Jump to content
IGNORERAD

Cheap food pattaya


svampen

Recommended Posts

Jag tycker kärleken verkar vara ensidig eller hur vet du att changflaskan älskar dig?

Tala är silver,Tiga är guld,changflaskan tiger alltså måste den älska han. :drinks:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    19

  • måne

    11

  • L64

    6

  • Fritz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Aha, det är så det ligger till. Nu förstår jag varför så många tycker om Chang. Man tycker helt enkelt inte om någon respons när man dricker.

Link to comment
Dela på andra sajter

MONDAY-PASTA(4 Toppings)

TUESDAY-CHICKEN(bbq,wings,nuggets,kebabs,filets)

WEDNESDAY-BURGERS&HOTDOGS(fries)

THURSDAY-3 TYPE'S OF LASAGNA(beef-chicken-cheese)

FRIDAY-BBQ KEBABS(beef,chicken,pork,seafood)

SATURDAY-PIZZA(sausage,chicken,margaritha,bolognese,hawaii)

SUNDAY-ROAST DINNER(beef,chicken,mash,veggies,yorkshire pudding)

Hej Buzzen, gick du på diet eller varför beställde du in en sallad med räkor? Skälen att gå in på detta ställe syns ju här ovan... crazy.gif

Var du där nyss eller?

Var bara sugen på en god sallad. Äter du inte sallad? smile.gif

Minns inte om det var i våras eller förra hösten jag var där. Det var iaf innan de började med dagsmenyerna.

Vill minnas att de hade buffebruncher eller liknande då.

Vet hursomhelst att de aldrig hade mycket folk och såg att de sen bytte till ny meny (nuvarande dagsmenyer) .

Gissar att de var tvugna att försöka något nytt.

De kanske är bättre nu, och jag hade kanske otur sista gången jag var där. (kommer faktiskt ihåg att jag var där en gång innan med)

Men någonting bär emot när man erbjuder buffe för 99 baht. Det kan liksom inte vara kvalitet. smile.gif

Beefeaters brunchbuffe på helgerna (12-16) för 250 baht däremot (texmex, BBQ ribs och en rad smarriga grytor) är riktigt bra och prisvärd!

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag läst att är man i Thailand så ska man äta thaimat och nu skulle det vara billigt också.

Blir man hungrig på väg hem på natten så finns det färdiglagade rätter direkt från grytorna på

marknaden vid Pattaya Klang som du kan få i en liten vit lyxförpackning i form av frigolit.

Skulle man sen vilja ha sig en billig lunch tar man sig bort till markanden vid Wat Chai

South Pattaya Road där maten säljs på samma sätt. Man kan komma undan med 30-40 baht inkl risjap.gif

Nästa alternativ blir väl att laga maten själv men svårt att få det så mycket billigare

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Min Favorit är damen som står med sin vagn mellan Hard rock hotellet å Tropicana Hotel vid infarten till den övergivna villan?

vid bechroad.65bath för skivad kare grönsaker +en påse klibbris sen gå ner på stranden å beställa en kall chang sen vända solstolen å titta på bru folket :drinks::crazy:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

För bara 99bath kan du äta gott vid LK Hotell på soi diana mellan 2road & soi buak.

Dom serverar pizza,hamburgare,lasagne osv har dagens rätt 7 dgr i veckan.

Även ölen billig singha 65bath.

Äta gott tillåt mig småle jävla junkfood :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bara sugen på en god sallad. Äter du inte sallad? smile.gif

Minns inte om det var i våras eller förra hösten jag var där. Det var iaf innan de började med dagsmenyerna.

Vill minnas att de hade buffebruncher eller liknande då.

Vet hursomhelst att de aldrig hade mycket folk och såg att de sen bytte till ny meny (nuvarande dagsmenyer) .

Gissar att de var tvugna att försöka något nytt.

De kanske är bättre nu, och jag hade kanske otur sista gången jag var där. (kommer faktiskt ihåg att jag var där en gång innan med)

Men någonting bär emot när man erbjuder buffe för 99 baht. Det kan liksom inte vara kvalitet. smile.gif

Beefeaters brunchbuffe på helgerna (12-16) för 250 baht däremot (texmex, BBQ ribs och en rad smarriga grytor) är riktigt bra och prisvärd!

Jo jag äter allt sallad ibland men framförallt här hemma på jobbet där man kan blanda ihop sig en go och onyttig sådan ;)

Det nuvarande med 99 baht är väl bara ca 2 månader gammalt och jag tror att det är samma gubbe som körde platinum moppar för 19900 baht på third road(stängt...) och även slice'n pizza.

Får se hur länge det bär sig, förhoppningsvis tills man kommer ner nästa gång för jag missade o testa stället häromveckan pga diverse orsaker :crazy:

Beefeaters brunch gillar jag, men brukar vara rätt enkelspårig med valet av käk där som synes nedan :whistle:

post-3290-125517959667_thumb.jpg

post-3290-125517959667_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, tycker det verkar vara ganska dyra ställen som rekommenderas i tråden.

Varför inte lurpassa utanför McDonalds på beachroad och när någon gäst reser sig för att lämna så rusar man fram och tar resterna.

Är man sugen på dessert så är det bara att köra samma taktik på Swansons.

Det gäller dock att vara snabb så någon fiskmås inte hinner före.

Långliggaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter det mesta, provade att äta myrägg men det smakade nästan ingenting

post-3132-12551816421_thumb.jpg

post-3132-12551816421_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bara sugen på en god sallad. Äter du inte sallad? smile.gif

Minns inte om det var i våras eller förra hösten jag var där. Det var iaf innan de började med dagsmenyerna.

Vill minnas att de hade buffebruncher eller liknande då.

Vet hursomhelst att de aldrig hade mycket folk och såg att de sen bytte till ny meny (nuvarande dagsmenyer) .

Gissar att de var tvugna att försöka något nytt.

De kanske är bättre nu, och jag hade kanske otur sista gången jag var där. (kommer faktiskt ihåg att jag var där en gång innan med)

Men någonting bär emot när man erbjuder buffe för 99 baht. Det kan liksom inte vara kvalitet. smile.gif

Beefeaters brunchbuffe på helgerna (12-16) för 250 baht däremot (texmex, BBQ ribs och en rad smarriga grytor) är riktigt bra och prisvärd!

v

Noterar att vi återigen är "oöverens" som vi som härstammar från den norra delen av landet brukar uttrycka oss. Rekommenderar återigen men en sista gång Big Horn som ligger en liten bit ovanför Beefeeters men på andra sida gatan. Deras dagens för 144 battar slår allt annat. Billigt, kanongott och bra service.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

v

Noterar att vi återigen är "oöverens" som vi som härstammar från den norra delen av landet brukar uttrycka oss. Rekommenderar återigen men en sista gång Big Horn som ligger en liten bit ovanför Beefeeters men på andra sida gatan. Deras dagens för 144 battar slår allt annat. Billigt, kanongott och bra service.

Mvh Fritz...

Big horn brukar ha gott kött men tillbehören nej tack

om det inte har blivit bättre senaste tiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss food&drink som ligger utmed Second road, finns två stycken vad jag vet, ett som ligger vid Soi Diana mittemot Mike shopping mall och ett som ligger längst ner på second road, innan rondellen mot Naklua.

Billig och god mat, deras räksoppa är underbar.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mja, tycker det verkar vara ganska dyra ställen som rekommenderas i tråden.

Varför inte lurpassa utanför McDonalds på beachroad och när någon gäst reser sig för att lämna så rusar man fram och tar resterna.

Är man sugen på dessert så är det bara att köra samma taktik på Swansons.

Det gäller dock att vara snabb så någon fiskmås inte hinner före.

Långliggaren Arne

Underbart Arne tack för dagens garv :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

v

Noterar att vi återigen är "oöverens" som vi som härstammar från den norra delen av landet brukar uttrycka oss. Rekommenderar återigen men en sista gång Big Horn som ligger en liten bit ovanför Beefeeters men på andra sida gatan. Deras dagens för 144 battar slår allt annat. Billigt, kanongott och bra service.

Mvh Fritz...

Ok då, ska prova dagens på Big Horn när jag kommer ner till Pattis igen.

( En bit ovanför men på andra sidan gatan? Där ligger ju heartbeat! :) )

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla er som åker runt halva jorden för att sedan försöka hitta den billigaste av alla billiga restauranger.

Peta er i näsan och låt sedan detta väl smaka, billigare än så blir det inte!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla er som åker runt halva jorden för att sedan försöka hitta den billigaste av alla billiga restauranger.

Peta er i näsan och låt sedan detta väl smaka, billigare än så blir det inte!

... och vill ni ha dubbel portion så kan ni få köpa min för en billig peng.

Link to comment
Dela på andra sajter

lågprisfruckost i form av Kau pad gai med grönsaker,och en flaska vatten kostar 70 Tbh om du går från Beachrod tar av vid Starbruks och 100 meter in på soi:en. familjen som driver stället har en utvecklingsstörd dotter som brukar sitta på ett bilflak precis utanför.

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

Maten i vagnen utanför Family Mart, hörnan vid Soi Yamoto (13/1 tror jag det är) och Second Road. Bästa Khao Man Gai:en och Kha Kha Moo (fläsklägg) i stan tycker jag. Alltid fräscht och billigt. Ingen pilser försäljming tyvärr men de är bara att att med.

// Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör det lixom. Fast helst dricker jag varken Singha eller Chang och ingen annan thaiöl heller för den delen. Men nu är ju inte utbudet av öl det bästa så om det finns så föredrar jag Kloster. Jag känner mig ganska ensam om det. Att så många hyllar Chang är för mig en stor gåta. Inte för att jag anser det vara fel men jag förstår det helt enkelt inte.

Tycker Kloster smakar sumpvatten. Hade hört mycket gott om Kloster men blev rejält besviken. Öl-vänn som man är.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

När man kommer från Soi Diana och ut på Soi Buakaow går man över vägen,går åt höger ok fortsätter kanske 50m.Där utanför ett internetcafé som heter Aloha eller nått liknande står en thaidam med sin matvagn och hon har några plastpallar att sitta på. Detta är ju ingen lyxrestaurang och öl finns tyvärr inte. Men hon lagar riktigt god mat och det är värt o testa. :great:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Gatumat god vid 2 road snett emot Twin Palms vid 7 eleven.

Damen där lagar lagom stark och dod smak för min smak & mage.

:great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

När man kommer från Soi Diana och ut på Soi Buakaow går man över vägen,går åt höger ok fortsätter kanske 50m.Där utanför ett internetcafé som heter Aloha eller nått liknande står en thaidam med sin matvagn och hon har några plastpallar att sitta på. Detta är ju ingen lyxrestaurang och öl finns tyvärr inte. Men hon lagar riktigt god mat och det är värt o testa. great.gif

Men hallå..Herr X anser att "Kloster" är det enda ölet som är värt namnet. Nu kommer herr Y och rekommenderar ett ställe där det inte serveras nån pilsner över huvud taget. Kan vi lägga ner denna meningslösa tråd ?

drinks.gif Mvh Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...