Jump to content
IGNORERAD

Lägenhet i Bangkok.


Baloo

Recommended Posts

Tänkte höra om det är någon som vet vars man ska vända sig om man hade velat hyra en lägenhet i Bangkok 1-2 månader.

Har kollat en massa sidor på nätet men det kanske finns nån på maipenrai som har hyrt förr och har nå tips. Helst skulle jag vilja hyra en lägenhet med 2 sovrum och efter sukhumvit.

Men alla tips mottages.

Baloo..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad du har för budget, men detta har jag bott på och även bekanta till mig. Inte lyxigt, men bra standard och trådlöst internet i priset.

Det ligger ca 15-17 min promenad från Sukomhvit upp för Soi 22. Och du har ca 15 min promenad till Emporium/BTS, vill du bo ännu närmare BTS så kostar det mer.

Om du har en bekant i Bkk som kan avvara en förmiddag, be då personen att gå runt mellan Soi 22 --> Soi 16 (i kvarteren), där finns det massor!

Lycka till!

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

House By The Pond har jag bott på vid ett par tillfällen,totalt ungefär 1,5 år där och det är ett bra beläget och prisvärt boende. Se bara upp så att det inte pågår något stort bygge i närheten då det kan störa din sömn då ljudisoleringen från gatan inte är så bra.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där en bra sida är bathsold där privatpersoner hyr ut/säljer lägenheter

till rimlig kostnad en anna är Bangkok rent home !

Lycka till med letandet & vistelsen.

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tipsen, men det är verkligen en djungel där när det gäller lägenheter.

Verkar finnas hur många som helst, så det är nog bara att hyra nån och hoppas på det bästa. :great:

Baloo...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

absolut bästa du kan göra är att hyra en hotellrum några dagar å kolla när du kommer ner!!! Bangkok är en stad utan bostadsbrist (om du har pengar) å det finns hur mycket som helst! lyckas du tajma ett månadsskifte finns det säkerligen hur mycket som helst!

kolla tidningar etc. när du kommer ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tipsen, men det är verkligen en djungel där när det gäller lägenheter.

Verkar finnas hur många som helst, så det är nog bara att hyra nån och hoppas på det bästa. great.gif

Baloo...

Ska det jobbas på kontor på suk?

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det ska inte jobbas, bara njutas och sen är det skönt med nått eget och så blir det lite billigare när man stannar lite längre.

Fast då gäller det att hitta nått, som sagt så finns det en hel del. Var nu i september i 3 veckor och då såg jag att det fanns en hel del

condos/apartments att hyra efter sukhumvit soi 4, så man får kanske ta sig en titt där när man åker ner i igen.

Baloo...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...