Jump to content
IGNORERAD

Onödiga köp


andrejsdenruskige

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Mankan:

Kalibreringen görs ju innan lervarans i alla fall var det så när jag sist köpte för något år sedan. Hur kunde han då se skillnad? 

 

Har förstått att det mycket är en smaksak vad som är bäst och man kan ju också undra varför den inte kommer färdigkalibrerad från fabrik. Jag valde det inte när jag senast köpte TV och då definitivt inget att klaga på när det gäller min bild. Kan visserligen vara så att man inte märker att en bild är "dålig" förrän man ser något bättre. Vad jag förstår går det att hitta inställningar på nätet för den modell man har så jag kanske ska prova om jag orkar någon dag.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.hifiklubben.se/inspiration/tv/sa-far-du-den-perfekta-tv-bilden/&ved=2ahUKEwiEyoOT54PrAhUr6nMBHXtKB5kQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3ozo97WVvF9Vroj1dYmf0H&cshid=1596621786510

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    10

  • Enis

    2

  • Fantomen

    2

  • LTD

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 minuter sedan, skrev Mankan:

Kalibreringen görs ju innan lervarans i alla fall var det så när jag sist köpte för något år sedan. Hur kunde han då se skillnad? 

 

Har förstått att det mycket är en smaksak vad som är bäst och man kan ju också undra varför den inte kommer färdigkalibrerad från fabrik. Jag valde det inte när jag senast köpte TV och då definitivt inget att klaga på när det gäller min bild. Kan visserligen vara så att man inte märker att en bild är "dålig" förrän man ser något bättre. Vad jag förstår går det att hitta inställningar på nätet för den modell man har så jag kanske ska prova om jag orkar någon dag.

Mediamarkt har båda valen kalibrera i butik eller hemma.

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt det där att man kan köpa en Tv med dålig bild när de gör reklam om att den har en bättre bild. Eller man får välja, vill du ha den med bra eller dålig bild. Nästa gång ska jag fråga om de har någon modell med bara bra program!!
 

Blir märkbart bättre bild så fort man tar bort energispar som alla nyare apparater har. Det mesta ligger där men vill du ha den sista procenten så sök på nätet efter kalibrering av din modell. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...