Jump to content

Fördelar med att ha en Autistisk dotter!

Tommy

Recommended Posts

emso99
9 minutes ago, Boa52 said:

Känner du så flytta till ett säkrare område, men det gör du inte utan bara gnäller

Gnäller jag? ta dig en tur ute på stan på kvällen så kanske du inser vad som pågår. 

• Ge karma 3
  • Fint 2
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Boa52

8

• Soengsang

7

• Tommy

7

• emso99

6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det är rätt tufft att vara förälder till en Autistisk dotter, jag och min kära hustru pratade om det idag, men... Vår lilla 13-åring är väldigt söt, klok som få, har ett fantastiskt minne, men pr

Jag har en Autistisk Son . Han har inget prat o bara vännerna han har i skolan. Han är alltid med oss och trivs med det. Tror det är svårt o svara vad som är rätt o fel för alla barn med diagnose

Inte lätt att "ha" ett annorlunda barn, sliter mycket på föräldrarna. Jag har som ni vet en dotter som har Down Syndrom en helt härlig tjej, 38 år. Mycke problem när föddes sen som dom har k

Posted Images

Boa52
6 minuter sedan, skrev emso99:

Gnäller jag? ta dig en tur ute på stan på kvällen så kanske du inser vad som pågår. 

Beror på var du bor som jag skrev, min dotter kan gå fritt i Umeå, ingen gör nåt dumt.Man väljer

att bo där inte det är skit. Vill man inte det så ska man inte gnällal. Och  av vilken anledning ska jag gå på stan på kvällen ???

Edited by Boa52
GreenValley
13 minuter sedan, skrev Boa52:

Känner du så flytta till ett säkrare område, men det gör du inte utan bara gnäller

Hur säkert är Umeå?

Hagamannen Niklas är väl på fri fot igen?

• Ge karma 3
  • Fint 1
emso99
Just now, Boa52 said:

Beror på var du bor som jag skrev, min dotter kan gå fritt i Umeå, ingen gör nåt dumt.Man väljer

att bo där inte det är skit. Vill man inte det så ska man inte gnällal

Det är inte alla som kan välja det.

Det som var ett tryggt och säkert område igår är inte det idag. Jag bor själv i Göteborg, och aldrig att jag skulle låta mina barn vara ute sent på kvällen, typ Nordstan m.m.

• Ge karma 3
Boa52
2 minuter sedan, skrev GreenValley:

Hur säkert är Umeå?

Hagamannen Niklas är väl på fri fot igen?

Bor inte i Umeå nu, Vist det finns alltid idi*ter men han jobba alltid på natten då ska folk sova

• Snurrigt 4
  • Haha 1
emso99
1 minute ago, Boa52 said:

Bor inte i Umeå nu, Vist det finns alltid idi*ter men han jobba alltid på natten då ska folk sova

Exakt, det finns idi*ter, där är problemet.

• Haha 2
Boa52
2 minuter sedan, skrev emso99:

Det är inte alla som kan välja det.

Det som var ett tryggt och säkert område igår är inte det idag. Jag bor själv i Göteborg, och aldrig att jag skulle låta mina barn vara ute sent på kvällen, typ Nordstan m.m.

Du kan välja om du vill, vet inget om Göteborg men ser ingen anledning att bo där

• Ojojoj 1
Soengsang
Precis nyss, skrev emso99:

Exakt, det finns idi*ter, där är problemet.

Ja bara idi*ter som jobbar på natten :)

• Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

emso99
Just now, Boa52 said:

Du kan välja om du vill, vet inget om Göteborg men ser ingen anledning att bo där

Vuxen kommentar. Pinsamt.

• Ge karma 2
GreenValley
4 minuter sedan, skrev Boa52:

Apropå sova så tycker jag att du ska gå på sängen nu!

• Ge karma 1
  • Fint 1
Boa52
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Apropå sova så tycker jag att du ska gå på sängen nu!

Vad du tycker är väl ointresant i den här frågan

• Ge karma 1
GreenValley
Precis nyss, skrev Boa52:

Vad du tycker är väl ointresant i den här frågan

Vad du tycker och det som katten skiter ur sig hör hemma i samma låda!

• Haha 1
Boa52
4 minuter sedan, skrev emso99:

Vuxen kommentar. Pinsamt.

Varför var den kommentaren pinsam. Otrivs jag och rädd om mina barn måste jag som 

förälder se till att dom väkser upp i en säker miljö, inte svårt. Jobb finns överallt så inga

problem. Men väljer man Göteborg och är rädd om barnen förstår jag inte

• Snurrigt 2
emso99
2 minutes ago, Boa52 said:

Varför var den kommentaren pinsam. Otrivs jag och rädd om mina barn måste jag som 

förälder se till att dom väkser upp i en säker miljö, inte svårt. Jobb finns överallt så inga

Jobb finns inte överallt. 

Eftersom det ej är säkert att vara ute sent, så väljer jag att ej tillåta mina barn vara ute sent på kvällen.

När de är 18, så väljer de själva.

• Ge karma 1
  • Fint 1
Kenneth4618
11 timmar sedan, skrev Boa52:

Varför har du inte jobbat då? 

Med tanke att du bara fick en jätteliten pension. 

Edited by Kenneth4618
  • Haha 3

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Soengsang
11 timmar sedan, skrev Boa52:

min dotter kan gå fritt i Umeå

Ja illa vore väl det annars, du har väl en vuxen dotter i 30 års åldern, inte tonåring?

• Haha 5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

born41
14 timmar sedan, skrev Boa52:

. Jobb finns överallt så inga

problem.

Med den kommentaren bevisar Du att Du är korkad! Du är så korkad att det inte går att slå i spik med dig - Du bara studsar!

Born 41 som provat på att vara arbetslös och arbetsvillig

• Ge karma 2
  • Haha 6
Soengsang
15 timmar sedan, skrev emso99:

När de är 18, så väljer de själva.

Nej, inte ens det, så länge jag försörjer dem så väljer jag.

• Ge karma 1
  • Fint 2

Soengsang
On 2020-07-24 at 23:32, skrev B747:

Speciellt i vissa stadsdelar...som även finns i Umeå numera med alla pensionsräddare.

Där har du fel, i Umeå finns inte dessa problem enl Tavelstrands orakel 🤣

• Haha 3

Tekkor
1 timme sedan, skrev Tommy:

Då är våra döttrar Jämngamla! Min fyllde tonåring den sista Maj.

Samma skillnad i längd mellan mor och dotter dessutom!

Nyss hemkommen efter att ha varit och handlat med frugan och dottern i ett närbeläget köpcentra.

Det betyder att jag och dottern går till Panduro, LEKIA, TGR och slutligen ICA Maxi, sen försöker jag få tag på frugan via telefon, sen går jag och dotter till bilen och till sist ringer frugan och undrar var vi är...

Tog väl 1,5 timmar och jag är helt slut...

MVH

Låter som en skön familjesöndag :)

• Ge karma 1
Tommy
Posted (edited)
46 minuter sedan, skrev Tekkor:

Låter som en skön familjesöndag :)

Hmm, jo OCH vi var på IKEA i förmiddags...

Jag köpte en Induktionsplatta till restaurangen (det var det vi skulle köpa), frugan köpte en filt, 3 plastblommor, några doftljus, en "söt nalle" och några "Rainbow"-färgade plastkassar och en del annat trams...

Induktionsplattan kostade mindre än tramset, jag fick ett par varmkorvar också!

MVH

Edited by Tommy
  • Fint 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Boa52
9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja illa vore väl det annars, du har väl en vuxen dotter i 30 års åldern, inte tonåring?

Du vet att hon har down syndrom, klarar mycket men egentligen ligger nivån på ca 7- 8 år

Helt klart har hon lärt sej en massa erfarenheter som hon använder sej av och hon fixar

det mesta med lite kontroll

• Ge karma 5
Tekkor
1 timme sedan, skrev Tommy:

Hmm, jo OCH vi var på IKEA i förmiddags...

Jag köpte en Induktionsplatta till restaurangen (det var det vi skulle köpa), frugan köpte en filt, 3 plastblommor, några doftljus, en "söt nalle" och några "Rainbow"-färgade plastkassar och en del annat trams...

Induktionsplattan kostade mindre än tramset, jag fick ett par varmkorvar också!

MVH

Haha, misstänker att det var på IKEA Bäckebol ni var, vi var där i måndags och jag kolla faktiskt in Induktionsplatta du köpte. Berätta gärna sen om det var okey.

Vårt inköp var bara frugans köksgrejer, hon hade en lång lista, så det vara bara för en annan att springa runt och hitta alla grejerna, sen så skall ju alltid frugan ta god tid på sig att undersöka alla grejerna grundligt.

Mitt tips till dig är att nån gång åka till ett outlet med familjen :) Du kommer sen att sova som en björn i vinteride.

Edited by Tekkor
  • Ge karma 2