Jump to content
IGNORERAD

Min krockstatistik akut försämrad


noBuzz

Recommended Posts

Efter 5 års körande i Thailand fattade jag inte vad alla ylade om när de gnällde över den livsfarliga trafiken.

Men nu har det hänt.. jag har krockat. Eller, rättare sagt, jag har blivit krockad med.

Första tillbudet sker i SiSaKet i förrgår kväll. Glider sakta nerför en gata kollandes efter ett hotell när jag

blir påkörd bakifrån av en moppe. Jag höll väl kanske 20-30 men ändå sprack kofångaren och jag fick en buckla

i bagageluckan. Stannar naturligtvis och går ur bilen varpå de tre ungdomarna på moppen drar som en avlöning

utan att jag hinner göra något. Ett under att deras moppe funkade.

I kväll var jag ute och kollade på festivalen i Ubon Ratchathani och på vägen hem hände det igen.

Skulle svänga höger när jag ser en mötande moppe komma i alldeles för hög fart och utan lyset tänt.

Stannar därför halvägs ut i mötande körfält (4-filig väg) och tror han ska blåsa förbi mig framför mig.

Icke.. han tror att jag ska fortsätta och bestämmer sig för att passera bakom mig men hinner naturligtvis

inte så han klipper mig mitt på passagerarsidan.

3 pers på cykeln, ingen hade hjälm, och tjejen som satt längst fram (framför föraren) tog största smällen.

Ingen blodspillan och alla 3 på moppen reste sig och gick från olycksplatsen utan synliga skador.

Tjejen klagade lite över ont i magen (troligen fick hon styret i magen vid smällen) och fick så smånigom

åka till sjukan för kontroll. Hoppas och tror att hon är ok.

Satt och väntade på polis, försäkringssnubbe och ambulans i en timme innan någon kom.

I en av korsningarna på Ubons kanske största gata! Hörde hur killen berättade för kompisarna att han körde

i 70 innan han promsade in för smällen.

Efter mycket om och men bar det iväg till polisstationen och rapportering och bildtagning för försäkringen.

Min backspegel sprack och jag fick en löjligt liten buckla i plåten.

Moppens framhjul däremot hade ett stort fint veck i sig.

I morgon ska vi träffas för att "komma överens" berättade polisen och nu kommer kanske alla mina

farhågor om Farangens konsekventa skuld i dessa frågor besannas.

Eller inte. :)

Spännande morgondag blir det iaf.

Vart det begär efter detta får man väl se. Hade planerat en nästan månadslång tur runt provinserna i Isaan

och upp till Chiang Mai, men fröken snackar något om otur, dålig karma, buddha och fel färg på bilen.

Så det blir kanske att åka tillbaka till Pattis och sätta sig på moppen istället.

Det är nog säkrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kommer tydligen på en gång.. Om du nu är inne i "sådan" period (obalans med Buddha) så kanske det är säkrast att låta moppen stå ett par dagar. Ta istället en taxi till närmaste tempel och köp lite vatten och mat till munkarna så kanske dessa kan blidka Buddha lite så du kommer i rätt fas igen. :yes: Men det var ju tur att det inte blev personskador.

Ser fram emot fortsättningen när ni skall komma överens.

Silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till med mötet på polisen imorgon

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ungefär vad fröken sa med. Att jag inte hade "Tam Bon" på länge. :)

Kanske dags nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan noBuzz, lite nyfiken på om det gick att "komma överens" eller inte?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Stefan!

Tyvärr så har det inte gått så bra. :)

Jag fick böta 500 baht för att jag inte lämnade tillräckligt företräde, och anses därmed vållande.

Thaikillen som körde moppen fick böta (300 tror jag) för att de var 3 på moppen, inte hade hjälm och körde för fort.

Det hela var avklarat på 20 minuter på polisstationen.

Min försäkring täckte reparationer på bilen, hans moppe och sjukhuskostnader för tjejen längst fram på moppen.

Jag har sedan dess (i måndags) försökt få killens bankkontonummer för att slänga in lite pengar

så han kunde fixa lite finare moppe & köpa hjälmar. ;)

Men han går lixom inte att få tag i och ringer inte tillbaka så det går rätt dåligt att komma överens.

Vill gärna hjälpa grabben lite eftersom det var uppenbart att både han och hans familj hade det dåligt ställt.

Och eftersom det känns som att jag slank lite. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej noBuzz, då gick det ju rätt så hyfsat i alla fall, för när faranger är inblandade i trafikolyckor kan det bli rejäla summor att betala.

Sen kan man ju hoppas att du kommer i kontakt med grabben du ville hjälpa.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...