Jump to content
IGNORERAD

Promillekörning


andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Ämnet har varit uppe tidigare, men jag kör på ändå. 
Tidigare körde jag nästan aldrig bil i Thailand och det är först de senaste 4 åren jag har börjat med det. Moppe har jag kört innan, men det är ju korta sträckor. 
 

Med moppen så var det inte så noga med om man hade dragit i sig några öl om man helt plötsligt kom på att man skulle ha fler öl. Då hoppade man bara på moppen, då den hade automat. 
En stund så hade jag bara bil med manuell låda och då körde jag aldrig med promille. Fan så knepigt det var då man inte tog sig någonstans, så jag bytte till automat då det är lättare att köra när man är lite full. 
 

Hur gör ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    31

  • Soengsang

    14

  • Batting

    9

  • Fantomen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ämnet har varit uppe tidigare, men jag kör på ändå. 
Tidigare körde jag nästan aldrig bil i Thailand och det är först de senaste 4 åren jag har börjat med det. Moppe har jag kört innan, men det är ju korta sträckor. 
 

Med moppen så var det inte så noga med om man hade dragit i sig några öl om man helt plötsligt kom på att man skulle ha fler öl. Då hoppade man bara på moppen, då den hade automat. 
En stund så hade jag bara bil med manuell låda och då körde jag aldrig med promille. Fan så knepigt det var då man inte tog sig någonstans, så jag bytte till automat då det är lättare att köra när man är lite full. 
 

Hur gör ni?

Om du kör på fyllan kan du väl vara snäll å krocka med en bergvägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
11 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Ämnet har varit uppe tidigare, men jag kör på ändå. 
Tidigare körde jag nästan aldrig bil i Thailand och det är först de senaste 4 åren jag har börjat med det. Moppe har jag kört innan, men det är ju korta sträckor. 
 

Med moppen så var det inte så noga med om man hade dragit i sig några öl om man helt plötsligt kom på att man skulle ha fler öl. Då hoppade man bara på moppen, då den hade automat. 
En stund så hade jag bara bil med manuell låda och då körde jag aldrig med promille. Fan så knepigt det var då man inte tog sig någonstans, så jag bytte till automat då det är lättare att köra när man är lite full. 
 

Hur gör ni?

Skulle aldrig våga köra nykter i Thailand. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ämnet har varit uppe tidigare, men jag kör på ändå. 
Tidigare körde jag nästan aldrig bil i Thailand och det är först de senaste 4 åren jag har börjat med det. Moppe har jag kört innan, men det är ju korta sträckor. 
 

Med moppen så var det inte så noga med om man hade dragit i sig några öl om man helt plötsligt kom på att man skulle ha fler öl. Då hoppade man bara på moppen, då den hade automat. 
En stund så hade jag bara bil med manuell låda och då körde jag aldrig med promille. Fan så knepigt det var då man inte tog sig någonstans, så jag bytte till automat då det är lättare att köra när man är lite full. 
 

Hur gör ni?

Jag har precis dragit i mig ett par groggar och tänkte gå till 7/11 för att införskaffa mig några kalla Leo.
Då jag känner mig på tok för full för att gå och riskera att snubbla och tappa godsakerna i backen, så kommer jag givetvis att ta moppen istället.
Återkommer med bilder under förutsättning att jag inte kör fel och hamnar på sexan eller kör mot rött och blir rammad av en betongbil.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fantomen:

Jag har precis dragit i mig ett par groggar och tänkte gå till 7/11 för att införskaffa mig några kalla Leo.
Då jag känner mig på tok för full för att gå och riskera att snubbla och tappa godsakerna i backen, så kommer jag givetvis att ta moppen istället.
Återkommer med bilder under förutsättning att jag inte kör fel och hamnar på sexan eller kör mot rött och blir rammad av en betongbil.

Går det åt helvete så ta sikte på en fet gammal hängpung, dom ska bara buntas ihop o slås ihjäl ändå!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fantomen:

Jag har precis dragit i mig ett par groggar och tänkte gå till 7/11 för att införskaffa mig några kalla Leo.
Då jag känner mig på tok för full för att gå och riskera att snubbla och tappa godsakerna i backen, så kommer jag givetvis att ta moppen istället.
Återkommer med bilder under förutsättning att jag inte kör fel och hamnar på sexan eller kör mot rött och blir rammad av en betongbil.

Automat hoppas jag, manuell kan vara knepigt efter några kalla?

Gärna en sån där med sidovagn också, så slipper man tippa om man somnar....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Automat hoppas jag, manuell kan vara knepigt efter några kalla?

Gärna en sån där med sidovagn också, så slipper man tippa om man somnar....

Tuk tuk är bättre, fyra hjul om man ska rakt fram går det altid bra, Dj om man måste svänga, Oj Oj

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev Fantomen:

Jag har precis dragit i mig ett par groggar och tänkte gå till 7/11 för att införskaffa mig några kalla Leo.
Då jag känner mig på tok för full för att gå och riskera att snubbla och tappa godsakerna i backen, så kommer jag givetvis att ta moppen istället.
Återkommer med bilder under förutsättning att jag inte kör fel och hamnar på sexan eller kör mot rött och blir rammad av en betongbil.

Känner du inte till omgivningen så ska du nog hålla dig ifrån att köra med promille. 
Är du på känd mark så fungerar det så länge man har automat. 
Vet inte hur många gånger jag har kört fel på grund av alkoholen. 
Jag har iofs installerat GPS så jag klarar mig rätt bra även i områden där jag inte har så bra lokal kännedom. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Tuk tuk är bättre, fyra hjul om man ska rakt fram går det altid bra, Dj om man måste svänga, Oj Oj

Härligt, någon som har koll..... naturligtvis är fyra hjul bättre, men din Tuktuk har väl 3 om jag inte räknar fel?

Men manuel, så det går bort för promillekörning ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
29 minuter sedan, skrev goli006:

Om du kör på fyllan kan du väl vara snäll å krocka med en bergvägg.

Hur fan ska jag lyckas med det när jag har GPS?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hur fan ska jag lyckas med det när jag har GPS?

Vad har du för GPS som kör din moped☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ämnet har varit uppe tidigare, men jag kör på ändå. 
Tidigare körde jag nästan aldrig bil i Thailand och det är först de senaste 4 åren jag har börjat med det. Moppe har jag kört innan, men det är ju korta sträckor. 
 

Med moppen så var det inte så noga med om man hade dragit i sig några öl om man helt plötsligt kom på att man skulle ha fler öl. Då hoppade man bara på moppen, då den hade automat. 
En stund så hade jag bara bil med manuell låda och då körde jag aldrig med promille. Fan så knepigt det var då man inte tog sig någonstans, så jag bytte till automat då det är lättare att köra när man är lite full. 
 

Hur gör ni?

 

Minns när polaren stapplade ut från Kangaroo bar på Bangla rd, så packad så hans 125 MTX vällte när han skulle kicka igång den.

Då stegade de brunklädda fram, reste på polaren och motorcykeln och väl igång med polaren på så sprang/höll de i den tills han fått upp styrfart och kunde åka hem. Service i världsklass alltså :-)

 

/ SatanG  

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, det var ju längesedan då GPS inte fungerade så bra.

Det jag själv gör för att ligga steget före är att jag ser till att ha full tank innan jag kör iväg, ifall man kör fel.

Sedan håller jag hastighetsgränserna, vilket gör att bilen inte drar så mycket bränsle. Så en liten felkörning fixar man ganska lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad har du för GPS som kör din moped☺️

 

Den säger ju åt mig vart jag ska köra.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Minns när polaren stapplade ut från Kangaroo bar på Bangla rd, så packad så hans 125 MTX vällte när han skulle kicka igång den.

Då stegade de brunklädda fram, reste på polaren och motorcykeln och väl igång med polaren på så sprang/höll de i den tills han fått upp styrfart och kunde åka hem. Service i världsklass alltså :-)

 

/ SatanG  

Det tror jag inte dom hade gjort om dom inte varit säkra på att han hittade hem.

Hoppas för allas skull att det var automat på den moppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
34 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Skulle aldrig våga köra nykter i Thailand. 

Då tycker jag inte att du ska köra alls om du inte har lokalkännedom.

Kör bara där omgivningen känns bekant!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det tror jag inte dom hade gjort om dom inte varit säkra på att han hittade hem.

Hoppas för allas skull att det var automat på den moppen.

 

Tyvärr manuell hyrcykel, så det var nog ettan som gällde de km han hade hem :-)

Men han hade inte bråttom heller för han hade redan skitit på sig.

Kanske därför bylingen sprang jämte och inte bakom när de hjälpte honom.

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev SatanG:

 

Visserligen manuell hyrcykel, men han hade inte bråttom heller för han hade redan skitit på sig så det var nog ettan hela vägen hem :-)

 

/ SatanG

 

Lurigt med balansen då man kör sakta........

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
30 minuter sedan, skrev Soengsang:

Automat hoppas jag, manuell kan vara knepigt efter några kalla?

Gärna en sån där med sidovagn också, så slipper man tippa om man somnar....

Man kan ju ta en stödvila i sidovagnen om man känner sig lite för full.

 

Tack för dom bra och kreativa tipsen. De kan komma väl till hands någon dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lurigt med balansen då man kör sakta........

Du nämnde sidovagn tidigare. Jag tror det är ett bra tips om man vet om att man ska ut på lokal

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Den säger ju åt mig vart jag ska köra.

Om du är dyngrak så skulle du nog vara glad om GPS körde åt dej eller nån annan

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Härligt, någon som har koll..... naturligtvis är fyra hjul bättre, men din Tuktuk har väl 3 om jag inte räknar fel?

Men manuel, så det går bort för promillekörning ;)

Du glömde reservhjulet alltså 4 hjul🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du är dyngrak så skulle du nog vara glad om GPS körde åt dej eller nån annan

Dyngrak så kör jag inte. 8-12 öl går dock bra, beroende på dagsformen.

Det viktiga är att man inte känner sig så trött.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Dyngrak så kör jag inte. 8-12 öl går dock bra, beroende på dagsformen.

Det viktiga är att man inte känner sig så trött.

Är man trött så tar man en näsa, det är sen gammalt!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...