Jump to content
IGNORERAD

NANA storys, skvaller, anekdoter kan det vara del 4????


Guest forsnow2

Recommended Posts

Guest forsnow2

Jag läste precis tråden om vem man saknade på TT.

Intressant tråd.Jag har länge tänkt att forsätta mina tidigare inlägg om NANA så här kommer en fristående forsättning.

Jag ska flytta till Thailand för där ler alla människor samt där är det jämt varmt...

Ja, flytta till Thailand. Köp ett hus. Njut av hettan...Köp en condo i Pattaya eller Bkk. Ja, köp ett hus i Isaan. Låt din frus släkt bygga huset. För då ser du till att pengarna går runt i släkten.

Varför flyttar män till Thailand? Ja, och hur kommer det sig att man bosätter sig i Bangkok?

Jag har efter drygt 2 år flera förklarningar samt tankar om varför västerländska män bosätter sig i Thailand.

BRA EKONOMI, JÄVLIGT BRA EKONOMI, KÅT, STÅR INTE UT MED SITT HEMLAND, PROBLEM I SITT HEMLAND, LÄRARE, JOBBAR PÅ DISTANS, KÄRLEK, NÄRA TILL EN GOGO BAR.

Läste ni det sista? NÄRA TILL EN GOGOBAR?

Ja, när en helt vanlig kille från tex. USA eller europa har ett bra välbetalt jobb på hemmaplan, samt hus, bil samt annat som vi i västvärlden anser vara nädvändigt. Ja, då flyttar man till Thailand. Ja, för det finns inga GOGOBARER i Draper, Utah. Ja, inte i Mockfjärd heller för den delen.Man degraderar sig till att gå en TEFL kurs sen jobbar man som engelska lärare för 29500 BATH i månaden.Ja, men va fan det är ju HAPPY HOUR på SOI COWBOY i kväll.Nån som ska med? Har ni hört utrycket ..! Ja, just det!

Jag vet inte men jag har alldeles för ofta sett folk bosätta sig i tex. Bkk som efter ca 1 år har gett bort alla sina pengar.

Det finns ett roligt uttryck jag hörde av en svensk kille som bott i Thailand en längre tid. JAG HAR NOG GETT BORT EN PORSCHE TILL DESSA JÄVLA BRUDAR!

Ja, han är inte ensam..Vi är nog många till. (Märkte ni att jag skrev VI).

Mitt ex. är ett roligt exempel. Efter 2 resor till Sverige samt bidrag samt att jag köpte en nudelrestaurang till hennes morsa. Så får jag höra att hennes morsa sålde nudelshopen efter 2 veckor. Hon förlorade det i ett kortspel. Guldinköp, täta turer till tex. Western Union. Ja, 50000 Bath i månaden kunde jag ibland skicka. (Fan va rik jag måste ha varit förr) :D

Efter mycket om och men. Så satt jag i min lägenhet på soi 4 och fick en briljant idé. (Detta var 2 år senare). Jag ringde upp exet.

Jag: HELLO I HAVE BIG PROBLEM

Hon: Uhhh?

Jag: I HAVE NO MONEY. YOU KNOW I HELP YOU SO MUCH BEFORE. CAN YOU AT LEAST GIVE ME 200 BATH

hon: Hmmmm, Have no money now. Work to much but no money.

Jag: BUT CAN I COME SLEEP WITH YOUR FAMILY I CAN NOT PAY THE RENT...

Ja, det slutade med att hon ringde tillbaka efter ca 15 minuter. Hennes kära mor sa att jag fick komma och sova på golvet. Men det fanns ingen mat åt mig.

Ja, jag kan berätta att jag inte ens har fått ett glas vatten av mitt ex. och hennes familj :D:D:D:D

Förr blev jag sur. Men i dagens läge så fattar man ju mer...Eller så är man slut som artist :):)

SK

ja, SK måste jag ju skriva om. SK heter ju inte SK men jag och en kompis döpte henne till SK efter en tur till NANA PLAZA för ca 1 år sedan.

SK, växte upp i Buriram. Khmer talar thai mer RULLANDE RRRRRRRRRRRRRR.

Så vid besök hos mig så ville hon berätta om sin hund i hembyn. I HAVE DOG IN BURIRAM RUN RUN RUN.

Ja, men med rullande RRRRR så lät det roligt!  ;D

Hennes farfar har varit i Bkk en gång. Han talar inte ens Thai. Bara Khmer. Hon blev gravid när hon var 17 år och fick därefter ett jobb på en lokal karaokebar i byn. 1500 Bath i månaden. Ja, sen sitter vi hemma i Sverige och gnäller om löner och att det bara finns kallvatten i kran!!! Ja, eller så säger man MEN VA FAN DU KAN INTE JÄMFÖRA!!!

Hur som helst så har SK slutat att dansa på NANA. Nu är det frilans som gäller. Jag träffade henne sist för ca 5 månader sedan. Jag satt och åt khao phat på gatan mitt i natten. Hon kom gående med en vännina. De satte sig ner vid mitt bord. De var så trötta på sitt jobb. Jag minns så väl vad båda tjejerna sa:

I WANT TO FIND FARANG SO I DON'T HAVE TO WORK! SO BORING MY WORK!

Ska jag översätta? Vill ni att jag ska kommentera ovannämda? Näää, det får ni göra.

Jag vill bara säga att SK är en jätterar tjej. Ung, ja det är inte lätt att bli gravid när man är 17 år. Ja, i synnerhet inte i Thailand om man är en fatting bonde.

LARRY

Larry har precis flyttat hem till USA. Minns ni Isaac jag skrev om i "amerikaner i Bangkok". Han är hemma i kalifornien igen. Sist jag träffade Isaac så mötte jag honom vid bensinstationen vid soi 4. Han var på väg till Marriot för att köpa gårdagens smörgåsar. Det är halva priset = 50 Bath. Bara så ni vet om ni vill snåla!!!

Ok, Det var Larry det gällde. Larry bodde på OMNI TOWER på Soi 4 inte så långt ifrån mig. Mycket förmögen äldre herre från USA. Efter 16 år i Bangkok så var det dags för en hemresa till sitt forna hemland. Det som är bra är att hans thailändska flickvän är med till USA. Ja, då slipper Larry sitta själv hemma. Nu har han en charmig fin ung tjej vid sin sida.

Ja, inte för att jag har några större problem med ålderskillnader men jag reagerade faktiskt när jag hörde att Larrys flickvän var 22 år. Ja, men det är ju en bra ålder. Min tjej är 26 och ska fylla 27. Ja, jag är själv 40+.

Men Larry är 84 år. Larrys tjej 22 år. 62 års skillnad. Larry är pigg och glad. Spelar golf. inte det minsta gaggig, Ja, hans tjej är en superstar med tatueringar, piercingar osv. Ett väldig sött par som inte får NÅGON att väcka anstöt.

Larrys tjej har en vännina som är ledig. Gå till Angelwitch och lös ut henne..

Min fråga: Hur fan fick hon visum till USA? Hur i helskotta tänker ambassadpersonalen? 84 år och 22 år!!! Larry har ju barnbarn i min ålder! (Är jag en fördömande svensk nu)?

OCH

Ja, att se och höra all världens historier kan få de flesta känna sig utmattade. Ja, eller så ler man stort.

Vad ska man göra? Gråta? Nää, det hjälper inte.

Häromveckan så tog jag en kvällpromenad. Ja, från Soi 4 där jag bor hela vägen till soi 36. Vad händer annars då?

Jo så lite som möjligt på så kort tid som möjligt.

Mer storys från DISNEYLAND kommer inom kort!!!

AMEN

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att läsa dina iaktagelser Martin.

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt bra! Nu längtar jag efter nästa avsnitt ;D

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste För Snö, nu skarvar du allt, i alla fall när det gäller historien om SK!

En av forumets största Thailandsexperter har konstaterat att myten om den olyckliga h:an är falsk och att de trivs väldigt bra med sitt jobb.

En annan av forumets Thailandsexperter har konstaterat att sådana flickor kör omkring i pickupper.

[move]Pickuppade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska underhållande att läsa som brukligt. Som vanligt skrivet med den där kanske lite trötta axelryckningen. Cest la vie...En fråga med tanke på din vad det verkar hatkärlek till staden du bor i, vad är anledningen till att du fortfarande bor kvar i Bkk och vad är det du gillar med Thailand som håller dig kvar?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bäste För Snö, nu skarvar du allt, i alla fall när det gäller historien om SK!

En av forumets största Thailandsexperter har konstaterat att myten om den olyckliga h:an är falsk och att de trivs väldigt bra med sitt jobb.

En annan av forumets Thailandsexperter har konstaterat att sådana flickor kör omkring i pickupper.

[move]Pickuppade Arne[/move]

:D hehe, några framstående experter påstår att det är hungern som driver dom små liven till baren... 

Bananen... var inte du involverad i ett stödprojekt tillsammans med semi? Där ni delade ut matpaket runt Nana? hehe, save the world!

Martin

Kul att läsa om dina erfarenheter kring Nana.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Soi Si ja .. near near Sukhumvit .. en inkörsport till "Thailand" .. sen port No:2 , Pattaya .. jag har åxå gått hela den vägen innan jag upptäckte djunglerna med sotlek i Korat & risvins drickade Khmerer utan för Surin bla. men "Bifrost = 4snow" tycks ha fastnat i dubbel swingen & blivit kvar på Soi Si ! hehehe

Inget fel i det iof.! :thumbsup:

Då jag i princip bott på Swan In vid nästan varje besök på Soi Si i ungef. 8 år så känner jag till kvarteren ganska bra! Det jag saknar mest på Soi Si är Nana Parking Lot iaf. .. fan vad kul jag har haft där efter 1-2am. , sett mycket kul & tokroligt folk , hel pundiga brudar & skit packade falanger i jakten på "sista rycket" för att inte tala om dom Katoyer som en del falanger inte "upptäckt" än trots att dom "hållit handen" en bra stund redan på väg hem! hahaha  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

Ja Soi Si ja .. near near Sukhumvit .. en inkörsport till "Thailand" .. sen port No:2 , Pattaya .. jag har åxå gått hela den vägen innan jag upptäckte djunglerna med sotlek i Korat & risvins drickade Khmerer utan för Surin bla. men "Bifrost = 4snow" tycks ha fastnat i dubbel swingen & blivit kvar på Soi Si ! hehehe

Inget fel i det iof.! :thumbsup:

Då jag i princip bott på Swan In vid nästan varje besök på Soi Si i ungef. 8 år så känner jag till kvarteren ganska bra! Det jag saknar mest på Soi Si är Nana Parking Lot iaf. .. fan vad kul jag har haft där efter 1-2am. , sett mycket kul & tokroligt folk , hel pundiga brudar & skit packade falanger i jakten på "sista rycket" för att inte tala om dom Katoyer som en del falanger inte "upptäckt" än trots att dom "hållit handen" en bra stund redan på väg hem! hahaha  :P

tror nog att 99% av dom vet vad dom håller i handen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en detaljerad puzzelbit från Forsnows vakande ögon om Nana är laggd. Snart i klass med Herr Changs komiska berättelser. Toppen! Fristående delar är också välkommna. De bräcker med råge ban55arnesons torftiga och illa underbyggda inlägg.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Jag har aldrig påstått att myten om den olyckliga horan skulle vara falsk.

Det finns mängder av ex på tragiska liv även bland barerna i Thailand.

Men en bartjejs liv är inte bara skit.

Det finns många faranger som behandlar dessa kvinnor på ett schysst och respektfullt sätt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Ro Spigg, visst är För Snö bra. Även om han inte kommer i närheten av din berättar förmåga man blir ju jämt så glad när du sprider din positva syn på saker och ting.

[move]Torftaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Bror, bra att du tar tillbaka felaktiga påståenden.

Komer även någon av dina procentsatser at revideras den närmsta tiden?

[move]Procentaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

tror nog att 99% av dom vet vad dom håller i handen

Säkert , lika så jag på den tiden .. har föresten funderat på en "Katoey tråd" här på MPR då det allt som oftast är ett Tabu belagt ämne! Alltid lika kul att röra runt i fördomarna lite!  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Arne.

Det är roligt att du tycker att jag sprider positiv glädje. Det betyder att jag är på rätt väg. Idag skall jag inmundiga på Sweet Chili och då kommer jag med förnyad styrka kunna leva upp till de positiva omdömmen du förväntar dig.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar berättelse [shadow=red,left]forsnow [/shadow] . Fler sådana berättelser.

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MrBomBom

Härlig berättelse, själv gör jag mina affärer på Phukkan nu för tiden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Två veckor har gått. Kanske fristående del 5 av NANA ligger på skrivbordet ??  :whistle:

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Martin, bockar och bugar. Jag var bortrest några dagar och hade inte tillgång till dator. Klumpigt av mig att inte använda sök-funktionen nu när den finns.

Lika genuint underhållande som vanligt då jag inte mera än lättat på dörren till dessa miljöer. Att som ungkarl sitta på strandnära barer i Krabi med flera badorter, dock inte Pattaya, ger inte lika god insyn förstår jag  :glasses: .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...