Jump to content
IGNORERAD

Web cam sändning


Roi Et Perra

Recommended Posts

Hej på er alla!

Har funderingar på att sätta upp en web kamera och sända den live och spela in på dagen för sändning på natten. Allt detta i Thailand. Jag har 1 mb/0.512 i fart och inga trafik begränsningar, TOT satellit.

Då undrar jag vad jag behöver för program och om jag behöver någon egen hemsida ( har en vilande). Eller finns det någon host där man kan sända via dem?

Tacksam för tips

Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad menar du, ska du sända live? och till vem? Dig själv? och spela in detta någon annanstans?

Ska du använda en dator kopplad till webbkameran är det väl bara att leta upp ett lämpligt program, som komprimerar och sänder ut signalen.

För att sedan komma åt detta så måste man antingen gå via en server eller måste man komma åt din dator då måste den ha en "skarp" ipadress kan man göra detta via dynDNS, alternativ att man har tillgång till brandväggen och kan göra en portforward.

Det finns ju färdiga program för övervakning, som aktiveras när nåt rör sig framför kameran..

http://www.video-surveillance-guide.com/webcam-motion-detection-software.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

En hosting som ustream.tv eller Stickam.com Fast med inriktning på Thailand. Men vill helst lägga den på en egen hemsida.

Syftet är att den skall vara publik och att vem som vill kan titta vad som händer framför kameran. Mest en kul grej för att visa vänner och familj streamad sändning på vad som händer.

Inspelnings funktion för att reprisera när det är mörkt och inget är synligt. Kameran skall vara uppkopplad via dator. Helst om det finns ett färdigt program att installera i datorn och en källkod så jag kan lägga in sändningen på en hemsida. Är inte så kunnig på detta så så enkelt som möjligt.

// Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken.

Men inte riktigt vad jag är ute efter.

Ska lägga en mail till deras host men jag tror detta är för kommersiella sidor.

MVH

Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in bambuser om de kan vara nåt, rätt enkelt att komma igång och det fanns nån typ av "spela in-funktion" också.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns annars WLAN eller nätverksanslutna web-kameror med egen inbyggd web-server som kan kan sätta upp

Sedan är det bara att logga in mot den servern i kameran och titta eller koppla ett program hemma i datorn som spelar in den

http://www.pixmania.se/se/se/1142451/art/linksys/overvakningskamera-intern.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan är det bara att logga in mot den servern i kameran och titta

Bara och bara, det krävs fortfarande att man gör en portforward av port 80 för att komma åt kamerans webbserver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allihopa för tipsen. Tror jag hittat vad jag söker. Än en gång tackar.

MVH

Perra

Imorgon så åker jag :drinks:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...