Jump to content
IGNORERAD

Promillekörning


andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Batting:

Skulle det vara någon slags garanti för att undvika en krock?

Ja, det är enklare med automat. 
Men köra mot rött ljus gör jag varken med automat eller manuell växellåda. 
Dessitom har jag GPS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    31

  • Soengsang

    14

  • Batting

    9

  • Fantomen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Batting:

Skulle det vara någon slags garanti för att undvika en krock?

Absolut, då slipper man konsentrera sig på en massa siffror......inte så lätt efter 12 öl eller nått.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jaha, du tänkte så. Typ som att någon med ett gäng öl innanför västen och manuell växellåda är ute och kör. 

Ärligt talat så skiter jag i vilken växellåda vederbörande använder

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Batting:

Ärligt talat så skiter jag i vilken växellåda vederbörande använder

TS?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut, då slipper man konsentrera sig på en massa siffror......inte så lätt efter 12 öl eller nått.

Du tycker inte att 12 öl borde avhålla någon från att vistas ute på vägarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Du tycker inte att 12 öl borde avhålla någon från att vistas ute på vägarna?

Automat hjälper, men manuell verkar det livsfarligt, se din taxi!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Automat hjälper, men manuell verkar det livsfarligt....

Vad fan då, det betyder ju bara att fyllot inte klarar av att växla.
Det kan ju bara vara bra om allt går långsamt, eller vad menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Vad fan då, det betyder ju bara att fyllot inte klarar av att växla.

Troligen inte så lätt för TS med hög promille, frågan är om han också hade GPS?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju några år sedan. Känner en Fransman som jobbar som lärare i Kampeangphet.

Han tar sig till jobbet och runt om med en HD. En kväll så vart han bra full på en bar, tog motorcykeln som vanligt hem.

Blev stoppad i en kontroll, Snuten tog hans körkort och skrev ut en bot. Han frågade snuten snällt: hur ska jag komma hem?

Snuten pekade på hans HD, du har ju en mc,så bara åk hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Batting:

Nog?
Det känns ju ungefär lika säkert som när jag åkte en taxichaffis från Patong till flygplatsen.
Han for förbi en fyrvägskorsning med rött ljus utan att så mycket som lätta på gasen.
När han såg min reaktion så ursäktade han sig med att, "No one usually comes here"
 "Usually"!?

Den taxichauffören har jag också åkt med.

Han stannar däremot alltid för grönt ljus.

"Taxi may come"

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här skulle det behövas automat.....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-15 at 16:44, skrev Soengsang:

Här skulle det behövas automat.....

 

GPS hade fixat det där!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

GPS hade fixat det där!

 

MVH

Nej, det berodde på att han inte hade automatlåda.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-07 at 21:46, skrev Batting:

Nog?
Det känns ju ungefär lika säkert som när jag åkte en taxichaffis från Patong till flygplatsen.
Han for förbi en fyrvägskorsning med rött ljus utan att så mycket som lätta på gasen.
När han såg min reaktion så ursäktade han sig med att, "No one usually comes here"
 "Usually"!?

Hetsar du upp dig för det?

Taxi killen hade säkert vidtagit sedvanliga Thailändska försiktighetsåtgärder.

Han hade säkert fått någon munk att kladda i taket på bilen och därefter hängt ett gång amuletter i backspegeln så det inte gick att se ut.

Har man Budda med sig så är det ju bara tuta o köra.

 

Prat om GPS och automat i all ära, det viktiga är att fordonet ska välsignas och att ni ska ha amulett. 

😉 555

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
andrejsdenruskige

Jag har haft en del problem när man har varit ute på en liten barrunda. Det är sällan jag glömmer var jag har parkerat, men det har hänt några gånger att jag slarvat bort nycklarna. 
Hur gör ni med nycklarna. Här hjälper varesig GPS eller automatlåda. 
Jag har funderat på att limma fast nycklarna i byxfickan och det funkar ju bra så länge man kör ”keyless entry” och har startknapp. 
Men jag tycker att det borde finnas smidigare sätt. 
Ni som kan det här, hur gör ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har haft en del problem när man har varit ute på en liten barrunda. Det är sällan jag glömmer var jag har parkerat, men det har hänt några gånger att jag slarvat bort nycklarna. 
Hur gör ni med nycklarna. Här hjälper varesig GPS eller automatlåda. 
Jag har funderat på att limma fast nycklarna i byxfickan och det funkar ju bra så länge man kör ”keyless entry” och har startknapp. 
Men jag tycker att det borde finnas smidigare sätt. 
Ni som kan det här, hur gör ni?

Jag lägger dom i grogglaset för det har jag full koll på och släpper ogärna.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har haft en del problem när man har varit ute på en liten barrunda. Det är sällan jag glömmer var jag har parkerat, men det har hänt några gånger att jag slarvat bort nycklarna. 
Hur gör ni med nycklarna. Här hjälper varesig GPS eller automatlåda. 
Jag har funderat på att limma fast nycklarna i byxfickan och det funkar ju bra så länge man kör ”keyless entry” och har startknapp. 
Men jag tycker att det borde finnas smidigare sätt. 
Ni som kan det här, hur gör ni?

Jag lämnar bilnycklarna hemma.

Hittills så har de varit kvar där jag lade dem.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har haft en del problem när man har varit ute på en liten barrunda. Det är sällan jag glömmer var jag har parkerat, men det har hänt några gånger att jag slarvat bort nycklarna. 
Hur gör ni med nycklarna. Här hjälper varesig GPS eller automatlåda. 
Jag har funderat på att limma fast nycklarna i byxfickan och det funkar ju bra så länge man kör ”keyless entry” och har startknapp. 
Men jag tycker att det borde finnas smidigare sätt. 
Ni som kan det här, hur gör ni?

Inga problem....

ca8f8c1a-4511-49a9-992a-4c10d3ab9432.thumb.jpeg.592dd5a0a39250e24f914ab9955a3524.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har haft en del problem när man har varit ute på en liten barrunda. Det är sällan jag glömmer var jag har parkerat, men det har hänt några gånger att jag slarvat bort nycklarna. 
Hur gör ni med nycklarna. Här hjälper varesig GPS eller automatlåda. 
Jag har funderat på att limma fast nycklarna i byxfickan och det funkar ju bra så länge man kör ”keyless entry” och har startknapp. 
Men jag tycker att det borde finnas smidigare sätt. 
Ni som kan det här, hur gör ni?

Har ju givetvis nyckeln i en rejäl ”silverkedja”’om nyckelknippan som är i storlek ”vaktmästare”.

Samma med hästhandlarlibran där allt från en gammal selma och en profil från -89 till kvitto från ett nattmål med pommes från -95 finns samlat.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det i Thailand så har jag  nycklarna i en 20 bathskedja runt halsen.  Givetvis har jag även ett singhalinne på mig så alla kan se hur rik jag är 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev ReKa:

Och skulle polisen komma och bråka är det bara att skylla på Mållgan. Åtminstone kan det funka i Sverige.

https://www.expressen.se/nyheter/rattfull-skyllde-pa-molgan---friades/

Vem skall Siri beskylla?

 

https://www.expressen.se/kvallsposten/siri-5-ihjalkord-av-rattfyllo-familjens-sorg-alskar-dig/

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köra på fyllan i Thailand är inget jag skulle vilja göra. har gjort det en ggr i Sverige med MC men då visste jag att jag behöver bara hålla koll på min fil och folk som ska in i den efter trafikregler.

I Thailand vet man aldrig vad man möter och inte ens i dina vilda tankar kan du möta folk på helt fel sida eller med saker som sticker ut 3 meter åt sidan.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev scorpio63:

Att köra på fyllan i Thailand är inget jag skulle vilja göra. har gjort det en ggr i Sverige med MC men då visste jag att jag behöver bara hålla koll på min fil och folk som ska in i den efter trafikregler.

I Thailand vet man aldrig vad man möter och inte ens i dina vilda tankar kan du möta folk på helt fel sida eller med saker som sticker ut 3 meter åt sidan.

 

Skaffa en bra gps och kör automat, då är det enklare..... har du inte läst tråden???

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...