Jump to content
IGNORERAD

Jag längtar!


Vaxet

Recommended Posts

Sitter kvar i Sverige medan familjen har åkt hem till Thailand.

Första gången i mitt liv som jag är tvungen att vara kvar då jobbet kräver detta.

Men fy fan, jag mår så dåligt och saknar dem så att det gör ont i varenda kroppsdel.

Då tänker jag på alla er som genom åren skrivet på forum om hur ni väntar på damens UT, eller bara på att få åka ner till Thailand igen.

Jag tänker på en god vän som bor i Thailand 3 månader för att sedan jobba någonstans i världen i 3 månader.

Hur orkar ni, hur gör ni när längtan blir så stark att det inte bara gör psykiskt utan också fysiskt ont?

Vekling är väl antagligen vad jag är, men jag saknar dem så mycket redan nu, 1 vecka efter att de åkt.

Ge mig era knep på hur ni klarar av att längta, sakna och vänta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    9

  • silom

    6

  • BanFang

    3

  • Sam sip sam

    2

Mest aktiva i denna tråd

Sitter kvar i Sverige medan familjen har åkt hem till Thailand.

Första gången i mitt liv som jag är tvungen att vara kvar då jobbet kräver detta.

Men fy fan, jag mår så dåligt och saknar dem så att det gör ont i varenda kroppsdel.

Då tänker jag på alla er som genom åren skrivet på forum om hur ni väntar på damens UT, eller bara på att få åka ner till Thailand igen.

Jag tänker på en god vän som bor i Thailand 3 månader för att sedan jobba någonstans i världen i 3 månader.

Hur orkar ni, hur gör ni när längtan blir så stark att det inte bara gör psykiskt utan också fysiskt ont?

Vekling är väl antagligen vad jag är, men jag saknar dem så mycket redan nu, 1 vecka efter att de åkt.

Ge mig era knep på hur ni klarar av att längta, sakna och vänta.

Du får min kommentar i ett PM.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter kvar i Sverige medan familjen har åkt hem till Thailand.

Första gången i mitt liv som jag är tvungen att vara kvar då jobbet kräver detta.

Men fy fan, jag mår så dåligt och saknar dem så att det gör ont i varenda kroppsdel.

Då tänker jag på alla er som genom åren skrivet på forum om hur ni väntar på damens UT, eller bara på att få åka ner till Thailand igen.

Jag tänker på en god vän som bor i Thailand 3 månader för att sedan jobba någonstans i världen i 3 månader.

Hur orkar ni, hur gör ni när längtan blir så stark att det inte bara gör psykiskt utan också fysiskt ont?

Vekling är väl antagligen vad jag är, men jag saknar dem så mycket redan nu, 1 vecka efter att de åkt.

Ge mig era knep på hur ni klarar av att längta, sakna och vänta.

För att ge dig rätt råd så måste du nog lämna lite mera information.

Är du höger eller vänsterhänt? :rolleyes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ge dig rätt råd så måste du nog lämna lite mera information.

Är du höger eller vänsterhänt? :rolleyes:

:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D

Oj... jag tror mitt inlägg misstolkades.

Jag ville bara veta vilken hand Vaxet skulle fatta pennan med för att documentera sin längtan till fru och övrig familj. Därefter kunde det vara lämpligt att skicka några blommor samt bifoga ett välskrivit kort som beskrev längtan till familjen. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Oj... jag tror mitt inlägg misstolkades.

Jag ville bara veta vilken hand Vaxet skulle fatta pennan med för att documentera sin längtan till fru och övrig familj. Därefter kunde det vara lämpligt att skicka några blommor samt bifoga ett välskrivit kort som beskrev längtan till familjen. ;)

Synd - den andra tolkningen var mycket roligare omän lite kallhamrad.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobba 25 timmar dygnet så har du inte tid att tänka så mkt och tiden går fort

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hur skulle man klara sig i livet utan detta forum och dess medlemmar.

Ett speciellt tack sänder jag härmed till Silom och Farang. :preved::great:

Deras geniala lösning på hur man hanterar längtan till någon eller något ter sig ju självklar när man väl fått veta.

Längtan och saknad avhjälpes nämligen enligt dessa 2 livsfilosofer av att supa och runka om vart annat, nja eller kanske samtidigt. :yes:

Skall pröva ikväll och återkommer med rapport om hur bra det funkade samt till Silom, vilken hand som kändes bäst. :P

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns för egen del att det bara blev värre och värre för varje dag.

Det enda som fungerade var att packa och omedelbart dra till flygplatsen.

Så... skynda skynda.. har redan beställt in några jäger till dig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet.

Då väntar vi med spänning på återrapporteringen. :drinks:

Kommer den i kväll eller i morgon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Waxet!

Hur länge dröjer det innan du kan flyga ner?

Själva kan jag inte före 7/12 2009.

Har jobbat 3 heljer på rad. Vi har fullt upp till December.

Jag länktar ner till Pattaya!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Waxet!

Hur länge dröjer det innan du kan flyga ner?

Själva kan jag inte före 7/12 2009.

Har jobbat 3 heljer på rad. Vi har fullt upp till December.

Jag länktar ner till Pattaya!!

pigge01

Om allt funkar 23/10.

Hör av dig när du kommer ner.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt funkar 23/10.

Hör av dig när du kommer ner.

Det går fort Vaxet knappa 3 veckor

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte träffas i Pattis under dec ngn gång på Beer Garden vi som är nere då och svinga en öl eller så? Det vore roligt att träffa lite folk här ifrån Mvh Patric

Och du vaxet det går fortare än du tror, jag har väntat i 2 mån nu har 2 kvar det är bara att arbeta som fan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte träffas i Pattis under dec ngn gång på Beer Garden vi som är nere då och svinga en öl eller så? Det vore roligt att träffa lite folk här ifrån Mvh Patric

Och du vaxet det går fortare än du tror, jag har väntat i 2 mån nu har 2 kvar det är bara att arbeta som fan..

Klart att vi kan träffas.

Vi har ju gjort detta rätt ofta och förra året tror jag att vi var drygt 10 TT/MPR medlemmar plus partner som drog ut på stan.

Hör av dig när du kommer ner.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra att du saknar dem. Hur hade det varit om du inte gjort det? När åker du till Thailand?

Hälsar

Joints

ps diskuterade lite med min fru häromdagen och jag föreslog att vi skulle åka tillsammans till Pattaya men det gick inte utan hon menade bestämt att dit får jag åka själv. Det var ju synd :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra att du saknar dem. Hur hade det varit om du inte gjort det? När åker du till Thailand?

Hälsar

Joints

ps diskuterade lite med min fru häromdagen och jag föreslog att vi skulle åka tillsammans till Pattaya men det gick inte utan hon menade bestämt att dit får jag åka själv. Det var ju synd :drinks:

Joints du har PM.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt Vaxet!

Jag lämnar mina kära senare idag för jobbet.

Hur man löser det? Det gör man inte... Man saknar dem mycket och längtar...

Klart man längtar, räknar dagar, timmar minuter tills man kommer hem igen.

Ett fast datum till hemkomst hjälper mig, mycket, nedräkningen börjar i övermorgon!

Det som skär mest i mej är att jag vet hur mycket de små saknar mej... Jag klarar några månader hemifrån, men hur mår de små?

MSN med video hjälper för det mesta, men kan göra det svårare , om barnen börjar lipa...

Vet inte hur jag fixar det, men det måste gå, helt enkelt.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt Vaxet!

Jag lämnar mina kära senare idag för jobbet.

Hur man löser det? Det gör man inte... Man saknar dem mycket och längtar...

Klart man längtar, räknar dagar, timmar minuter tills man kommer hem igen.

Ett fast datum till hemkomst hjälper mig, mycket, nedräkningen börjar i övermorgon!

Det som skär mest i mej är att jag vet hur mycket de små saknar mej... Jag klarar några månader hemifrån, men hur mår de små?

MSN med video hjälper för det mesta, men kan göra det svårare , om barnen börjar lipa...

Vet inte hur jag fixar det, men det måste gå, helt enkelt.

MVH Tommy

Jag skäms när jag läser ditt inlägg Tommy, du har verkligen min respekt.

Patetiskt av mig att att klaga och jag hoppas verkligen dina 3 månader går bra!

När jag läser ditt inlägg kommer det faktiskt en liten tår.

Ha det så bra och lycka till!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vaxet man vill inget hellre än att träffa sin älskling igen. Det är ett helvete att vara ifrån varandra. Man måste alltid försöka tänka positivt Vaxet hoppas vi kan träffas nästa år i jomtien. jag kommer att vara där men vet inte när

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet och Tommy. Jag hoppas tiden går fort för er båda. Ni har alltid MPR att läsa, både

Offtopic inläggen, Som kan vara underhållande att läsa. Liksom reseberättelserna.

Själv fick jag en tår i ögat av att titta på BD ForEver igår. Offtopic men ändå

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja hur skulle man klara sig i livet utan detta forum och dess medlemmar.

Ett speciellt tack sänder jag härmed till Silom och Farang. :preved::great:

Deras geniala lösning på hur man hanterar längtan till någon eller något ter sig ju självklar när man väl fått veta.

Längtan och saknad avhjälpes nämligen enligt dessa 2 livsfilosofer av att supa och runka om vart annat, nja eller kanske samtidigt. :yes:

Skall pröva ikväll och återkommer med rapport om hur bra det funkade samt till Silom, vilken hand som kändes bäst. :P

herre gud va ni e goa tack för skratten är i Thailand från 5/12 skulle va roligt med en träff :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är verkligen skönt att höra att man inte är själv om detta, det är ju en lång plåga att vänta så länge för att träffa sin käraste.

Som sagt får jag stå ut me att vänta i 4 månader tills jag träffar min kärlek igen, får hon inte UT denna gång så vet jag inte vad jag gör!

Jag åker ner den 3/12 till Pattis så jag hoppas att allt ska vara klart tills dess. Tack allihop för era berättelser det gör det lättare för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man ansluta sig till "ensamma män med självömkan" ?

Efter minst 4 telefonsamtal om dagen till Thailand, så börjar även undertecknads förhärdade hjärta att mjukna. Inte lätt att lyssna på tjejens förtvivlan och längtan med gråten i halsen. Hur svårt är det egentligen att bli förälskad i dessa underbara tjejer?

Börjar luta åt Buzzens lösning... :yes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...