Jump to content
IGNORERAD

Endast flyg vid re-entry...


Burken

Recommended Posts

Ny visumregel från 9 September 2009

Fyllde i visumansökan på samma sätt som senaste år. Bifogade pass, ansökningsblankett, passfoton, kopia på passet, kopia på flygbiljett, kopia på bank statement.

Blev väldigt förvånad då rubbet kom i retur i postlådan utan att turistvisum med flera (3 entry) hade beviljats.

Svaret löd: Du måste skicka kopia på samtliga flygbiljetter för inresa till Thailand. Dvs. nu kan jag inte längre ta bilen till ranong och åka båt över till Burma för att slå stämpel i passet för ytterigare 60 dagar. Det är bara att boka flyg till Kuala Lumpur och göra ett nytt försök på ambassaden.

Jag älskar Thailand, människorna, maten, ölen o.s.v. men har väldigt liten förståelse varför man måste ändra visumreglerna hela tiden för att göra det svårare för turister att vistas i landet.

Summering: man måste flyga till Thailand för att kunna utnyttja 60 dagars re-entry turistvisum.

Är det nån som kan bekräfta detta eller har jag missförstått? Tyvärr skriver ambassaden i helsingfors på finska vilket inte är mitt modersmål trots att det står finland på passet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick mitt Visa O multiple entry utan problem i fredags så det låter konstigt. Kanske annorlunda med turistvisum? Någon som vet?

// Perra

"Bara 4 nätter i kylan till" :dance1:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny visumregel från 9 September 2009

Summering: man måste flyga till Thailand för att kunna utnyttja 60 dagars re-entry turistvisum.

Är det nån som kan bekräfta detta eller har jag missförstått? Tyvärr skriver ambassaden i helsingfors på finska vilket inte är mitt modersmål trots att det står finland på passet...

Lägg in här på forumet vad ambassaden skrev på finska så kanske någon här kan översätta.

Har själv aldrig hört att man måste flyga till Thailand för att kunna utnyttja re-entry turistvisa.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått brevet översatt av en finskspråkig.

Man måste skicka kopia på alla flygbiljetter på samtliga ankomster till Thailand om man söker Turist visum med 3 re-entry.

Vilket betyder 3 flygbiljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått brevet översatt av en finskspråkig.

Man måste skicka kopia på alla flygbiljetter på samtliga ankomster till Thailand om man söker Turist visum med 3 re-entry.

Vilket betyder 3 flygbiljetter.

Har du fått de beskedet av Thailands Ambassad i Finland?

Varken ambassaden i Stockholm eller konsulatet i Göteborg har något om ändrade visumregler från 9 september för turistvisa på sina hemsidor vad jag kan se.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt enligt Thailands ambassad i Helsingfors.

Men det är väl likadant på ambassaderna som på immigration i LOS.

Allt kan ändra beroende på dagsformen på dem som behandlar ansökan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fått de beskedet av Thailands Ambassad i Finland?

Varken ambassaden i Stockholm eller konsulatet i Göteborg har något om ändrade visumregler från 9 september för turistvisa på sina hemsidor vad jag kan se.

Just den 9 september fick jag telefon från konsulatet i Göteborg med beskedet att de inte kunde bevilja Triple Entry. Bl.a. med hänvisning till att jag inte hade mer än in- och utresa bokat.

Så det blev bara Double Entry. Jag får ihop mina 180 dagar ändå men det blir lite mer jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är specialregler för Finland, så att finnarna får smaka på sin egen medicin. :) Finnarna gör det ju inte heller så lätt att komma in i landet eller vistas där. :D

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Vi borde lära från Finnarna Inga brända bilar där inte. Annars verkar detta något som man hittat på för att man bara vill ha Lyxturismn Risken är att det sprider sig Jag tycker att man ibland äe väl stöddiga. Men Eu kanske kan säga ifrån En höjd tull på ris kanske och Thailand har en stor produktion av fordon som troligtvis oxå exporteras

En liten avikelse kanske

Boffediablo.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...