Jump to content
IGNORERAD

11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag.


thaikonsult

Recommended Posts

11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag.

Thailands turismmyndighet och Thailändska luftfartsmyndigheten har utfärdat ”Meddelande om villkor för flygplan som är tillåtet att ange Thailand version 3.

UPPDATERING: CAAT har listat 11 grupper av thailändska och icke-thailändska medborgare (utlänningar) som får ta sig in i Thailand. Grupperna består av följande ...

(1) Thailändska medborgare.

(2) Personer med undantag eller personer som betraktas, tillåtas eller inbjudas av premiärministern eller chefen för ansvariga personer ansvariga för att lösa nödsituationer.

(3) Personer på diplomatiska eller konsulära uppdrag eller under internationella organisationer eller företrädare för utländska regeringar som utför sina uppgifter i kungariket, inklusive deras make, föräldrar eller barn.

(4) Transportörer av nödvändiga varor som omedelbart återlämnas efter färdigställelse (last).

(5) Besättningsmedlemmar som är skyldiga att resa till kungariket på ett uppdrag och har ett angivet datum och tid för återkomst.

(6) Icke-thailändska medborgare som är make, föräldrar eller barn till en thailändsk medborgare.

(7) Icke-thailändska medborgare som har ett giltigt intyg om permanent uppehållstillstånd i kungariket eller tillstånd att få bosätta sig i kungariket, inklusive deras make eller barn.

(8) Icke-thailändska medborgare som har ett arbetstillstånd eller har fått tillstånd från myndigheter att arbeta i kungariket, inklusive deras make eller barn; eller utländska arbetare eller de som har fått tillstånd.

(9) Icke-thailändska medborgare som är studenter vid utbildningsinstitutioner godkända av thailändska myndigheter, inklusive elevernas föräldrar eller vårdnadshavare, med undantag för studenter vid icke-formella utbildningsinstitutioner enligt lagen om privata skolor.

(10) Icke-thailändska medborgare som är i behov av medicinsk behandling i Thailand och deras deltagare (medicinsk behandling för Covid-19 ingår inte).

(11) Icke-thailändska medborgare som får ta sig in i kungariket under en särskild överenskommelse med ett främmande land eller har fått tillstånd av statsministern - som alla måste hålla sig till kungarikets förebyggande och kontroll av smittsamma sjukdomar.

CAAT har tidigare meddelat att innehavare av Thailand Elite Card också kan återvända till Thailand.

Kontakta den Thailändska Ambassaden före du planerar att resa till Thailand.

Mvh Roffe

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-04 at 11:29, skrev thaikonsult:

(6) Icke-thailändska medborgare som är make, föräldrar eller barn till en thailändsk medborgare.

Jag och min thailändska fru gifte oss i Sverige 2013. Kan jag resa med till Thailand när äktenskapet inte är registrerat i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev tornar:

Jag och min thailändska fru gifte oss i Sverige 2013. Kan jag resa med till Thailand när äktenskapet inte är registrerat i Thailand?

Vet inte säkert. Men eftersom det är ambassaden som utfärdar fit to fly. Borde det räcka att visa för dom ett svenskt familjebevis. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Vet inte säkert. Men eftersom det är ambassaden som utfärdar fit to fly. Borde det räcka att visa för dom ett svenskt familjebevis. 

Fit for fly via läkare.

Ambassaden utfärdar CoE, certificate of entry.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag skulle iofs kunna åka om jag nu har lust att sitta i karantän i 14 dagar...problemet är reseförsäkringen efter som UD avråder från resor utanför Europa fram tills den 15 November (och kan ändras när vi väl är i November) och försäkringsbolagen generellt vägrar att teckna en försäkring om UD avråder från resa. Och det är tydligen så att man vid ankomst till Thailand förutom olika friskhetsintyg måste kunna visa upp en reseförsäkring som ska täcka upp till 100 000$ i sjukdomskostnader,så det blir moment 22 av det hela.  //Robbi

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Robbi:

Jag skulle iofs kunna åka om jag nu har lust att sitta i karantän i 14 dagar...problemet är reseförsäkringen efter som UD avråder från resor utanför Europa fram tills den 15 November (och kan ändras när vi väl är i November) och försäkringsbolagen generellt vägrar att teckna en försäkring om UD avråder från resa. Och det är tydligen så att man vid ankomst till Thailand förutom olika friskhetsintyg måste kunna visa upp en reseförsäkring som ska täcka upp till 100 000$ i sjukdomskostnader,så det blir moment 22 av det hela.  //Robbi

Fast nog finns det försäkringar som går att teckna och som gäller trots avrådan.

 

https://www.gouda-rf.se/nytt

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Robbi:

Jag skulle iofs kunna åka om jag nu har lust att sitta i karantän i 14 dagar...problemet är reseförsäkringen efter som UD avråder från resor utanför Europa fram tills den 15 November (och kan ändras när vi väl är i November) och försäkringsbolagen generellt vägrar att teckna en försäkring om UD avråder från resa. Och det är tydligen så att man vid ankomst till Thailand förutom olika friskhetsintyg måste kunna visa upp en reseförsäkring som ska täcka upp till 100 000$ i sjukdomskostnader,så det blir moment 22 av det hela.  //Robbi

Luma lär gälla enl vad jag sett på FB.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är syftet att bara kunna resa till Thailand, 100000 usd för covid finns många olika.

Luma, Regency etc.

info@regencyforexpats.com Svarar snabbt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis med Thai tjej som nu är i Sverige och försöker ta sig hem. Hon fick brev från ambassaden, som skall lämnas till Migrationsverket, i brevet har hon har tilldelats plats 444 i kön för hemresa och beräknas kunna lämna sverige om 8-9 månader.

Lär dröja innan vi falanger kan komma in i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Niro:

Har en kompis med Thai tjej som nu är i Sverige och försöker ta sig hem. Hon fick brev från ambassaden, som skall lämnas till Migrationsverket, i brevet har hon har tilldelats plats 444 i kön för hemresa och beräknas kunna lämna sverige om 8-9 månader.

Lär dröja innan vi falanger kan komma in i Thailand.

Ja det lär ju inte gå fortare för att antalet smittade nu ökar världen över trots att det inte finns någon andra våg. 

I Thailand finns ju i stort sett noll immunitet mot corona så vad skulle hända om dom öppnar lite för tidigt? 

Ekonomin må vara rent för jävligt dålig men att öppna upp för att rädda ekonomin och få en gigantisk corona våg och tappa hela det anseende man nu skaffat sig lär inte hända. 

Regimen ser nog dessutom gärna att undantagstillståndet bibehålls pga andra orsaker än corona.

Nope sätter mina 10 cent på att Thailand förblir stängt minst 6 mån till. 

Endast ett effektivt vaccin eller medicin kan ändra på det. Corona är långt ifrån över. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-06 at 07:23, skrev Niro:

Har en kompis med Thai tjej som nu är i Sverige och försöker ta sig hem. Hon fick brev från ambassaden, som skall lämnas till Migrationsverket, i brevet har hon har tilldelats plats 444 i kön för hemresa och beräknas kunna lämna sverige om 8-9 månader.

Lär dröja innan vi falanger kan komma in i Thailand.

 

Det låter jättekonstigt. Men är det vad som sagts till dig kan jag inte ifrågasätta det. 

 

Har ju rapporterats om andra som får resa inom några veckor. Vad jag förstått är det inte flygen som är begränsningen nu utan den alternativa karantänen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

 

Det låter jättekonstigt. Men är det vad som sagts till dig kan jag inte ifrågasätta det. 

 

Har ju rapporterats om andra som får resa inom några veckor. Vad jag förstått är det inte flygen som är begränsningen nu utan den alternativa karantänen. 

Har tillkommit mycket rum så inga större problem nu....var problem för 2-4 veckor sedan.

Många tycks få ett hiskligt preliminärt besked från ambassaderna, men sen löser det sig rätt fort trots allt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...