Jump to content
IGNORERAD

godaste thairätten


jannegbg

Recommended Posts

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jannegbg

    7

  • Farang

    3

  • Keithan

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Som jag svarade fd "svär"bröderna en gång på deras fråga så jovisst jag gillar att äta...

eller som jag då sa det: pom chop kin hoi, mak mak. Och de vred sig av skratt förstås. Men det är ju sant jag gillar äta sniglar men Hoi kan ju även betyda annat som man också kan gilla att äta... :whistle:

Annars är nog min favorit Pad Thai Kai och Pad kapao nue och Tom Kha gai, förutom hoi då förstås - och då helst utan hår i maten.

MVH Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det finns så mycket som är gott men ska jag välja en så blir det Tom Yang Gung för mig också.

Och då helst den varianten med kokosmjölk i, i Isaan är det vanligt utan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa jag brukar käka Pad kapao nue pet pet... pet. Oavbrutet den första tiden jag är där, men när jag tröttnat (efter ca 2 veckor) så blir det Phad thai och Som tham (boo inte pla la).

Hmm ja jag ska väl inte sticka under stol med att det blir en jäkla massa farrangmat åxå, men det skäms jag nästan för..

Är man i Thailand så anser jag att man ska käka Thaimat..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa jag brukar käka Pad kapao nue pet pet... pet. Oavbrutet den första tiden jag är där, men när jag tröttnat (efter ca 2 veckor) så blir det Phad thai och Som tham (boo inte pla la).

Hmm ja jag ska väl inte sticka under stol med att det blir en jäkla massa farrangmat åxå, men det skäms jag nästan för..

Är man i Thailand så anser jag att man ska käka Thaimat..

Det är väl inget att skämmas över att käka riktig mat istf matsurrogat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa jag brukar käka Pad kapao nue pet pet... pet. Oavbrutet den första tiden jag är där, men när jag tröttnat (efter ca 2 veckor) så blir det Phad thai och Som tham (boo inte pla la).

Hmm ja jag ska väl inte sticka under stol med att det blir en jäkla massa farrangmat åxå, men det skäms jag nästan för..

Är man i Thailand så anser jag att man ska käka Thaimat..

Varför skall man absolut äta thaikäk bara för att man är i Thailand, man äter väl det man känner för.

Så i Sverige skall man bara äta husmanskost då eller?

Är man i Sverige skall man äta svenskt, måste även du tycka låter befängt :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää det tycker jag inte, men den bästa thaimaten får du i.. Thailand kanske?

Så varför sitta i Swe. å käka på havrassliga Thairestauranger å bli förbannad för att det inte smakar ``som i Thailand´´(som iaf. jag har för vana att göra).

Jag är ingen farsa åt dej och jag anser att du får äta vad f-n du vill, jag pratar om mej och de mina.

Som ett exempel:

När min yngsta son (då 9 år)började dribbla om Mc D.(som han även gör i Swe.) så blev det tvärnit ``i helvete heller´´ du äter samma mat som vi övriga, jag tänker inte gå iväg till Mc D. bara för att du inte tycker om maten (som du aldrig har smakat).

Resultatet av denna enda uppläxning blev att han äter i stort sett allt, efter det att han blev tvungen att prova.

När jag efter hemkomst lämnade tillbaka grabben till hans biologiska mor så dröjde det två dagar innan hon ringde å frågade hur jag hade gjort för att få honom att åtminstånde prova mat innan han dömer ut den som äcklig

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Paneng gai och kaitieo moosabb (thaiomelett) är mina favoriter förutom hoi då som mikhay var inne på :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

Paneng gai och kaitieo moosabb (thaiomelett) är mina favoriter förutom hoi då som mikhay var inne på :whistle:

Gud så gött...och gai pat kaproow det *****ar i mun de.

Sen har vi ju en annan favorit.

Katna moo goop. Spröstekt fläsk sida i bitar med kinesisk broccoli och chili ,vitlök och nam pla ,oystersås..och ett par stekta ägg och ris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Jam bumsen som TGF säger ( Nudlar lite mosap mycke chilie Red snaper och en kolsvart fisk som köpes på marknad Tom Jum oavsett inehål men seafod

Många av rätterna som nämts men jag vet inte riktigt vad alla heter Jo Palm Villas thaisallad var skit god drinks.gif Boffe som tycker att denna tråd skall förbjudas Jag blir sååå hungrig

Har någon prövat Santa Marias Kycklingcurry mix den är hyfsad och billig 14SEK crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud så gött...och gai pat kaproow det *****ar i mun de.

Sen har vi ju en annan favorit.

Katna moo goop. Spröstekt fläsk sida i bitar med kinesisk broccoli och chili ,vitlök och nam pla ,oystersås..och ett par stekta ägg och ris.

"Moo goop" e gott, fast jag stavar det nog hellre "Moo gawp" (som det låter för mej) :yes:

Testa Pad kapaow mo gawp eller pad pet moo gawp, när ni får chans :great:

JAG LÄNGTAR HEM!!!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det finns väl eg bara en rätt som ligger på topp när man är i LOS, nämligen pyttipanna.

Pytte Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...