Jump to content
IGNORERAD

En politisk tråd om att tycka lika och lagom

Vaxet

Recommended Posts

Har många gånger deltaget i trådar angående Thaksin och hans korrumperade polare.

Jag har för första gången i mitt liv bevittnade ett politiskt möte i Sverige och då slog det mig:

Ett land får de ledare landets medborgare förtjänar.

I ett korrumperat land som Thailand är det ju inte förvånande att ledarna också är korrumperade.

Det är ju klart som korvspad att det blir så, åtminstone så länge inte Jesus återuppstår och tar över.

I ett land som Sverige då? :unsure:

Jag blev under debatten mycket överraskad.

Är Sverige och svenskarna numera så lagom att vi dessutom önskar oss lagom politiker, inte bra, nä inte dåliga, lagom.

Framför mig satt toppen av de svenska politikerna, om man är röd, grön eller blå i sin politiska färg kvittar för de olika blocken slåss ju om att tycka lika. De säger, -det är vår politik,-nä det är vår politik, -det tycker vi, -nä det tycker vi.

Den politiska debatten handlar alltså inte om sakfrågor, nä den handlar om vem som tyckte lika först.

I en värld där konkurrensen om jobben och välfärden hårdnar så blir jag lite rädd för Sveriges skull när våra ledare i stort sett väljer att inte se den internationella konkurrensen, utan trampar på i lagom och lika tempo.

Inte fan vill några miljarder Kineser eller Indier ha det lika och lagom, nä de vill ha mycket själva, och det nu.

De gör allt de kan för att konkurera ut oss och det är nog dax att vi inser detta och skaffar oss ledare som kan ta oss in i matchen igen.

Jag tror att Sverige skulle hyra in någon som Thaksin några år, han är ju ledig, då blev det nog fart på en hel del. :yes:

Skitsamma att det kan bli lite dyrt och jag inte gillar honom, jag tror nämligen att våra svenska lagom och lika politiker måste väckas innan andra länder kört oss helt av banan och vi sitter där lagom men fortfarande lika...lika fattiga.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Ett land får de ledare landets medborgare förtjänar.

Har vi verkligen förtjänat detta? :blink:

Fast klart, så länge som hon sitter kvar så lär inte sossarna vinna valet :great:

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Har vi verkligen förtjänat detta? :blink:

Fast klart, så länge som hon sitter kvar så lär inte sossarna vinna valet :great:

Hahaha. Klockren tub Farang :lol:

Dela på andra sajter

Underbart!

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige ...

Mona Sahlin"

suicide.gif

Kanske inte så konstigt då, att jag strävar efter att vara "främling" på riktigt i Thailand istället. Där är det åtminstone varmt, billigt och frukten smakar underbart.great.gif

Jag hade en granne på 80-talet, en serb, som hade bott på lite olika ställen i Europa; han hade bl a spelat proffsfotboll i Spanien. Han undrade på fullt allvar om svenska politiker hatade sitt eget folk - varför skulle de annars hårdbeskatta invånarna och använda pengarna till en massa saker som inte kommer oss till del. Tänk vad en del ickesvenskar tänker snävt egoistiskt!whistle.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Det klippet dyker upp hela tiden.sedan brukar det tas bort..av vem och varför har jag ingen aning om..

Men bra är det :D:D

Dela på andra sajter

Jag hade en granne på 80-talet, en serb, som hade bott på lite olika ställen i Europa; han hade bl a spelat proffsfotboll i Spanien. Han undrade på fullt allvar om svenska politiker hatade sitt eget folk - varför skulle de annars hårdbeskatta invånarna och använda pengarna till en massa saker som inte kommer oss till del. Tänk vad en del ickesvenskar tänker snävt egoistiskt!whistle.gif

jap.gif

Kan inte skicka karma här, men tack för skrattet.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Bra och roligt ämne med bra inlägg

Nu ska Die Bahn in och konkurera med SJ Om Die Bahn kan man väl säga att Di fick traficken att funka bra i Das Dritte Reich trots bombningar och andra störningar komforten var väl inge vidar och ändamålet helt FÖRKASTLIGT.

Varför låna Thaksin vi har Berlusconi närmare än så Snart blir nog han ledig oxå

Boffewhistle.gif

Dela på andra sajter

Då får vi verkligen hoppas att Mona Sahlin sitter kvar länge länge länge...

:clapping:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...