Jump to content
IGNORERAD

När reste ni till LOS för första gången?

Kilo

Recommended Posts

Som sagt när reste ni första gången och hur kom det sig att ni valde att åka dit?

Glömde ju skriva när jag åkte första gången. Januari 2004 åkte jag vart väl mer eller mindre övertalad till att följa med några kompisar som skulle åka och det tackar jag dom för!  :thumbsup:

Dela på andra sajter

• Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• crazyswede

13

• broder tuk tuk

8

• mr-noodles

5

• LelleGotland

4

Mest aktiva i denna tråd

Guest Gurkan21

Typ 1986,då lilla syrran luffade runt i Asien, Australien och Nya Zeeland och hon ringde hem

och berättade att hon hittat paradiset på jorden (koh samui,vilket jag också tyckte då,men

hon nämnde även Phuket,och redan på den tiden tyckte jag det var som lilla mallis :sneaky:

med andra ord,för mycket  :crazy:

:D

Dela på andra sajter

Hej.  1986, därför att jag och min dåvarandr fick råd. Var i BKK och Hua-Hin, ett år senare åkt vi till Phuket som på den tiden var ett riktigt paradis, vi åkte runt lite och hittade en massa stränder där man fick vara ganska ostörd. Tog en tur runt ön i fjol med min nya sedan 2004 TGF, hittade inte en enda av de underbara ställen jag fann 87 som inte var exploaterad. Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Hejsan,  13 december 1988 bar det iväg första gången till Thailand, Australien och Fillipinerna,

varför?  En kompis hade varit i Thailand 1979 och 1985 och berättat hur kul det var,  sen satt

jag och en annan kompis en lördagskväll innan vi skulle ut på krogen och pratade om att åka till Thailand,

på måndagen gick vi och bokade biljett och sen har det blivit många gånger och fru och hus

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Ja Kilo så här var det!

Jag Träffa Min Drömtjej :thumbsup: & Bröllops Date va klart   :crazy:

Hon vänstra med nån :thumbsup: Jag tog inte illa upp vi blev tillsammans igen :D

Hon vänstra igen inga problem :morgon:

Jag sa till henne jag går en sväng ok! :crazy:

Det var då  jag mötte min kompis, han Sa Faen ja är less

Vi drar NU! :sneaky:Sa jag :thumbsup:

Menar du Thai

Jag sa U Bet!

Denna Dag jag alldrig kommer att glömma :thumbsup:

Det var då jag börja Leva :crazy:

Detta är hämtat ur mr-Nodless memmo

Det du inte gör Nu kommer du att ångra Det du gjorde Går att F-Låta :police:

Dela på andra sajter

Guest paw-76

Sex år sen jag åkte första gången . Och livet har förändrats en hel del . Har haft det förbannat kul. Och fått en

supertjej .  :happy2:

Dela på andra sajter

Jag åkte med 2 kompisar 1993 sedan har det blivit 19 resor till efter det  :laugh: nu har jag både tgf och barn.  ;D

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Första gången 1994 då det blev 10 dagar i Bangkok och 4 i Hua Hin.

På den tiden utgick man från Kao San Road området med diverse utflykter till bla tempel och andra kulturella sevärdheter.

Besökte faktiskt tom nationalbiblioteket och nationalgalleriet

vilket jag inte direkt fann imponerande.

Minns att Kings Cup i fotboll inföll lagom det året,

så det blev några matcher på National Stadium med.

Däremot blev det inga besök i några barer överhuvudtaget.

Kao San Load håller jag mig miltals iväg ifrån numera.

Bara tanken på att tillbringa en natt bland dessa högljudda videobarer och tvingas stå ut med backpackerparens menande blickar om man råkar synas ihop med en thaitjej,

är väldigt avlägsen idag.

Pattaya kom jag först till ett par år senare och sen dess har jag varit detta glädjehål trogen.

Har tom vänner, thailändska vanligt arbetande kvinnor som jag ibland hälsar på,

Så att jag enbart sett inne i barstolskokosnöten,

som Kim inbillat sig, är en grov misstolkning.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Tror att det var 1987. Hade klamydia som souvenir när kom tillbaks :16:

Kunde varit värre kunde ju kommit hem utan någon souvenir  :crazy:

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är det det eländet som skär som knivar när man pissar?

Har själv haft något liknande vid ett antal tillfällen,

men minns inte om det var herpes eller Klamydia.

En gång skavde gummit så jäkligt på ollonet så att Peter Niklas överdel blev som en ballong,

så det blev att direktstappla iväg till Memorial Hospital.

Som tur va bodde jag bara några få steg därifrån,

men minns att det var något knivigt.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

skåneljungen

Första gången var 1998 och jag tog en biljett till Bangkok 2 nätter där var bokat. Åkte helt själv och visste nästan inget om Thailand. Hade hört talas om Co samui. Andra dagen där gick jag in på en resebyrå.

Frågade där vart tycker ni att jag ska resa.

Dom föreslog Phuket o Patong beach. Sagt o gjort så bokade jag biljetten dit. Var där i ca 3.5 vecka den gången och trivdes alldeles utmärkt. Har sedan blivit 5 resor till sedan dess till detta land. Varit runt på lite olika ställen ( co samui, Songcla, Hat yaj, Phi phi, Pattis, Bangkok, phuket).

Men får nog säga att favvo stället är Phuket, dels för dom fina stränderna och det lagom utelivet.

Tgf har det oxå blivit men henne hittade jag här hemma. Efter att ha haft en phillipine gf i 3 år innan.

7 resan är bokad och avgår 15 sept (utan tgf, hon åker hem 18/8 och lagom tillbaka hit till jag åker)

Ljungen

Dela på andra sajter

första resan 1991. Bangkok-phuket-phi phi. sen dröjde det till 2000

innan jag reste tillbaks. var ett par månader varje vinter mellan 2000-2004.

2004 flyttade jag ner och har sedan dess vart 9 månader i Thailand och 3 i svea om året.

Dela på andra sajter

första gången början av dec 93 brorsan o jag bokade biljett till australien ett halvår med start i oktober o Thailand en vecka på returen men det vart inte som vi tänkt oss :) åkte östkusten från sydney till cairns där tröttnade man efter en smärre incident där man vart halvt ihjälslagen så vi vände tillbaks till sydney den trippen tog två månader. så vi bokade om till Thailand och stannade 4 månader på phuket trodde man kommit till paradiset då. men det har ju blivit så djävla exploaterat där nu så så det är ju inte lika roligt som förr.

Dela på andra sajter

april/maj 1997

För att för första gången träffa min flickvänns släkt

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

phitsanulok

ca 2 v efter tsunamin, var ganska gott omplats på flyget mellan singapore och phuket, träffade sedemera min fru genom min arbetskamrats fru som är moster till min fru.

har varit där några ggr sen dess, men är ännu inte mätt på los...

Dela på andra sajter

Guest Tommy

Första gången ;D , det var tider det!

Ett par kompisar och jag åkte på 2veckors charter i Oktober 2000, vi var 2 förstagångs besökare och en som vart där ett par gånger tidigare.

Första kvällen skulle vi bara ta det lungt och hålla ihop...

Inte så lätt på Bangla Road :D , efter 2 timmar var vi spridda över Patong med omnejd, en kille kom inte hem förrän 3 på eftermiddagen nästa dag, han hade vaknat i ett rum med 10 thailändskor, varav en blev hans fästmö de kommande 2 åren :thumbsup:

Dela på andra sajter

1998 till phuket/Phi Phi 2 veckor åkte med mitt ex svenska.

Gillade inte phuket då och har aldrig åkt tillbaka till phuket efter det.

Håller mig nu i Sakaeo, Korat, Kohchang, koh samet och så klart Pattaya.

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Dela på andra sajter

Satt o drack bärs med arbetspolarna 91 och en ny kille snackade om att dra till Asien.

Drack mer öl och vi 2 bestämde att dra...

Det blev en helt fantastisk resa...fyy faaan va kul vi hade i 3 mån.

T/R Bankok sedan får vi se vad som händer tänkte vi..

BBK-KohSamui-Krabi-Phranang-PhiPhi-KohLanta-Singapore-Manila-Boracay-Hongkong-Bankok-KohSamui.det hände hehehehehe

Glömmer aldrig denna första resa till Asien... ;D ;D ;D ;D ;D

Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja..

Besökte Thailand första gången feb 1991 som slutkläm på en jordenrunt-resa ensam, kom landvägen från Malaysia och hann se Phuket, BKK, Cheing Mai + trekking och Koh Samet innan det blev hemresa.

mvh LP    

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...