Jump to content
IGNORERAD

Dessa femmor?


gubben4906

Recommended Posts

Jag är 60 år och har under en längre tid undrat över en sak.

Vad menas med alla dessa 5:or som en del personer skriver ut i en hel rad?

Ska det vara något roligt?

Ska det vara istället för uppskattning?

Kan några av ungdomarna berätta för en gammal gubbe vad som menas med alla dessa 55 efter varandra som dyker upp ibland i många trådar och varför just siffran 5?

:angry: grubblande gubben :angry:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    5

  • Keithan

    3

  • Farang

    2

  • Balut Power

    2

Mest aktiva i denna tråd

Nung, song, sam, si, HA, hoch... osv Gubben

Grubbla lite till nu så kommer du på det själv :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny ledtråd

ห้า

Nu är det så att min språkbegåvning är ungefär lika dålig på thai som på att kunna klura ut vad dessa 55:or står för? Jag fattar Nada. :crazy:

sedan är det så att jag också har dragit på mig en förkylning som gör att jag förbrukar 1 hushållsrulle om dan.

:angry: en gubbe som fattar NADA :crazy:

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det så att min språkbegåvning är ungefär lika dålig på thai som på att kunna klura ut vad dessa 55:or står för? Jag fattar Nada. :crazy:

sedan är det så att jag också har dragit på mig en förkylning som gör att jag förbrukar 1 hushållsrulle om dan.

:angry: en gubbe som fattar NADA :crazy:

55555 betyder INTE hushållsrulle. :mdr:

Försök igen ! :drinks:

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

55555 betyder INTE hushållsrulle. :mdr:

Försök igen ! :drinks:

Jag älskar folk som är :clapping: roliga :drinks: när man som jag mår pyton, eller ska man säga svin idag, vet ju inte vad jag har. Vet bara att ur näsan rinner något ut som kostar mig cirka 1 hushållsrulle per dag.

kramar på er alla önskar

:great: en gubbe som sitter och självömkar :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha = 5 pa thailandska, 55 = ha ha, 555 = ha ha ha

Ser du nagon rod trad?

Jamen, då är det väl bara att skriva, hahahahahahaha i stället :crazy::crazy::crazy:

:blink: gubben, konfunderad :(

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

XXX vad betyder det då? Hemligt kanske mellow.gif

Trestjärnigt, används bla som kvalitetsbenämning på cognacgreat.gif

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, nu betyder ju just 55 inte ha ha.

Femfemma, gammalt uttryck för idi*t, dåre, stolle, knäppskalle etc.

Person som enligt 1864 års strafflag bedömts vara psykiskt sjuk brottsling enligt 5 kap. 5 § strafflagen och blir således straffri.

Så di forumister som fått 55 i svar från thaidamerna borde nog fundera på om det är mycket mer lönt att fortsätta denna relation.

Relationsteoretikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Trestjärnigt, används bla som kvalitetsbenämning på cognacgreat.gif

Nja, står det XV, så är det väl årgången på cognac eller har jag missuppfattat det hela..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, nu betyder ju just 55 inte ha ha.

Femfemma, gammalt uttryck för idi*t, dåre, stolle, knäppskalle etc.

Person som enligt 1864 års strafflag bedömts vara psykiskt sjuk brottsling enligt 5 kap. 5 § strafflagen och blir således straffri.

Så di forumister som fått 55 i svar från thaidamerna borde nog fundera på om det är mycket mer lönt att fortsätta denna relation.

Relationsteoretikern Arne

Men den paragrafen avskaffades väl runt 1965 om jag minns rätt. Damer som är födda så pass långt tidigare än det årtalet så att dom minns uttrycket

femfemma som idi*t är nog inte så mycket att satsa på, det har du nog rätt i whistle.gif

Därmed inte sagt att det inte finns undantag.

Modernisten Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, står det XV, så är det väl årgången på cognac eller har jag missuppfattat det hela..

Rock on!

Åter igen ett missförstånd, dylika beteckning är "bäst före"-märkning, ju fortare desto bättre.

Skrumplevererade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

XXX vad betyder det då? Hemligt kanske :mellow:

Allt jag har haft med XXX på har varit hemligt :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Står det xv är det förmodlingen lagringstiden :whistle: Mvh Måne

Ja, det var väl det jag skrev eller?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...