Jump to content
IGNORERAD

Tigertemplet

gubben4906

Recommended Posts

Jag tittar på TV2 just nu och de sänder ett reportage som heter Tigertemplet. Är det någon som vet var det ligger i Thailand? I TV-bilagan står följande:

I Thailand finns ett Buddhisttempel som blivit berömt för sina husdjur - 16 Tigrar som varje dag tas ut på promenad. De lyder Munkarnas minsta vink och har blivit en stor turistattraktion.

Är det någon som vet var i Thailand det ligger?

Är det någon som varit där och kan berätta lite om templet?

Är det någon som har bilder i sådana fall och skulle vilja vara vänlig att visa dessa?

Jag hittade det på Google

http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/asien/Thailand/article348306.ab

Templet heter Luangta Maha Bua

<_< gubben <_<

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Ett mkt kontroversiellt stalle.

Testa med att googla "tiger temple och abuse" och kika pa vad du far upp - klart deprimerande lasning. Du kan aven se videos pa hur manga slag med pakarna som kravs for att tigrarna skall "lyda munkarnas minsta vink" pa vissa av traffarna.

Folk som funderar pa att stodja ett sant stalle for att stilla sin egen nyfikenhet borde tanka om bade en och tva ganger forst.

Dela på andra sajter

strax utanför bkk där fins även bron över floden kwai frugans vänina kommer där ifrån funderar du på å åka dit så pma mig så kan vi höra om hotell mm.ha det

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Kan klart rekomendera ett besök på detta ställe! Tar ett par timmar i bil från BKK.

Såg inga tendenser på tigrar som blev dåligt behandlade eller som var misskötta på något vis!

Mycket farang volontärer som var där o tog hand om djuren när jag var där.

Dela på andra sajter

Ett reportage från Tigertemplet visas i SVT WORLD idag kl 14:35 Thailänsk tid

14.35

Tigertemplet

Naturdokumentär från 2007. I Thailand finns ett buddhisttempel som blivit berömt för sina husdjur - 16 tigrar som varje dag tas ut på promenad. De lyder munkarnas minsta vink och har blivit en stor turistattraktion.

BREDBILD

Dela på andra sajter

http://svtplay.se/v/1723753/dokumentar/tigertemplet

Jag har besökt detta ställe, och jag kan säga att jag inte heller upplevde att tigrarna var misskötta.

Skulle dom mot all förmodan vara misskötta samt slagna, så skulle dom inte kunna strosa runt som dom gör... en tam tiger finns inte, alla vilda djur är vilda oavsett hur man behandla dom. Du kan aldrig lita på ett vilt djur oavsett hur tam den än verkar.

Jag tycker man helt klart ska besöka stället.

Dela på andra sajter

Hej jag har vart dar och kollat och jag tror att det behovs nog att tigrarna har

en viss respect for sina skotare dessutom om vi inte aker dit lar det inte gynna

djuren.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...