Jump to content
Jed

Resa till Thailand redan i December 2020 ?

Recommended Posts

Mankan
Precis nyss, skrev B747:

Jag säger skål på dig Mankan.

Bra sagt. 

• Haha 1

Risifrutti
54 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag håller med dig i stort.

Men gäller inte några försäkringar längre? kan du förklara?

Förlåt. Jag vill verkligen inte Raliera, bara veta? 

Mig veterligen gäller inga vanliga försäkringar om du bokar mot UD´s avrådan.

Därav min pessimist mot bolag som säljer resor trots krav på försäkringsintyg+ friskhetsintyg. (tror inte Apollo står för det då det är en omöjlighet)

Vill heller inte raljera, men ganska så viktig fråga och kunskapen är begränsad hos alla pga rådande situation så bara kul att höra andras erfarenheter.

• Fint 1

Jed

Risken är stor att dom chansar, precis som resorna till Grekland. Men det intressanta är precis som ni diskuterar vem som ska stå för pengarna om det inte går ? 

soi covboy

köpte min biljett hos ticket i mars/april och åker 24 december med thai .bara att hålla tummarna på att det funkar

• Ge karma 3
  • Ojojoj 1
  • Fint 1

Risifrutti
20 minuter sedan, skrev soi covboy:

köpte min biljett hos ticket i mars/april och åker 24 december med thai .bara att hålla tummarna på att det funkar

Jag håller alla tummar för dig då det verkar vara många faktorer som verkar spela in. (God Jul)

Chansar på februari men har inte bokat ännu.

• Ge karma 1

Abercrombie

Köpte min biljett med Qatar billigt i mars för avfärd i februari och räknar iskallt med att Qatar erbjuder ombokning eller liknande om läget fortfarande är instabilt efter årsskiftet. Plan B är annars några veckor på Kanarieöarna.

Det jobbigaste tycker jag är att inte veta om eller när man kommer iväg. Jag känner mig maktlös och instängd när jag själv inte har kontroll över resandet. Inser att resandet, och tankarna på det, tar upp en (alldeles för) stor del av mitt liv.

• Ge karma 3
  • Fint 1

soi covboy

om man kan komma in i december och sitta i karatän 10-12 dagar så är de inga större problem för jag har mycket att göra på tomten som aldrig blir av annars.

Soengsang
17 minuter sedan, skrev soi covboy:

om man kan komma in i december och sitta i karatän 10-12 dagar så är de inga större problem för jag har mycket att göra på tomten som aldrig blir av annars.

15 nätter i karantän är vad som gäller nu.

Abercrombie
20 minuter sedan, skrev soi covboy:

Men du kan väl inte sitta av den hemma?

• Ge karma 2

thongniam

Vi har hoppats på slutet av november att kunna resa till Thailand men man får nog ställa in sig på långt senare.

soi covboy
23 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Men du kan väl inte sitta av den hemma?

kan man inte?? trodde att man kunde åka direkt hem till huset i Buriram och häcka i första tiden.

• Haha 1

Koh Changer
1 timme sedan, skrev soi covboy:

kan man inte?? trodde att man kunde åka direkt hem till huset i Buriram och häcka i första tiden.

Nej. Av regeringen utvalda hotell, som rent ut sagt bedriver ocker med deras prissättning. 

• Ge karma 4

samet
25 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Nej. Av regeringen utvalda hotell, som rent ut sagt bedriver ocker med deras prissättning. 

Vadå ocker? Det är ju riktigt billigt. Billigare än i vanliga fall och nu får du frukost, lunch, middag. Därtill tester och närvaro av sjukvårdspersonal.

Hur får du detta till ocker? 

• Ge karma 8
  • Fint 1

Koh Changer
7 minuter sedan, skrev samet:

Vadå ocker? Det är ju riktigt billigt. Billigare än i vanliga fall och nu får du frukost, lunch, middag. Därtill tester och närvaro av sjukvårdspersonal.

Hur får du detta till ocker? 

156 000 baht för 14 dagar. Inte så värst billigt. 

• Ge karma 1
  • Fint 1