och det är inget hyckleri i det. 1,000 Baht, dvs en bra timlon i Sverige, är inte en själig ersättning enligt mig och 3,000 Baht är fortfarande lågt men onekligen 3 gånger bättre.

Det mest anmärkningsvärda är att du tycker folk är korkade om de betalar mer än absolut minimum. Jag skulle tro att det mest handlar om egoism då du är rädd att nästa gång du kommer ner till Pattaya, någon gång runt 2015, så år standardpriset helt plotsligt 3,000 Baht och då faller din så noga uträknade budget.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bodde hos min dåvarande flickvän och bartjej Gee fanns det gott om tjejer som skröt om hur mycket deras arabiska pojkvänner skickade till dem i månaden.

Summor som 50.000 baht i månaden var inget ovanligt.

Och 2-3000 baht för shorttime var inte heller nåt märkligt.

Eftersom du är en så berest thaikännare borde du känna till är att vissa thaitjejer är dukiga på att överdriva för att imponera på sina väninnor.

Så den summan som du nämner är garanterat lägre ungefär som du skryter om din mandoms längd då den egentligen är hälften så lång.

Till lappen vill jag skriva att vanligt sunt ekonomiskt förnuft säger väl att kan man spara en 10.000 baht så kan man ju istället möjligen komma lite snabbare till Thailand nästa gång eller ha dessa pengar till reserv ifall något oförutsett skulle inträffa.

Fast frugan har väl tagit över ditt ekonomiska förstånd.

Inget ovanligt fenomen ju. Och de flesta av oss vet ju att thailändskor inte direkt tänker långsiktigt.

Vissa gör det, men knappast majoriteten.

Men om jag INTE behöver spara 10000B så gör jag inte det för jag kanska tycker jag får valuta för dom pengarna.

Det roliga är att OM frugan hade tagit över vår ekonomi hade vi levt ändå snålare både hemma här och i Thailand.

Men det är mina pengar så dom bestämmer jag över så är jag är ledsen att jag gör dig besviken BTT.

Undrar BTT om det inte är avundsjuka från dig när du hela tiden kommer med sådana där påståenden.

Du sitter ensam och bitter och önskar att du hade nån att skämma bort med dom pengar du inte har.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Atom!

Efter att ha levt ett antal år bland vanliga thailändare har jag nog kapaciteten att anpassa mig efter rådande ekonomiska lägen.

Som någon skrev och fick på pälsen på grund av det, så handlar det ju om att använda förnuftet och inte låta känslor eller det man har mellan bena få styra över plånboken.

Jag har sett alltför många tragiska och utblottade faranggubbar för att gå i fällan.

Har man sen dessutom suttit en månad i aphuset så inser man ju att förnuft och försiktighet alltid är på sin plats.

En väl uppgjord budget styrd av förnuftet och inte känslan är aldrig fel.

Sedan att budgetar givetvis spricker under bla spritens inverkan är en annan femma,

men då får man ju skrapa ihop resterna när man är nykter istället.

Lappen!

Jag är absolut inte bitter eller avundsjuk på några frugor.

Vissa vill binda sig och andra vill ha sin frihet.

Om jag väljer frihet är det min ensak och ingen annans.

Drömde förresten om dig igår natt. Du kom in i en dröm och delade ut en del moraliska pekpinnar

Har faktiskt bara drömt om två medlemmar genom åren.

Du och så märkligt nog Sten på flaggan som i rullstol körde ner i havet på Pattayas pir.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde faktiskt på Niran Kondo 2006 och betalade då 8000 BAHT för en månad.

Givetvis får man ta i beaktning att det kostar på att hänga i baren :drinks: .

För att ge er lite mer kött på benen så kan jag berätta hur vi tänkt oss resan:

2 veckor på hotell med pool i Pattaya/ Jomtien, 2 veckor i Koh Samui.

Aktiviteter såsom jetski, gocart, öluff,snorkling,bio etc.

Festandet blir det nog lugnt med däremot tänkte jag köra thaiboxningsträning.

Däremot lär det bli en del shopping för bådas del :rolleyes:

Ser fram emot fler bra svar från er alla :clapping:

Finns det hemsida till Niran Condo eller mer exakt adress vore intressant då jag kanske kommer att stanna länge i vinter.

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Jag är absolut inte bitter eller avundsjuk på några frugor.

Vissa vill binda sig och andra vill ha sin frihet.

Om jag väljer frihet är det min ensak och ingen annans.

Drömde förresten om dig igår natt. Du kom in i en dröm och delade ut en del moraliska pekpinnar

Har faktiskt bara drömt om två medlemmar genom åren.

Du och så märkligt nog Sten på flaggan som i rullstol körde ner i havet på Pattayas pir.

BTT

Har aldrig påstått att det är nån annans problem att du är ensam och bitter.

Att du drömer om mig visar verkligen vilket tragiskt och ensamt liv du måste ha.

När det finns så många andra saker att drömma om men din hjärna gör sig besväret att hitta på fabler om mig.

Men samtidigt så värmer det att "lilla" jag kan lämna ett sånt intryck att ditt undermedvetna tar sig tid och upplever mig i dina drömmar.

Kan inte säga att jag kommer återgälda det för mig så betyder du väldigt lite.en parentes i cyberrymden :drinks:

Vad var och en vill spendera i Thailand är upp till en själv.

Vill man leva som en backpacker eller lyxa till sig när man är på semester så varför inte.

Har man plånboken så varför inte och har man inte så lär man rätta sig efter den.

Men att bli "avundsjuk" för att nån annan spenderar mer än själv är bara tragiskt.

För jag drar den slutsats att dom som opponerar sig över hur mycket andra spenderar är ren och skär avundsjuka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Härligt nu är brodern igång igen vatt lite tyst på sista tiden :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade gärna haft obegränsad budget när jag är på semester, oavsett vart jag åker. Hade i och för sig gärna haft obegränsad budget när jag är hemma också :dance1:.

Vi är lyckliga som kan åka iväg, oavsett om vi sen kan spendera 10.000 eller 100.000 SEK per månad på semestern.

Lev livet, ha kul. Vi får inte med oss något till andra sidan :preved: .

Ha det gött!

Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha levt ett antal år bland vanliga thailändare har jag nog kapaciteten att anpassa mig efter rådande ekonomiska lägen.

Jo jo, och det enda de "vanliga" thailändarna gjorde var att äta "kao pat gai" hela dagarna.

Förutom när de satt och snackade thai förstås. "Matafaj matafaj matafaj".

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är lyckliga som kan åka iväg, oavsett om vi sen kan spendera 10.000 eller 100.000 SEK per månad på semestern.

Lev livet, ha kul. Vi får inte med oss något till andra sidan .

Ha det gött!

Marlon

Så sant som det är sagt :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nobuzz!

Nu har jag ju arbetat på en del språkskolor så det snackades faktiskt även en del engelska och tyska, men visst babblades det friskt även på thailändska och inte fattade man mycket.

Men vad andra snackar om intresserar mig inte så mycket, så länge man är populär hos ägarna på grund av att man är billig i drift och har en viss kompetens åtminstone så kan man skita i vilket.

Jag har säkert blivit hånad ett otal gånger av bartjejer på grund av diverse saker men vad är problemet så länge man inte begriper vad fan de säger varför bry sig?

Det är ju faktiskt en av fördelarna med barlivet att man kan känna sig populär egentligen oavsett vad man säger eller gör, så länge man pröjsar och ser glad ut är det nena problemas.

Jag kan ju bara föreställa mig om barerna vore fulla med blonda, högfärdiga och sura svenskor och såna som lappen gick runt och moraliserade omkring en.

Jävlar vad kul man skulle ha.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju bara föreställa mig om barerna vore fulla med blonda, högfärdiga och sura svenskor och såna som lappen gick runt och moraliserade omkring en.

Kan du vara så vänlig att citera mig var jag i denna tråd delat ut moraliskapekpinnar till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla.

Definitionen på snåljåp är. en människa som har trasiga bromsar på sin bil och åker in till verkstan och säger: byt bromsar men sätt i det billigaste skiten ni får tag i...

Alla..hmm i allafall jag försöker ha det så jäkla trevligt jag kan på min semester, utan att behöva vända på slantarna.

Mao. har jag inte stålar så att jag klarar mej så åker jag inte, då stannar jag hemma å jobbar ihop mer deg så jag slipper snåla när jag har semester...

Men alla äro vi olika, jag dömer ingen var och en är salig på sin tro och vi hmmm lever i ett fritt land osv.

Kontentan är: iaf. jag åker tamef-n inte till Thailand å sitter å snålar, kalla det va f-n ni vill men jag är gammal nog att styra mitt liv.

Puss o kram till er alla/ åååå skål tame f-n

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som fan att få höra ifrån någon som gärna oprovocerat hoppar på folk med klumpiga fördomar och annan skit.

Om du känner dig personligen förföljt eller på något sätt förhindrat i att leva på din semester efter eget huvud, finns det professionell hjälp att tillgå.

Du tillmäter mig då alldeles för stor betydelse om du tror att jag skriver inlägg med ambitionen att dessa ska utgöra en norm för övriga.

Självfallet lever alla andra på sin semester som det själv finner för gott, precis som jag förbihåller mig rätten att både leva och skriva efter eget bevåg utan att inkräkta på andras rättigheter eller att överskrida vedertagna anständighetsgränser.

Kan vi enas om det?

Självklart får du leva ditt eget liv... Men du idi*tförklarar ju alla som inte lever som dig. Oprovocerat kan jag inte påstå att det är när jag har en helt annan budget än vad du förespråkar att man ska ha för att besitta en hjärna... Som sagt skärp dig, och låt folk avgöra själva hur mycket de vill spendera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart får du leva ditt eget liv... Men du idi*tförklarar ju alla som inte lever som dig. Oprovocerat kan jag inte påstå att det är när jag har en helt annan budget än vad du förespråkar att man ska ha för att besitta en hjärna... Som sagt skärp dig, och låt folk avgöra själva hur mycket de vill spendera...

Knasen,

Det är mycket som du blandar ihop nu:

1) Med oprovocerat avser jag ditt omotiverade intresse av min person som du kundgör i andra trådar genom falska påståenden och fördomsfulla attacker p.g.a. min härkomst. Jag har inte haft dig i tankarna när jag ursprungligen skrev vad jag skrev. Försök inse det och fastna inte i en paranoja om det.

2) Du får gärna resa med vilken budget du vill. Alla gör precis som de vill i alla avseenden. Det finns inga som helst moraliska pekfingrar med i bilden när jag påstår att pengar och njutning egentligen inte hör ihop. Tvärtom var det tänkt som en hjälp för alla med stor och liten reskassa. Att tänka efter en liten stund innan man slänger de surt förvärvade slantar i sjön bara för att komma hem och behöva kliva i ekorrhjulet om och om igen. Vem vill inte njuta på en resa maximalt med en minimal reskassa? Säkert alla, med undantag för dem som anser att själva njutningen består i att kunna skryta för andra.

3) Personligen har jag rest till Thailand med olika budget genom tiderna. Så här efteråt kan jag inte kännas vid att jag har haft roligare de gånger jag spenderade mycket pengar. Närmast känner jag för det omvända, nämligen att det har varit roligare med mindre pengar för min del. En månad för 25000 SEK har definitivt inte varit dubbelt så roligt som en månad för 12500 SEK. Men jag behöver ju jobba minst det dubbla för det. Och då funderar jag förståss vad det kan bero på. Det är väl ganska enkelt att komma på svaret om man funderar en stund. Och i min glädje över min ”upptäckt” går jag ut och meddelar den för alla andra. Det kan väl inte vara fel på något sätt! Jag påstår ju inte heller att det funkar så för alla heller, eller hur?

4) Vad svamlar du om budget och hjärna? Det har väl ingenting med varandra att göra! I alla fall inte så länge hjärnan sitter ovanför bältet, som någon mycket riktigt påpekar.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Atom!

Efter att ha levt ett antal år bland vanliga thailändare har jag nog kapaciteten att anpassa mig efter rådande ekonomiska lägen.

Som någon skrev och fick på pälsen på grund av det, så handlar det ju om att använda förnuftet och inte låta känslor eller det man har mellan bena få styra över plånboken.

Jag har sett alltför många tragiska och utblottade faranggubbar för att gå i fällan.

Har man sen dessutom suttit en månad i aphuset så inser man ju att förnuft och försiktighet alltid är på sin plats.

En väl uppgjord budget styrd av förnuftet och inte känslan är aldrig fel.

Sedan att budgetar givetvis spricker under bla spritens inverkan är en annan femma,

men då får man ju skrapa ihop resterna när man är nykter istället.

Eftersom du mestadels verkar ha levt med bartjejer och du ofta uttryckt hur kortsiktigt och rent ut korkat de tänker så måste du vara fantastiskt korkad om du anser dig lärt dig något av dem.

Jag tror fortfarande att okningen från 1,000 Baht till 3,000 Baht är något som håller dig somnlos många nätter. Det innebär ju ändå att du forlorar 32,000 Baht per månad och att du tvingas flytta fram din planerade 2015 resa till 2020. Men då kanske det kostar 4,000 Baht och då får du.det blir for jobbigt en sondagmorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen,

Det är mycket som du blandar ihop nu:

1) Med oprovocerat avser jag ditt omotiverade intresse av min person som du kundgör i andra trådar genom falska påståenden och fördomsfulla attacker p.g.a. min härkomst. Jag har inte haft dig i tankarna när jag ursprungligen skrev vad jag skrev. Försök inse det och fastna inte i en paranoja om det.

2) Du får gärna resa med vilken budget du vill. Alla gör precis som de vill i alla avseenden. Det finns inga som helst moraliska pekfingrar med i bilden när jag påstår att pengar och njutning egentligen inte hör ihop. Tvärtom var det tänkt som en hjälp för alla med stor och liten reskassa. Att tänka efter en liten stund innan man slänger de surt förvärvade slantar i sjön bara för att komma hem och behöva kliva i ekorrhjulet om och om igen. Vem vill inte njuta på en resa maximalt med en minimal reskassa? Säkert alla, med undantag för dem som anser att själva njutningen består i att kunna skryta för andra.

3) Personligen har jag rest till Thailand med olika budget genom tiderna. Så här efteråt kan jag inte kännas vid att jag har haft roligare de gånger jag spenderade mycket pengar. Närmast känner jag för det omvända, nämligen att det har varit roligare med mindre pengar för min del. En månad för 25000 SEK har definitivt inte varit dubbelt så roligt som en månad för 12500 SEK. Men jag behöver ju jobba minst det dubbla för det. Och då funderar jag förståss vad det kan bero på. Det är väl ganska enkelt att komma på svaret om man funderar en stund. Och i min glädje över min ”upptäckt” går jag ut och meddelar den för alla andra. Det kan väl inte vara fel på något sätt! Jag påstår ju inte heller att det funkar så för alla heller, eller hur?

4) Vad svamlar du om budget och hjärna? Det har väl ingenting med varandra att göra! I alla fall inte så länge hjärnan sitter ovanför bältet, som någon mycket riktigt påpekar.

//Singha711

Du är en mycket strukturerad man, Herr Singha, bara att numrera argumenten i ett forum som en dagsagenda bevisar hur strukturerad Du är, men anatomi är tydligen inte Din potatis, den hjärna jag förmodar Du hänvisar till i ett föregående inlägg sitter i 99,9999999999999999% UNDER bältet, ända tills brallorna åker ner, fast det kanske var det Du menade :preved:

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen,

Det är mycket som du blandar ihop nu:

1) Med oprovocerat avser jag ditt omotiverade intresse av min person som du kundgör i andra trådar genom falska påståenden och fördomsfulla attacker p.g.a. min härkomst. Jag har inte haft dig i tankarna när jag ursprungligen skrev vad jag skrev. Försök inse det och fastna inte i en paranoja om det.

2) Du får gärna resa med vilken budget du vill. Alla gör precis som de vill i alla avseenden. Det finns inga som helst moraliska pekfingrar med i bilden när jag påstår att pengar och njutning egentligen inte hör ihop. Tvärtom var det tänkt som en hjälp för alla med stor och liten reskassa. Att tänka efter en liten stund innan man slänger de surt förvärvade slantar i sjön bara för att komma hem och behöva kliva i ekorrhjulet om och om igen. Vem vill inte njuta på en resa maximalt med en minimal reskassa? Säkert alla, med undantag för dem som anser att själva njutningen består i att kunna skryta för andra.

3) Personligen har jag rest till Thailand med olika budget genom tiderna. Så här efteråt kan jag inte kännas vid att jag har haft roligare de gånger jag spenderade mycket pengar. Närmast känner jag för det omvända, nämligen att det har varit roligare med mindre pengar för min del. En månad för 25000 SEK har definitivt inte varit dubbelt så roligt som en månad för 12500 SEK. Men jag behöver ju jobba minst det dubbla för det. Och då funderar jag förståss vad det kan bero på. Det är väl ganska enkelt att komma på svaret om man funderar en stund. Och i min glädje över min ”upptäckt” går jag ut och meddelar den för alla andra. Det kan väl inte vara fel på något sätt! Jag påstår ju inte heller att det funkar så för alla heller, eller hur?

4) Vad svamlar du om budget och hjärna? Det har väl ingenting med varandra att göra! I alla fall inte så länge hjärnan sitter ovanför bältet, som någon mycket riktigt påpekar.

//Singha711

Är du sann eller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen,

Det är mycket som du blandar ihop nu:

1) Med oprovocerat avser jag ditt omotiverade intresse av min person som du kundgör i andra trådar genom falska påståenden och fördomsfulla attacker p.g.a. min härkomst. Jag har inte haft dig i tankarna när jag ursprungligen skrev vad jag skrev. Försök inse det och fastna inte i en paranoja om det.

2) Du får gärna resa med vilken budget du vill. Alla gör precis som de vill i alla avseenden. Det finns inga som helst moraliska pekfingrar med i bilden när jag påstår att pengar och njutning egentligen inte hör ihop. Tvärtom var det tänkt som en hjälp för alla med stor och liten reskassa. Att tänka efter en liten stund innan man slänger de surt förvärvade slantar i sjön bara för att komma hem och behöva kliva i ekorrhjulet om och om igen. Vem vill inte njuta på en resa maximalt med en minimal reskassa? Säkert alla, med undantag för dem som anser att själva njutningen består i att kunna skryta för andra.

3) Personligen har jag rest till Thailand med olika budget genom tiderna. Så här efteråt kan jag inte kännas vid att jag har haft roligare de gånger jag spenderade mycket pengar. Närmast känner jag för det omvända, nämligen att det har varit roligare med mindre pengar för min del. En månad för 25000 SEK har definitivt inte varit dubbelt så roligt som en månad för 12500 SEK. Men jag behöver ju jobba minst det dubbla för det. Och då funderar jag förståss vad det kan bero på. Det är väl ganska enkelt att komma på svaret om man funderar en stund. Och i min glädje över min ”upptäckt” går jag ut och meddelar den för alla andra. Det kan väl inte vara fel på något sätt! Jag påstår ju inte heller att det funkar så för alla heller, eller hur?

4) Vad svamlar du om budget och hjärna? Det har väl ingenting med varandra att göra! I alla fall inte så länge hjärnan sitter ovanför bältet, som någon mycket riktigt påpekar.

//Singha711

Tvättstugepolisen slår till igen

Avsnitt 69 "jo erkänn, det var ditt ludd i maskinen"

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Atom!

Det är ju just på grund av att jag levt nära bartjejer och i barmiljö som jag lärt mig vad ett kortsiktigt ekonomiskt tänkande kan leda till.

Det behöver man i och för sig inte ha gjort, det räcker med att läsa ex Pattayanews, där det nästan dagligen rapporteras om farangubbar som patetiska och lurade och utblottade tar sina liv på allehanda sätt.

Det vanligaste tycks vara att hoppa från höga ballkonger.

Sen tror jag det finns ett mörkertal vad gäller lurade och skinnade faranggubbar.

Skulle man börja rota i alla fall av gubbar som blivit ekonomiskt och känslomässigt blåsta bland barerna skulle man säkert häpna över det stora antalet fall.

För att inte tala om alla dem gubbar som plockat hem thaitjejer för att sedan efter en kort tid upptäcka att damen kostade mer än hon smakade.

Det må vara hänt att man som farangubbe betraktas som en vandrande plånbok och det är ju så det ofta är och kan man leva under en tidsperiod bland barerna med bibehållt förnuft så är ju hela tillvaron bara så jäkla skön.

Men som sagt det gäller att bevara förnuftet.

Bankkontot kan fort tömmas ifall man låter spriten och penisen bestämma över ekonomin.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...