Jump to content
IGNORERAD

Polkagris på IKEA i Bangkok !


svampen

Recommended Posts

Keithan,

bor du i närheten av Pattaya/Jomtien? Gör du det så får du bjuda mig på hemlagad Thaimat om du är nere i Maj nästa år.

:rolleyes: gubben :rolleyes:

Sorry, Gubben. Jag bor i Hua Hin. :(

/Keithan :)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    33

  • Keithan

    16

  • Sam sip sam

    8

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nix jag skojar inte.

Jag har inga problem med att montera så enkla prylar som IKEA-möbler, tycker det är kul, lite som att bygga LEGO :preved:

Men möblerna är kanske inte den största orsaken till att jag saknar IKEA i LOS, lyft blicken och tänk mat, svensk mat, köttbullar med gräddsås å lingon.

Svensk ÖL, i Singapore och Barcelona kan man kliva in på IKEA å köpa tex Mariestads, billigare än på "Systemet".

Sill, Älgkorv, prästost, Ahlgrens bilar, Marabou... Ja listan kan göras lång, IKEA är troligen den största Svenska livsmedels-försäljaren.

Och sen vill jag ha en bokhyllan "Billy".

MVH Tommy

Ibland förstår jag inte riktigt hur en svensk tänker. Om man åker till Thailand några veckor eller kanske några månader...

Varför inte gilla läget och testa nya maträtter andra möbler m.m. Sill kan ni för f-n äta när som helst i Sverige!

Testa istället färsk seafood köpt direkt från fiskehamnen av lokala fiskare. Njut av smakerna av färska örter från lokala jordbrukare.

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland förstår jag inte riktigt hur en svensk tänker. Om man åker till Thailand några veckor eller kanske några månader...

Varför inte gilla läget och testa nya maträtter andra möbler m.m. Sill kan ni för f-n äta när som helst i Sverige!

Testa istället färsk seafood köpt direkt från fiskehamnen av lokala fiskare. Njut av smakerna av färska örter från lokala jordbrukare.

Kan väl inte annat än hålla med dig, om det gäller semesterresor, varför inte testa vad landet har att erbjuda i kulinarisk väg. :rolleyes:

MEN, du verkar glömma faktumet att vi är många som faktiskt är bosatta i LOS, plus en hel del långliggare - kan i alla fall vi få äta den mat vi för stunden är sugna på helt utan gnäll...? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver inte vara longstay för det sexyman, själv "kan jag döda" för en korv med mos och västkustsallad efter ett par veckor med thaimat

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man käkat thaimat i 20 års tid både "hemma & hemma" kan det vara rätt härligt att

kombinera käket lite.Samma som med bruttorna för 15 år sen mån:blond tis:brunnet ons:katoy hahaha osv.

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Keithan!

Självklart får du det, men som jag skrev är det många som blir experter direkt och blir thai, jänkare mm på en gång.

För att inte tala om hur många springer omkring med buddha i en kedja, jag har fått många genom åren från släkten men för den skulle behöver jag inte hänga på mig 4-6 st runt halsen.

Jag är född kristen fast jag inte tror på det men för den skull springer jag inte omkring med ett kors runt halsen, samma gäller bara för att jag har fått buddha amuletter från släkten så hänger inte på mig dom.

Och går man omkring så ser man inte många thai som har en binge buddha på sig (dom flesta har en), men därimot så ser man ett antal faranger som har en binge runt halsen.

Dock har jag en luang por koon amulett som jag tycker om som jag även har på mig när vi åker till hembyn i Kaset wisai, men bara för att vissa min respekt för den jag fick den av.

Den är värdefull men inte men inga fantasipriser utan omkring 5000 baht, och jag fick den av hövdingen och han är risbonde så för han är den mycket värdefull.

Jag brukar ha den på mig när jag anländer för att sedan ta av mig den, samma gäller det för han då har han ett Torshammare i silver (kopia från ett orginall köpt på Örebro museum)

Mvh

Nerike

Jag har en budda som skyddar mej om nån skjuter mot mej. Det sade han som gav den i alla fall. Brukar ta på den när jag tar en barrunda ifall att nån skulle tröttna... Tycker det är lite roligt. Det är bara nickel. har inte guldkomplex som många andra faranger...

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en budda som skyddar mej om nån skjuter mot mej. Det sade han som gav den i alla fall. Brukar ta på den när jag tar en barrunda ifall att nån skulle tröttna... Tycker det är lite roligt. Det är bara nickel. har inte guldkomplex som många andra faranger...

Måste vara tungt & varmt en skottsäkerväst i nickel! :suicide:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej all Thailands älskare. Jag och min tjej köpte ett radhus in DonMuang för inte så länge sedan. Har verkligen saknat IKEA. Tänkte bygga en köksinredning själv men det verkar hopplöst att hitta något i moduler som man passa ihop. Sängar finns dessutom bara jättestora och stenhårda. Ser verkligen fram emot att kunna gå till IKEA. Ska köpa en begagnad Toyota Hilux snart så det blir perfekt att åka tid att shoppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl inte annat än hålla med dig, om det gäller semesterresor, varför inte testa vad landet har att erbjuda i kulinarisk väg. :rolleyes:

MEN, du verkar glömma faktumet att vi är många som faktiskt är bosatta i LOS, plus en hel del långliggare - kan i alla fall vi få äta den mat vi för stunden är sugna på helt utan gnäll...? :whistle:

Exakt, Tillbringar jag 6-7 månader i nordöstra Thailand så kan det vara mycket gott med en sillbit

eller någon annan farangmat emellanåt, ibland kan det faktiskt vara bättre med god mat än att få en riktig sädesavgång.

Har alltid med mig 2 kilo inläggningssill plus tillbehör för inläggning av sill till djungeln

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland förstår jag inte riktigt hur en svensk tänker. Om man åker till Thailand några veckor eller kanske några månader...

Varför inte gilla läget och testa nya maträtter andra möbler m.m. Sill kan ni för f-n äta när som helst i Sverige!

Testa istället färsk seafood köpt direkt från fiskehamnen av lokala fiskare. Njut av smakerna av färska örter från lokala jordbrukare.

Ibland förstår inte jag hur folk tänker, när de lipar om vad andra äter...

De senaste 4 åren har jag varit i Sverige ca 4 veckor, e det ok att längta efter svensk mat ibland då?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej all Thailands älskare. Jag och min tjej köpte ett radhus in DonMuang för inte så länge sedan. Har verkligen saknat IKEA. Tänkte bygga en köksinredning själv men det verkar hopplöst att hitta något i moduler som man passa ihop. Sängar finns dessutom bara jättestora och stenhårda. Ser verkligen fram emot att kunna gå till IKEA. Ska köpa en begagnad Toyota Hilux snart så det blir perfekt att åka tid att shoppa.

Hej Magnus, antar att du menar den gamla flygplatsen i Bkk? Isåfall är vi nästan grannar, jag bor ca 10 minuter från Don Muang.

Letar du kök i Bkk skall du kolla på "Boontavorn" eller hur det nu stavas, en kedja som säljer Badrum och köksinredning, de har en del riktigt fina grejor!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej all Thailands älskare. Jag och min tjej köpte ett radhus in DonMuang för inte så länge sedan. Har verkligen saknat IKEA. Tänkte bygga en köksinredning själv men det verkar hopplöst att hitta något i moduler som man passa ihop. Sängar finns dessutom bara jättestora och stenhårda. Ser verkligen fram emot att kunna gå till IKEA. Ska köpa en begagnad Toyota Hilux snart så det blir perfekt att åka tid att shoppa.

Köpte detta kök på Indexlivingmall i Bangkok

post-3132-125572495963_thumb.jpg

post-3132-125572495963_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland förstår jag inte riktigt hur en svensk tänker. Om man åker till Thailand några veckor eller kanske några månader...

Varför inte gilla läget och testa nya maträtter andra möbler m.m. Sill kan ni för f-n äta när som helst i Sverige!

Testa istället färsk seafood köpt direkt från fiskehamnen av lokala fiskare. Njut av smakerna av färska örter från lokala jordbrukare.

Grattis, du vann priset för dummaste inlägget denna helg redan på Fredagen! :clapping:

Att du inte förstår hur en Svensk tänker säger mer om dig än alla dom du inte förstår...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan 5300

Vad kostade detta kök?

Hälsningar

Kenneth

som ska köpa kök snart så jag kan laga SVENSK mat på riktigtwhistle.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan 5300

Vad kostade detta kök?

Hälsningar

Kenneth

som ska köpa kök snart så jag kan laga SVENSK mat på riktigtwhistle.gif

Hej kenneth, Jag betalade cirka 65.000 Bath för 4 år sedan och då var priset på spis/ugn 35.000 baht.

Sen är det 2 mindre skåp till som tillhör fast ej är med på bilden och kyl/frys ingår inte heller i det priset, det kostade 16.000 baht

MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan, tack för svaret, ca 20-25 tusen svenska så kan man ha ett hyffsat kök då

Ska åka runt å titta på Homepro, Index med flera i november

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalade cirka 65.000 Bath för 4 år sedan och då var priset på spis/ugn 35.000 baht.

Köpte värsta spisen som fanns ur ett hål i väggen för ungefär lika lång tid tillbaka, Allt i rostfritt, dock utan ugn men hade 2 gasplattor. Pröjsade 2000 baht...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte värsta spisen som fanns ur ett hål i väggen för ungefär lika lång tid tillbaka, Allt i rostfritt, dock utan ugn men hade 2 gasplattor. Pröjsade 2000 baht...

Min spis har 3 gasplattor 1 elplatta och ugn

post-3132-12557328799_thumb.jpg

post-3132-12557328799_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min spis har 3 gasplattor 1 elplatta och ugn

Där ser man vad 33,000 extra baht kan ge :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man vad 33,000 extra baht kan ge :)

Det blir ju dyrt i längden om jag ska åka 200 mil varje gång jag blir sugen på en gratäng,janssons frästelse eller

nybakat bröd. Då är det ju bra att ha en bra spis med ugn :)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir mycket grillat och utomhusmiddagar.

Jag kan äta grillat när som helst i Sverige också ;)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min spis har 3 gasplattor 1 elplatta och ugn

Grattis god investering 1 platta till för 31000 bath GASA PÅ ! :clapping:

MVH Svampen.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis god investering 1 platta till för 31000 bath GASA PÅ ! :clapping:

MVH Svampen.

Ja du verkar vara ett mattematiskt geni he he :preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ibland förstår jag inte riktigt hur en svensk tänker. Om man åker till Thailand några veckor eller kanske några månader...

Varför inte gilla läget och testa nya maträtter andra möbler m.m. Sill kan ni för f-n äta när som helst i Sverige!

Testa istället färsk seafood köpt direkt från fiskehamnen av lokala fiskare. Njut av smakerna av färska örter från lokala jordbrukare.

Måste alla gilla Thai mat?

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...