Jump to content
IGNORERAD

Brev Sverige-Thailand


Herluf

Recommended Posts

Skickat och borde fått flera brev det senaste året. Kalle Anka som väntat. Kör DHL nu om det är viktigt. Dyrt men bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    5

  • Mankan

    3

  • Tommy

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2020-08-05 at 18:13, skrev janne_h:

Sen får du räkna med att det tar längre tid huruvida, nu i corona tider. Min frus svenska körkort måste förnyas. Så vi fick papper från ambassaden, som vi skickade från Bangkok den 22/7 Med EMS (rekomenderat brev)

Den kom fram till Trafikverket den 3e augusti. Det vill säga 12 dagar, mot normalt 3-4 dagar tidigare.

Det var ett glapp mellan outbound Thailand och inward sweden på 8 dagar. Så det går ganska segt med postgången mellan Thailand och Sverige, just nu. Möjligt att det går fortare åt andra hållet?

 

03/08/2563 07:55International (Sweden)Final delivery

03/08/2563 07:05International (Sweden)Unsuccessful (physical) delivery (Item held,addressee notified due to Addressee not available at time of delivery)

31/07/2563 19:34International (Sweden)In transit

31/07/2563 19:29International (Sweden)Arrival at inward office of exchange

23/07/2563 01:12SUVARNABHUMI MAIL CENTREDeparture From Outward OE

23/07/2563 00:46SUVARNABHUMI MAIL CENTREArrival at outward office of exchange

22/07/2563 21:23Bangkok EMS CentreIn transit

22/07/2563 20:04SAI MAIIn transit

22/07/2563 14:01SAI MAIPosting/Collection

Jag skickade in min förnyelse av körkort från obygden 3 Augusti och den 3 September skickades körkortet från Transportstyrelsen till UD för att sändas vidare med kurirpost till Ambassaden i Bangkok, så nästa vecka bör det väl komma.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag skickade in min förnyelse av körkort från obygden 3 Augusti och den 3 September skickades körkortet från Transportstyrelsen till UD för att sändas vidare med kurirpost till Ambassaden i Bangkok, så nästa vecka bör det väl komma.

Märkligt eftersom dom som bor permanent utanför EES inte ska kunna förnya sitt svenska kk.

 

"Regeländringarna innebär att du som är permanent bosatt i ett land utanför EES inte längre kan förnya ditt svenska körkort, istället gäller reglerna om körkort i det land du är permanent bosatt i."

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/indien/hjälp-till-svenskar-utomlands/förnyelse-av-körkort/

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag skickade in min förnyelse av körkort från obygden 3 Augusti och den 3 September skickades körkortet från Transportstyrelsen till UD för att sändas vidare med kurirpost till Ambassaden i Bangkok, så nästa vecka bör det väl komma.

Jag som trodde du bodde i Thailand på heltid🤪

 

image.thumb.png.361279fa2b5065334219266dc09ef2d1.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Fritz:

Märkligt eftersom dom som bor permanent utanför EES inte ska kunna förnya sitt svenska kk.

 

"Regeländringarna innebär att du som är permanent bosatt i ett land utanför EES inte längre kan förnya ditt svenska körkort, istället gäller reglerna om körkort i det land du är permanent bosatt i."

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/indien/hjälp-till-svenskar-utomlands/förnyelse-av-körkort/

Mycket är märkligt nu för tiden.

 

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag som trodde du bodde i Thailand på heltid🤪

 

image.thumb.png.361279fa2b5065334219266dc09ef2d1.png

Jag har lämnat de uppgifter som Transportstyrelsen vill ha av mig, de har fått tre adresser, en i Sverige, två i Thailand, e-mail och två telefonnummer och sedan har de väl gjort en utredning och jag är folkbokförd i Sverge men är på en längre resa i Thailand

Sedan handlar väl inte tråden om mitt boende utan om hur postgången fungerar mellan Sverige och Thailand.

IMG_3460.thumb.JPG.03e082f5c5d6b69c62f9edef79f2164c.JPG

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev biran:

Fick nya MasterCharge kort skickade till mej. 6 dagar med rekat brev.

Jaha ny laddare hör jag,. Trådlös, eller? 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev HighWai:

Jaha ny laddare hör jag,. Trådlös, eller? 😀

Perfekt om man ska ladda in mer pengar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev HighWai:

Jaha ny laddare hör jag,. Trådlös, eller? 😀

Man behöver imte ha kapital på kortet, bara att handla på. Kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...