Jump to content
IGNORERAD

Internet för er som stannar lite längre i Thailand


Surin P3

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Burken

    6

  • lompok

    3

  • Tallviking

    2

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

När jag var i Thailand i Juli så använde jag min mobil Nokia N95 som modem,samt köpte ett vanligt simkort Dtac,det fungerade bra i utanför Khonkaen samt i Pattaya tror det kostar ca Bath 50/timma så det är OPk för att använda några veckor på semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När jag var i Thailand i Juli så använde jag min mobil Nokia N95 som modem,samt köpte ett vanligt simkort Dtac,det fungerade bra i utanför Khonkaen samt i Pattaya tror det kostar ca Bath 50/timma så det är OPk för att använda några veckor på semester.

Är det bara att koppla ihop modemet/mobilen och sen klicka på e-ikon på datorn eller måste man aktivera något eller ett nummer :frown:

Är ingen data guru blir till att sitta hele semestern och pilla med datorn :gasp:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade ner Nokia PC Suite från Nokias hemsida,sedan var det bara att koppla ihop telefonen och datorn,där man gick in på skrivbordet och klickade

sedan kom det upp en lista med alla telefon operatörer,och då klickade jag bara för Dtac sedan så tog det ca 10 sekunder varje gångs så var man uppkopplad

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag laddade ner Nokia PC Suite från Nokias hemsida,sedan var det bara att koppla ihop telefonen och datorn,där man gick in på skrivbordet och klickade

sedan kom det upp en lista med alla telefon operatörer,och då klickade jag bara för Dtac sedan så tog det ca 10 sekunder varje gångs så var man uppkopplad

:wai::wai::wai:

Tack nu tror jag mitt bekymmer är löst

än en gång tack så mycket :wai:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

I Cha Am & Hua Hin är det rätt många som tröttnat på TOT´s varierande hastighet...

Många byter nu till Maxnet och de flesta verkar vara nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I Cha Am & Hua Hin är det rätt många som tröttnat på TOT´s varierande hastighet...

Många byter nu till Maxnet och de flesta verkar vara nöjda.

Har Maxnet parabol lika som TOT??

viken hastighet ?

letar efter alternativ till TOT av samma anledning

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Vet ej om detta blir läst Tråden startede ju 2008 Men ett svar har kommit idag 

Hur funkar Vebbradion S här Sitter på Marin Place i pattis nu och lyssnar på P1 Morgon nu då sporten äntilgen är slut. Funkat det så där men under Os var det skit Svt play går oxå men risigt Har hotellets uppkoppling ,som nu är på 54,0 Mb/sek ( Nu dog den ) Melodikrysset går mycket bra på repristid 07.00 Thaitid men nu på dagen är det segt Tillbaka nu Att läsa tidning och MPR går utmärkt och även nedladdnin av Melodifestvals låtarna Dr´s ( Danmark)  fungerar mycket bättre (De är väl inte så sporttokiga) och även Norge är mycket bättre Sändningarna från OS var mycket bättre än SRT Ej så många avbrott och Norrmänen är ju mycket s-intreserade

Jag hoppas förståss på bredband men vad menas med det 512 eller 100000?

Boffe :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
pattayanordic

uppdatering på tråden...

TOT har stora problem med internet för tillfället pga så många som ansluter men kapacitet räcker inte till.

True är ett bättre alternativ, men dock kan det vara trögare på kvällstid, vilket säkert beror på att alla thai-jare kommer hem eller går till internet kafeerna o kollar in senaste om röd-skjortornas marsch i BKK.

True 4mb räcker för att kolla slingbox från norden.

3G håller på att byggas ut, finns redan i dom större städerna runt om i Thailand (CAT)

Fiber går även att få i Thailand nuförrtiden, men det kostar grannens slott o hans hund.

@ offe - 54mb/s är nog bara din uppkoppling mot trådlösa routern, den riktiga hastigheten ut mot stora WWW är nog inte detsamma.

Pattaya Nordic Bar, Soi Buakhao, Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...