Jump to content
IGNORERAD

Färja kapsejsat


Esspe

Recommended Posts

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • frogfish

    5

  • Esspe

    3

  • Koh Changer

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var bara en tidsfråga när det gäller Raja Ferry. Gamla skorvar som skulle skrotats för många år sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Muimatt:

Det var bara en tidsfråga när det gäller Raja Ferry. Gamla skorvar som skulle skrotats för många år sedan. 

Brukar åka med dom. Är Seatran bättre?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev LTD:

Felet var väl att dom struntat i väderleksrapporten, var ju känt att stormen skulle komma. 

Felet är att de tillåts köra med vrak, var ingen storm att tala om!

Har åkt någon gån till KoChang i blåsigt väder, jag har absolut inte känt mig trygg, är nog en yrkesskada att se och känna saker ni inte ser o känner!

Alla färjor till tex KoChang hade inte fått flytta sig en meter i Europa, rena vrak pga dåligt underhåll och säkerhetskultur, till Samui det samma!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Felet är att de tillåts köra med vrak, var ingen storm att tala om!

Har åkt någon gån till KoChang i blåsigt väder, jag har absolut inte känt mig trygg, är nog en yrkesskada att se och känna saker ni inte ser o känner!

Alla färjor till tex KoChang hade inte fått flytta sig en meter i Europa, rena vrak pga dåligt underhåll och säkerhetskultur, till Samui det samma!

Där kan jag hålla med till 100%,Koh Chang färjorna är flytande likkistor. Förra high season kom en nyare färja som känns lite mer modern, resten är hoplappat skrot. Det gör inte saken bättre att man tillåter så groteska överlass ibland med lastbilar mm. Det är uteslutet att åka nånstans om det blåser upp, då stannar man på ön till vädret lugnat sig. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Där kan jag hålla med till 100%,Koh Chang färjorna är flytande likkistor. Förra high season kom en nyare färja som känns lite mer modern, resten är hoplappat skrot. Det gör inte saken bättre att man tillåter så groteska överlass ibland med lastbilar mm. Det är uteslutet att åka nånstans om det blåser upp, då stannar man på ön till vädret lugnat sig. 

Du som troligen hänger på KoChang med tanke på nicket, brukar du besöka Fishermans Hut?

Otroligt trevlig miljö på den restaurangen, absolut ett av de finaste ställen jag besökt, utmärkt mat också, mycket trevlig kille från Umeå som har det, hoppas han överlever denna krasch i turismen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke är en överlevare, samt att han hade kunder ändå, då hans fiskeresor håller en hög kvalitet till skillnad från en del andra arrangörer på ön. O eftersom han har inga höga omkostnader då han äger stället så tror jag det kommer att gå bra. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Koh Changer:

då hans fiskeresor håller en hög kvalitet

Instämmer, åkt med han perfekt utflykt, lite dyrare men mycket bättre.

Jäkligt skönt att ha en båt för sig själv, helt underbart ställe han har där.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Jocke är en överlevare, samt att han hade kunder ändå, då hans fiskeresor håller en hög kvalitet till skillnad från en del andra arrangörer på ön. O eftersom han har inga höga omkostnader då han äger stället så tror jag det kommer att gå bra. 

Pingar även in @Soengsang.

Hur tar man sig dit? Är det utmed östkusten hela vägen ner till södra delarna, eller finns det en smygväg via Bang Bao? Har alltid varit intresserad av de delarna av ön, men det är ju lite svårtillgängligt. Vi har varit många gånger på södra delarna, men på andra sidan åt Bang Bao till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Pingar även in @Soengsang.

Hur tar man sig dit? Är det utmed östkusten hela vägen ner till södra delarna, eller finns det en smygväg via Bang Bao? Har alltid varit intresserad av de delarna av ön, men det är ju lite svårtillgängligt. Vi har varit många gånger på södra delarna, men på andra sidan åt Bang Bao till. 

Sväng vänster vid färjan, kör "så långt det går" du ser skyltarna.

Jäkligt fint där, en riktig dröm.

https://www.facebook.com/Fishermens-Hut-939615866132468/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARBK-oVRANVqwtZaEbGhs9ctM3SW0mPuSG5cpFh8MRIcnCHXMdAi840-CTVvwst9367FNFmKCbp5ogXu

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sväng vänster vid färjan, kör "så långt det går" du ser skyltarna.

Jäkligt fint där, en riktig dröm.

https://www.facebook.com/Fishermens-Hut-939615866132468/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARBK-oVRANVqwtZaEbGhs9ctM3SW0mPuSG5cpFh8MRIcnCHXMdAi840-CTVvwst9367FNFmKCbp5ogXu

 

Men står man ut nån längre tid? Det är ju inte så enkelt att dra till andra sidan när man får tråkigt, om det inte finns nån smitväg rätt över ön.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev frogfish:

Men står man ut nån längre tid? Det är ju inte så enkelt att dra till andra sidan när man får tråkigt, om det inte finns nån smitväg rätt över ön.

Nja, beror väl på, har bara vart där på dagsutflykter, har man inte för stora krav på nöjesliv, och är bilburen finns säkert trevliga boenden där.

Har ju talats om att de ska bygga väg över bergen så man kan köra runt ön, är ju en bit dit från andra sidan annars.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev frogfish:

Men står man ut nån längre tid? Det är ju inte så enkelt att dra till andra sidan när man får tråkigt, om det inte finns nån smitväg rätt över ön.

Nej det finns inte, såvida du inte är beredd på en ordentlig dagsmarsch i djungeln, med ormar o annat till sällskap. Det är rätt vanligt att folk går vilse o behöver räddas, så är inte att rekommendera. Vägbygget har det snackats om i länge, och varje år kommer det nån nyhet om att nu, nu ska det byggas. En gång var Prayuth där och flög runt ön med militär helikopter, och sa att nu börjar bygget av vägen snart. Det är åtminstone 5 år sen. Så nåt väg kommer inte, det bor inflytelserik folk i Salakpeth som motsatt sig det. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Hittade lite på thaivisa föga förvånande så har det varit problem tidigare 

Https://forum.thaivisa.com/topic/971640-raja-ferry-plays-down-safety-fears-after-video-of-car-deck-flooding%C2%A0and-ship-listing-on-way-to-samui/page/2/

Hemskt när sån här skit händer.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tragiskt för offren, spela roll vems fel det är. Det är hemsk för de som förlorar en anhörig...

 

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Så tragiskt för offren, spela roll vems fel det är. Det är hemsk för de som förlorar en anhörig...

 

Såklart det är tragiskt. Men också bra information om vilka bolag man ska undvika eller vara försiktig med.

Det ena utesluter inte det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Såklart det är tragiskt. Men också bra information om vilka bolag man ska undvika eller vara försiktig med.

Det ena utesluter inte det andra.

Såklart, men i tråden nämns inte offren, utan det gnälls bara över Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tekkor:

Såklart, men i tråden nämns inte offren, utan det gnälls bara över Thailand.

Det är möjligt. Men det är väl inte ditt jobb att bestämma vad andra ska skriva?

 

Och om du månar så mkt om offren kan väl du skriva nåt om dem (bara ett förslag). Eller kom över det.....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frogfish:

Det är möjligt. Men det är väl inte ditt jobb att bestämma vad andra ska skriva?

Jo är ju wanabetrådpolisens stora kall här på mpr, förutom att spamma då..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-02 at 15:38, skrev Esspe:

Ser betydligt mindre ut än dom bilfärjor jag åkt med. Nu förstår jag bättre att den kunde kapsejsa.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1961411/ferry-capsize-1-dead-2-more-rescued-4-still-missing

42x9m, lastar 112 ton byggd i Japan på 80 talet, troligen för dålig för att köra med där mer.

3st lastbilar, och någon pickup plus övrigt, kan väl ha överstigit 112t.

Men bör ändå klara sig i 2-3m sjö, men troligen mycket strukturella skador, hål mellan ballstankar etc. och fria väskeytor pga diverse läckage som kraftigt försämrar stabiliteten.

 

Bild från länken nedan, rätt intressant sida, en del om Thailand där, verkar som den drivs av en ryss bosatt i Thailand.

http://www.maritimebulletin.net/2020/08/02/ferry-sank-off-samui-island-7-missing-Thailand/

RAJA4sank.jpg.49643ebfb8021c2717f811e580f57ae3.jpg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev frogfish:

Det är möjligt. Men det är väl inte ditt jobb att bestämma vad andra ska skriva?

 

Och om du månar så mkt om offren kan väl du skriva nåt om dem (bara ett förslag). Eller kom över det.....

Men det är väl inte ditt jobb att bestämma vad Tekkor ska skriva.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...