Jump to content
IGNORERAD

Resa till Thailand redan i December 2020 ?


Jed

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev frogfish:

Kan inte öppna länken. Kanske går att klistra in storyn?

Länken funkar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 237
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    29

  • Soengsang

    20

  • Mankan

    15

  • frogfish

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Länken funkar.

Jag får nåt säkerhetsstrul. Man kanske måste vara inloggad på thaivisa?

 

Skit samma, jag gör som vanligt och gissar och skarvar vad jag tycker det bör stå🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
1 timme sedan, skrev clion:

En glad nyhet till Kenneth 4618

Han kann åka hans darling åker Thai och

där är det osäkert

https://www.emirates.com/media-centre/emirates-to-resume-flights-to-Bangkok-from-1-september/

Tro inte på allt, inget beslut finns att tillåta reguljärflyg ännu.

  62B8DA14-817C-41F9-84A1-C57CE8F257F7.thumb.png.54f21cbd337011e19a23e57333b64d12.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LTD:

Mera click baits......

Bara ett förslag "The proposal was pushed hard this week by beleaguered Minister of Tourism and Sports Phiphat Ratchakitprakarn"

Inget bekräftat från från herrarna som har sista ordet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev gst:

Thailand not opening to foreign tourists any time soon

 

Entry will also only be limited to tourists from Covid-free countries.

 

https://www.nationthailand.com/business/30393678 

Mer click baits......

Eftersom det inte finns några covidfria länder, och inte kommer att finnas...iaf de närmaste åren så......

 

Bara att snällt vänta på info från regering, allt annat är bara blaha.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mer click baits......

Eftersom det inte finns några covidfria länder, och inte kommer att finnas...iaf de närmaste åren så......

 

Bara att snällt vänta på info från regering, allt annat är bara blaha.....

Precis vad jag menar, och vad som står i den artikeln. Thailand kommer inte att öppna för turism onom överskådlig framtid :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Click baits eller ej, någon form av erbjudande för long-stayers verkar trolig. Typ såhär:

 

1. Friskintyg, covidförsäkring och visum innan resa

2. Phuket som enda destination till att börja med

3. Test vid ankomst, karantän på särskilt utvalda hotell i två veckor på egen bekostnad

4. Tre veckor totalt på Phuket innan man får röra på sig vidare. Första två veckorna kan man möjligen få röra sig från hotellet, inom en radie av 1 km

5. Övervakning 24 timmar via GPS, app i telefonen och möjligen ett armband.

 

Dessutom kommer antalet platser att vara begränsade, styrs av hur många i karantän man anser sig kunna hantera med tester, övervakning etc.

 

En riktigt kass deal med andra ord. Men, det kan ju tilltala en del long-stayers som så gärna vill hit även denna vinter att de är beredda att ta tre veckors övervakning och begränsad rörlighet, och har råd att betala karantänvistelsen.

 

Spåmannen Spooncreek.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Click baits eller ej, någon form av erbjudande för long-stayers verkar trolig. Typ såhär:

 

1. Friskintyg, covidförsäkring och visum innan resa

2. Phuket som enda destination till att börja med

3. Test vid ankomst, karantän på särskilt utvalda hotell i två veckor på egen bekostnad

4. Tre veckor totalt på Phuket innan man får röra på sig vidare. Första två veckorna kan man möjligen få röra sig från hotellet, inom en radie av 1 km

5. Övervakning 24 timmar via GPS, app i telefonen och möjligen ett armband.

 

Dessutom kommer antalet platser att vara begränsade, styrs av hur många i karantän man anser sig kunna hantera med tester, övervakning etc.

 

En riktigt kass deal med andra ord. Men, det kan ju tilltala en del long-stayers som så gärna vill hit även denna vinter att de är beredda att ta tre veckors övervakning och begränsad rörlighet, och har råd att betala karantänvistelsen.

 

Spåmannen Spooncreek.

 

 

Ett fantastiskt erbjudande 😀!

Eftersom det du skriver dessutom endast gäller personer från Covid-fria länder, så finns det väl så vitt jag förstår

ingen som är kvalificerad att få åka dit.........

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev biker:

Ett fantastiskt erbjudande 😀!

Eftersom det du skriver dessutom endast gäller personer från Covid-fria länder, så finns det väl så vitt jag förstår

ingen som är kvalificerad att få åka dit.........

mvh

biker

 

I alla spekulationer just nu så nämner en av som påstår sig veta, Sverige som ett exempel på ett land som kan komma ifråga....

 

The new plan will make it possible for millions of seniors from European countries like Germany and Sweden, who usually spend their winter months in warmer Mediterranean countries, to consider Thailand instead as it’s safe from infection risk, said Dr Boon.

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1976599/long-stay-visits-possible-this-winter

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Spekulationer är alltid bra, problemet är att många inte skiljer på det och fakta.

Och som sagt, lite kul de nämner covidfria länder, det diskvalificerar ju i princip alla direkt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev gst:

Precis vad jag menar, och vad som står i den artikeln. Thailand kommer inte att öppna för turism onom överskådlig framtid :(

Länken gick tyvärr inte att öppna, men anar vilken artikel det var.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

I alla spekulationer just nu så nämner en av som påstår sig veta, Sverige som ett exempel på ett land som kan komma ifråga....

 

The new plan will make it possible for millions of seniors from European countries like Germany and Sweden, who usually spend their winter months in warmer Mediterranean countries, to consider Thailand instead as it’s safe from infection risk, said Dr Boon.

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1976599/long-stay-visits-possible-this-winter

 

Ja, det är många som uttalar sig om både det ena och det andra.

Men det är nog som Soengsang skrev i något inlägg tidigare, först när det kommer

info från myndigheterna i Thailand kan man kanske veta vad som gäller. (Om ens då???).

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Ja, det är många som uttalar sig om både det ena och det andra.

Men det är nog som Soengsang skrev i något inlägg tidigare, först när det kommer

info från myndigheterna i Thailand kan man kanske veta vad som gäller. (Om ens då???).

 

mvh

biker

 

yes, och myndigheterna vet inte riktigt vad de ska göra. "They fucking make it up as they go, they have no clue!", som min engelske granne sa för ett tag sedan. Han syftade visserligen på den brittiska regeringen, men samma gäller även för Thailand.

 

Sen handlar det som vi också varit inne på förr, mycket om vad gemene man i Thailand tycker. Thailändare började alltså avboka sin planerade Phuketsemester när förslagen om att tillåta utländska turister igen från oktober började komma. Den genomsnittilge thailändaren går fortfarande omkring och är livrädd för att dö i corona...

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Länken gick tyvärr inte att öppna, men anar vilken artikel det var.

 

Nu ska det gå bättre. I princip samma som Kenneth lade in.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev spooncreek:

yes, och myndigheterna vet inte riktigt vad de ska göra. "They fucking make it up as they go, they have no clue!", som min engelske granne sa för ett tag sedan. Han syftade visserligen på den brittiska regeringen, men samma gäller även för Thailand.

 

Sen handlar det som vi också varit inne på förr, mycket om vad gemene man i Thailand tycker. Thailändare började alltså avboka sin planerade Phuketsemester när förslagen om att tillåta utländska turister igen från oktober började komma. Den genomsnittilge thailändaren går fortfarande omkring och är livrädd för att dö i corona...

Jag hade gjort likadant, vem fn vill medverka i Phuket experimentet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...