thaikonsult Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 På Migrationsverkets hemsida kan man läsa att pappersansökningar handläggs snabbare än elektroniska ansökningar när man ansöker om uppehållstillstånd. På min fråga till Migrationsverket varför det inte är samma längd på handläggningstiderna svarar Migrationsverket så här: "Hej, Tack för ditt mejl. Tiden till beslut som finns på hemsidan är baserad på tidigare liknande ärenden. Det brukar inte skilja så mycket i handläggningstider om ärenden är kompletta när de skickas in. En orsak om att i detta fall kan vara så att det har lämnats in fler pappersansökningar än internet som det fattats beslut i, när det togs statistik. Med vänlig hälsning Ann-kristine Lind --------------------------------- Migrationsverket" Min kommentar: En myndighet ska enligt 1 kap. 9 § regeringsformen i sin verksamhet beakta allas likhet inför lagen (likhetsprincipen) samt iaktta saklighet och opartiskhet (objektivitetsprincipen). Av bestämmelsen följer att lika fall ska behandlas lika och att en myndighets prioriteringar mellan ärenden i samma ärendeslag måste kunna motiveras med objektivt godtagbara skäl. Mvh Roffe http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.