Jump to content
IGNORERAD

vistelse adress


johans47

Recommended Posts

Var kan jag lamna mina adressuppgifter da jag bor i Chaiyaphum och inte har sa stor lust att kora till Bkk.

Johans

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan jag lamna mina adressuppgifter da jag bor i Chaiyaphum och inte har sa stor lust att kora till Bkk.

Johans

Vilka skall ha dina uppgifter?

Är det din adress i Thai ??

Förklara så kanske du får fler svar

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan jag lamna mina adressuppgifter da jag bor i Chaiyaphum och inte har sa stor lust att kora till Bkk.

Johans

Ett förtydligande kanske vore påplats.

När jag fick mitt 1-års visa medföljde det i passet att jag skall lämna mina address uppgifter var 3 månad. Att jag kan göra det på Immigration i Bkk det förstår jag.

Frågan är om jag kan lämna adressen på någon immigration närmare Chaiyaphum, typ Korat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi behöver mera info...

Vad för visum t.ex? Ett års multi enrty O-A? Long stay visum? Visar du pengar på banken i Thailand?

Mera info...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 Månaders uppvisningen skall normalt göras på det immigationskontor som ligger närmast ditt hem, men det går bra på vilket som helst, även om du kanske får en fråga om varför du inte visar upp dig hemmavid.

Finnd det inget immigation i ärheten av det hem går det att i stället visa upp sig hos polisen. Troligtvis dock endast på huvudpolisstationen på orten.

Ett tredja alternativ är att skicka in "3 månaders pappret" (inte passet) till Immigation i Bangkok tillsammans med ett frankerat returkuvert.

Glöm inte bort att visa upp dig. Böterna för missad "uppvisning",om så bara en enda dag, höjdes nyligen från 2000 Bath till "minst 5000 Bath" som tjänstemannen uttryckte när jag som vanligt kom många dagar för sent. ( Ett bidrag till "kaffekassan" brukar dock lösa det mest)

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...