Jump to content
IGNORERAD

Vilken parabol?


MaiChai

Recommended Posts

Vad behöver man för att kunna plocka ner de svenska sattelitkanalerna i Bangkok? En gigantisk parabol på taket eller?

Finns det någon bra och pålitlig firma i Bangkok som ombesörjer installation och finjustering av dylik utrustning till en bar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, finns väl inte så många licenskontrollanter i BKK, men kanalerna måste avkodas på ett eller annat sätt. Det finns oxå krav på ett avtal, liknande STIM i sverige för att offentligt spela musik. Om tv faller under detta vet jag ej.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Sorry, det går inte hur stor parabol man än sätter upp, då satelliterna som sänder till Sverige ligger över Afrika och således under horisonten. När jag kollade sist, så var det bara Thai Telecom 3, som ligger över Sri Lanka som sänder SVT Europa till hela asien på C-bandet (4GHz, fodrar 1,2-1,5 meters stor parabol). Den är givetvis kodad med nåt super-duper och sänder ett urval av (skit)-programmen.

Vet inte om någon knäckt det kodsystemet med piratkort, för annars blir det rätt dyrt. Info finns på SVT sidorna. Vet inte om det sänds på nån satellit över K-bandet (12GHz, liten parabol) Det blir till att googla. "Lyngsat" är ett bra sökord att börja med.

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

var inne på nån svenskbar i Pattaya för två år sen och blev fövånad att dom hade svenska kanaler frågade ägaren? hur han gjorde det var vist genom datan han tog hem kanalerna om jag inte missminer mig.är det någon som vet mer??

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

var inne på nån svenskbar i Pattaya för två år sen och blev fövånad att dom hade svenska kanaler frågade ägaren? hur han gjorde det var vist genom datan han tog hem kanalerna om jag inte missminer mig.är det någon som vet mer??

Troligtvis med hjälp av en slingbox.

http://www.slingmedia.com/go/products

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

tack för infon enis :preved: :blink:bra å veta inför flytten

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Om din uppkoppling i LOS är långsam så kanske en DREAMBOX kan hjälpa. Då kan du spela in de program du vill se från internet och titta på dom när du vill. Sök på Dreambox i google så borde du se mer info. De säljs även i Thailand. Här finns mycket information

Om jag förstått rätt finns även möjlighet att föra över program mellan boxar t.ex. från en box i Sverige till en box i LOS. Om den har 100 kanaler så öppnas ju en helt ny värld...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...