Jump to content
IGNORERAD

15 min till Bangkok!

svampen

Recommended Posts

Det nya flygtåget kommer igång i december från Suvarnabhumi till City Air terminal

Bangkok med anslutning till tunnelbanan/pendel.

Med snabbtåget kommer det att ta 15 min & kosta ca 150 bath.

Ett välkommet alternativ till buss/taxi.

Lite försenat men bättre sent än aldrig?

MVH Svampen.

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Svampen!

Det är lite dyrt tycker jag, i mitt fall där det står 3-4 thai och väntar på en när man landar.

Så blir det billigare med taxi, samt så blir det dörr till dörr man är ju lite lat av sig.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Guest gosatta

i april ska dom öppna.. regelbundna testkörningar ska börja i december enligt dom nyaste artiklarna.

tycker 150b är ett vettigt pris, finns väl ingen anledning att slå ut taxinäringen heller? men kommer man själv eller 2 så är det både snabbare å smidigare å billigare. . sen tar dom garanterat mycket folk som vill slippa hassle med taxi maffian och bara kom in till stan. förhoppningsvis kanske detta också blir slutet på AOTs ockerlimousiner

Dela på andra sajter

Svampen!

Det är lite dyrt tycker jag, i mitt fall där det står 3-4 thai och väntar på en när man landar.

Så blir det billigare med taxi, samt så blir det dörr till dörr man är ju lite lat av sig.

Mvh

Nerike

Men varje Thai som är med vill ju ha en tusenbathare så det svider väl lite i lädret ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

i april ska dom öppna.. regelbundna testkörningar ska börja i december enligt dom nyaste artiklarna.

Testkört har dom nog redan börjat med och premiärturen blir i december enligt de artiklar som jag har läst.

http://www.bortabra.se/Nyheter/Bangkoks-flygtag-borjar-rulla-i-december.html

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Dela på andra sajter

Och man hoppar av vid slustationen i city så vet fasen vad som är bättre. Du måste byta till taxi mitt i skiten. Någon som tror att taximaffian kommer vara mindre där? Taxi på mätaren kostar för mig runt 300 baht för dörr-till-dörr inklusive tollway och drille. Inget att snacka om vad jag kommer göra. Skitpengar i sammanhanget.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Det väl bra för dom som skall in till byn. Jag fortsätter nog åka med samma chaffis som alla år. Han skämmer bort oss med kall öl i minibussen direkt vid flygplatsen. Ja, det blir lite långt annars att åka två timmar till Cha Am. B)

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...