Jump to content
IGNORERAD

Jag älskar Thailand därför att...


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    6

  • Kim

    3

  • Avregistrerad clion

    3

  • clas391

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest gosatta

Maten ligger självklart högt på listan, mat från hela världen till bra priser och ofta med bra kvalitet (västerländsk mat bort räknad men det är knappast ett problem)

öl på 7-eleven är också trevligt, något sverige borde ta efter :)

men dragplåster #1 är Bangkok, utan den staden hade mina resmönster sett otroligt annorlunda ut och Thailand hade stört dykt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser underbart gott ut. Om 13 dagar så skall jag också frossa och njuta i fulla drag 1 månad framåt/Mevsan

Link to comment
Dela på andra sajter

Min vattenbuffalo bor där.

Särbo ;) ?

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Min vattenbuffalo bor där.

Har du bara en?

Själv har jag snart ett helt fotbollslag..

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

. det skiljer sig så mycket från Sverige på en mängd, för Sverige negativa, områden.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är så mycket som gör att man älskar det..

Underbara Thailand!

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

För att min kvinna bor här och att hon liksom jag inte gillar kyla, kärleken ger en annan sorts värme, men kanske mest för att det går att le mot en människa (OK då, kvinna) utan att bli kallad gubbsjuk eller snuskhummer.

Baa (som gillar så mycket att det inte finns plats på papperet)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som all annan kärlek så bleknar den med åren och ersätts av ett allmännt gillande och bekvämlighet. Jag har ett jobb jag trivs med där Thailand är en bra utgångspunkt och min fru skulle med storsta säkerhet inte trivas något vidare i Sverige, atminstonde inte om vistelsen blir flera år.

Det jag gillar allra mest är att slippa frysa och klafsa runt i slask, något jag utvecklade en stark aversion mot redan i tidiga tonåren. Jag gillar också att kunna gå ut och äta utan att oroa mig over notan. Jag gillar även all annan service man kan unna sig i Thailand utan att det kostar särskilt mycket. Slutligen gillar jag att thailändare på ytan är trevligare än svenskar och har ett betydligt mer avslappnat forhållande till livet.

Hmm, många av ovanstående fordelar kommer sig av och/eller är forklaringar till att Thailand är fattigare än Sverige. Det känns ju inget bra..får återkomma med en analys av det när jag har tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag gillar Thailand för människorna där, inte minst tjejerna.

Jag gillar Thailand för att dom lever på ett sätt som tilltalar mig och får mig att trivas bättre där än på någon annan

plats som jag har besökt.

Jag gillar dom starka familjeband som finns och att alla generationer umgås på ett mer naturligt sätt.

Jag gillar att dom har tid för varandra och att stress och dess följder är ett helt okänt begrepp på landet.

Jag gillar att man lever på vad naturen ger genom jakt och fiske, och att man är nästan självförsörjande på egenodlad mat.

Jag gillar att man är så arbetsamma och jobbar så hårt, men att dom samtidigt försöker ha roligt hela tiden.

Jag gillar att dom är så vänliga och ärliga, och att dom låter oss utlänningar komma in i by gemenskapen.

Jag gillar att dom uppfostrar sina barn på ett sätt som vi gjorde förr i tiden, innan det blev samhällets ansvar.

Jag gillar deras syn på äldre och hur dom tas om hand på gammla dar, där har vi mycket att lära.

Jag gillar deras lättsamma inställning och att det skrattas mycket.

Jag gillar att det alltid är lätt att hitta en anledning att ha en fest och fira något.

Jag gillar Thailand för att det finns stora delar av landet som är helt opåverkade av turister.

Jag gillar Thailand för klimatet.

O.s.v

O.s.v

Jag kunde nog skriva länge till, men detta får räcka.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker om Thailand för deras mat å kultur samt värmen samt för att min flickvän är därifrån med. ;)))

så det finns mycket jag tycker om med Thailand.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Thailand för där kan man koppla av och att min dam skämmer bort mig och pysslar om mig på ett sätt vi aldrig hinner med i Sverige pga jobb och skola. wink.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför jag gillar Thailand? Den listan skulle bli lång, men så såg jag att både atom och IL redan hade rabblat upp det mest väsentliga, så det finns inte mycket mer att tillägga, skulle då kanske vara, att även detta paradis har en orm, nämligen den enorma korruption som finns i alla samhällsskikt och som jag tyvärr har tvingats lära mej att leva med.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vaknar i byn av ljudet från alla tuppar :crazy: , jag farcineras av alla grannar,vänner,kusiner som finns i och runt huset på dagen :preved:

På kvällen sitter jag ute med något drickbart i handen :drinks: , och lyssnar på alla syrsor,grodor,ödlor och hundar.

Aldrig fryser jag :na: , och somnar gör jag i harmoni med alla hundar :yes: .

Vill jag ha party och beacher mer än jag kan hantera, är det bara 600/spänn och några timmar bort. :dance1:

Därför älskar jag Thailand.

WOFFE,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vaknar i byn av ljudet från alla tuppar crazy.gif , jag farcineras av alla grannar,vänner,kusiner som finns i och runt huset på dagen preved.gif

På kvällen sitter jag ute med något drickbart i handen drinks.gif , och lyssnar på alla syrsor,grodor,ödlor och hundar.

Aldrig fryser jag na.gif , och somnar gör jag i harmoni med alla hundar yes.gif .

Vill jag ha party och beacher mer än jag kan hantera, är det bara 600/spänn och några timmar bort. dance1.gif

Därför älskar jag Thailand.

WOFFE,

voff på dej...vet dock ej om det där med hundarna e riktigt lagligt unsure.gif bättre vara på den säkra sidan o gå till en GOGO. drinks.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena allesammans..

Håller med IsanLover till 100% om vad han skriver.Har själv en underbar kvinna från Kumphawapi i Issan...och familjesammanhållningen går inte att jämföra med Svedala...Älskar att vara tillsammans med hennes familj när vi är där..allt är så avslappnat, även om de jobbar hårt för att de ska klara av dagen eller månadens utgifter...

Älskar detta underbara land..

Ha de bra alla

Thai412

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt av de flesta finns inget att tillföra Jo respekten för äldre

Boffe

är du gammal elle???

det enda "den" respekten visat mej e att de tvingar sina döttrar jobba ihop stålarna till familjen...oftast äldsta dottern...blink.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd 09 October 2009 - 19:32

boffe1609, på 09 October 2009 - 19:05 , sade:

Som sagt av de flesta finns inget att tillföra Jo respekten för äldre

Boffe

är du gammal elle???

det enda "den" respekten visat mej e att de tvingar sina döttrar jobba ihop stålarna till familjen...oftast äldsta dottern...

Kan tänka mig att han har blivit uppfostrat på äldre vis där man uppskattar äldre

Link to comment
Dela på andra sajter

är du gammal elle???

det enda "den" respekten visat mej e att de tvingar sina döttrar jobba ihop stålarna till familjen...oftast äldsta dottern...blink.gif

Vad har du fått detta från?

(Om det är du som är på din avatar så är du ju inte precis nån ungdom själv)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett ämne som med jämna mellanrum dyker upp på olika thailandsforum

Svaren är i stort sett samma dvs,det leende folket,kvinnorna,värmen mm

Vad jag förvånas över är alla dessa patetiska svar från många

Kom ner på jorden istället Sverige är minst lika bra och har minst lika snygga kvinnor

Efter 20 år med och i Thailand finns inget paradis utan samma gamla vardag som i Sverige

Idag på Lunchen ser jag en svensk man(tönt/nörd)överviktig med en liten docka som vi i Sverige skulle beräkna vara 13 år men som i verkligheten är kanske 23 hand i hand,herregud vilket par och han var i paradiset så länge det varar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...