Jump to content
IGNORERAD

Slagsmål på ökänd bar.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

En gång 1996 var jag och några kompisar på en bar som är ganska välkänd (på Sukhumvit i en källare), just för att den har öppet hela natten till skillnad mot andra barer som enligt lag måste stänga kl. 01.00.

Den drivs enligt rykten av en polischef i Bangkok och kan därför ha öppet så länge dom vill, sant eller ej jag vet inte.

Jag lade märke till en tysk kille som uppträdde väldigt oartigt och illa mot tjejerna på stället.

Det var speciellt en tjej som försökte unkomma hans klåfingriga händer och våldsamma närmanden.

Jag stod och stoppade i pengar i jukboxen med isaan musik, jag hade dom flesta skivorna och visste vilka låtar som var bra, till thailändarnas förvåning. Plötsligt kom den där tjejen och smög in nästan bakom jukboxen och tysken efter, jag satte då ut min arm och stoppade honom, han blev hängande över min arm och nådde inte tjejen, så tjejen kunde smita iväg. Han svor på tyska och jag svarade "du bist ein grosses idi*t" och vände mig om för att gå därifrån, då högg han tag i min halskedja av rostfritt stål så att huvudet rycktes bakåt, jag vände mig då om och slog direkt (eftersom han hade glsögon i magen) allt vad jag orkade i solarplexus och innan jag han slå igen tog två vakter tag i mina armar. Jag hörde att dom kallade på polis och jag tänkte att nu är det nog klippt, personalen frågade om jag fortfarande var arg och jag svarade ja, så jag frågade dom om jag kunde få slå honom utanför, men dom svarade att polisen var på väg och att det var bättre att dom tog hand om tysken. När polisen kom sa personale att allt var tyskens fel och att jag hade gjort vad personalen också ville göra. Tysken släpades ut ur lokalen och jag ombads följa med till baren, där frågade dom efter min nota som dom tog hand om och en flaska champagne öppnades och vi skålade tillsammans. Detta blev en minnesvärd kväll för både mig och min kompis och för tysken också kan jag tro, hoppas han lärde sig något.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat  :thumbsup::crazy: hehe

Antar att du syftar på mitt gamla favoritställe, Thermae Coffeshop  :police:

Därifrån har man vinglat ut mången morgon, tyvär så gick stället mer eller mindre i graven när dom var tvungna att flytta o dessa förbannade öppetider...  :kort:

har inte vart nere på ett par år men det sitter väl bara en massa japsar o annat elände där nu  :wai:

Man hade mycke kul där, när "Pom poi"/ Pi Pöei jobbade så tog man alltid in ett xtra glas till honom, han var "lite törstig  ;D

Som Chai, Pi Nuat o dom andra servitörerna  ser ganska trötta o gråa ut nuförtiden, Det var Bättre för...

http://www.geocities...yo/Temple/1107/ 

thermae.jpg

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Du gissade helt rätt, och jag har alltid haft svårt för att se på när folk bär sig svinaktigt åt mot thailändarna och thailändskorna.

Det förtjänar dom absolut inte, vi är gäster och ska behandla dom med respekt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :)

Hade egentligen inte tänkt att berätta om den här händelsen på ett allmänt forum men när jag läste din historia så, ja va fan.

Utspelade sig i Pattaya (var annars) vintern 06/07.

Hade precis kommit dit och mådde rätt taskigt efter efter ett minst sagt livat break från min förra tjej så jag va väl inte direkt i toppform.

Hursomhelst besökte jag en bar på morgontimmarna, ja ni gamla Pattaya rävar vet säkert vilken jag menar, där det är rätt skaplig fart även framåt 7,8,9 10 på mornarna invid Walkingstreet.

Fanns där en rätt packad och mycket aggresiv engelsman på 130-140 kg i bar överkropp full med tatueringar som troligen bott i gymet dom senaste 10 åren och antagligen petat i sig en respektfull dos steroider och annat smått o gått.

Tonen han andvände mot tjejerna va mycket förnedrande och på ett språk som bara en engelsman ur arbetarklassen/kåkfarargänget kan föra sig på så till slut lessnade jag och sa helt enkelt åt honom att ta det lite lugnt och behandla tjejerna med respekt.

Det borde jag ju naturligtvis inte gjort för nu vändes hans ilska mot mig och allt som hände sedan gick mycket mycket fort.

Försökte förklara att jag inte ville ha bråk utan bara en trevlig stund vilket hjälpte föga men jag va helt nykter så det va inte några större problem att värja mig för ölsejdeln som med full kraft träffade bardisken.

Gjorde misstaget att sedan inte slå tillbaka eller inta försvarsposition för jag borde förstått att den här killen kommer aldrig lugna sig så han tar mig helt som en vante (han va vansinnigt stark) och skickar mig över ett biljardbord och in i nästa men vid det här laget har jag ju fattat att killen är helt tokig.

Är tyvär inte typen som går därifrån, eller springer, så jag rycker helt enkelt en biljardkö ur en tjejs hand och drar på precis allt vad jag orkar, med den tjocka änden, över örat på killen så kön går i tusen bitar, sen en välriktad roundkick på andra sidan när han va nere och på väg att resa sig vilket va rätt onödigt men ville jag inte chansa på att han skulle återhämta sig.

Full fart och någon skriker att plisen är på väg och jag tyckte väl att semestern kunde börjat bättre och insåg att nu kommer det bli trassel men några av tjejerna kom fram och sa kom kom kom och tog ut mig till en närliggande parkering och hejdade en moppetaxi och sa något på thailändska.

Frågade om dom inte skulle få problem med polisen och fick bara som svar, no problem.

Vad som sedan hände, om polisen kom eller inte har jag ingen aning om men kanske hade jag lite tur att det inte blev några problem med den thailändska polisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Born62

Kul att höra fler som reagerar på idi*ter även om jag också försöker unvika det, bra jobbat .

Mvh Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thermae finns fortfarande kvar i full drift,lite ombyggt bara

samma damer som serverar fortfarande !

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thermae finns fortfarande kvar i full drift,lite ombyggt bara

samma damer som serverar fortfarande !

Det är inte samma Thermae nu som det gamla hederliga originalet.Originalet låg vägg i vägg med klassikern Miami Hotel och det "nya" ligger/låg i botten på Ruamchitt Plaza Hotel.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...