Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisa godkänt


GurraB

Recommended Posts

Japp idag var tjejen på ambassaden och fick sitt 90 dagars visa.

Första gången hon är utanför Thailands gräns och första gången hon ska flyga.

Nu är vi båda jätteglada smile.gif På Måndag kommer hon till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra!

Lycka till med Sverigebesöket :drinks:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis

Men jag har en fråga. Hur gjorde du för att få tiracen ensam på planet. Min verkar livrädd för att flyga. Jag kanske har fel om det men tips är alltid välkomna. Allternativet är att man måste åka ner. Vill helst slippa det

Link to comment
Dela på andra sajter

Oktober , November, December ... mörkt & kallt ... Får väl hoppas att det inte blir hennes sista resa jap.gif

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis

Men jag har en fråga. Hur gjorde du för att få tiracen ensam på planet. Min verkar livrädd för att flyga. Jag kanske har fel om det men tips är alltid välkomna. Allternativet är att man måste åka ner. Vill helst slippa det

Hehe det var samma här i början, men efter lite övertalning så gick det.

Jag sa att jag jobba och hur mycket biljetten kostar osv osv. Det är garanterat några thaitjejer på planet hon kan fråga också :)

AnOnYm:

hehehe ja hon ska åka hem den 9e Januari (om vi nu inte förlänger 3 mån) så det blir både Jul & Nyår i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, att flyga själv till Sverige kanske känns lite nervöst, speciellt om det är första gången man flyger eller om man inte kan engelska.

Å andra sidan, kan man bara skaka av sig den thailändska oviljan att be om hjälp av okända personer så finns det säkert många vänliga personer på flygplatsen som kan peka åt vilket håll gaten ligger åt om man bara visar sitt boarding card. Teckenspråk lär fungera, bara man har modet att försöka.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det är osäkert och olustigt att flyga själv till ett land man aldrig besök och till en man man egetligen kanske inte känner. MEN om man verkligen vill så klart som korvspad att man heller väljer att flyga själv än att stanna kvar :)

Funkade bra för mig. Sen att det ändå inte funkade är en annan fråga :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert inga problem om hon inte uppträder som min frus vännina första gången

hon flög till Köpenhamn.

Personalen annoserade landning på Kastrups flygplats varvid väninnan

reser sig upp och skriker,no no i go Denmark i go Denmark.

Stig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp idag var tjejen på ambassaden och fick sitt 90 dagars visa.

Första gången hon är utanför Thailands gräns och första gången hon ska flyga.

Nu är vi båda jätteglada smile.gif På Måndag kommer hon till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis GurraB

Min lilla kom bort i Köpenhamn,när hon skulle bytta plan.Men efter ett par timmar extra på Landvetter, så dök hon upp...

Krap Krun Krap Buddha!!!

m.v.h//Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

När min fru (dåvarande flickvän) kom till Sverige på 3-månaders visa 2007, så åkte hon med Thai. Från Phuket till Bangkok till Stockholm.

Då hon åkte ensam och aldrig flugit utomlands innan, (bara inrikes) så sa hon vid incheckningen i Phuket att hon åkte ensam för första gången utomlands.

Jag hade sagt till henne att, du pratar ju Thai, det är ju bara att fråga om det är något du undrar över, eller behöver hjälp med något.

Minuten senare kom en flygplatspolis, och tog med henne till ett kontor och kollade Visastämpel, frågade om hon hade telefonnr till mig, min adress och namn.

Varför hon fick åka ensam, och vad hon skulle göra om jag inte dök upp på Arlanda! Hon hade svar på alla frågor, så då kom en anställd på Thaiair och visade henne till rätt gate.

Då hon skulle gå ombord på planet kom samma Thaianställd och visade henne till sin plats :-) utan att hon frågat om detta.

När hon gick av planet i Bangkok kom en annan från Thaiair med en elbil, och körde henne till en lounge, där hon fick mat och dryck och tidningar (2 timmars väntan).

Fanns några till där som inte rest ensamma utomlands innan, alla thai.

Sen när det var dags att gå på planet, kom de med en elbil och körde henne till gaten, hjälpte henne in i planet och visade henne sin sittplats.

Vid ankomst Arlanda kommer en svensk tjej som talar Thai, hjälper henne att hämta sina väskor (28 kilo övervikt!) följer sen henne till ankomsthallen.

Först när tjejen ser att vi kramas går hon därifrån, med ett litet leende på läpparna.

All denna extra service, kostnad för oss 0 kronor! Sedan dess har vi alltid åkt med Thaiair.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter hon på planet och är i luften, hon fixa incheckningen och hitta gaten hur galant som helst :)

Får försöka sova nån timme nu innan jag ska möta upp henne i Köpenhamn om en ca 8 timmar :)

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...